Gå til innhold

bmw_bil

Medlem
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

bmw_bil's Achievements

  1. Fine felger selges med nesten nye dekk evo2 s1 bak. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=63141158&searchclickthrough=true&searchQuery=bmw%20felger
  2. takk for tips glue! men fant ut hva det var i dag, viste seg å være lite servo olje, akkurat så lite at en vinkel på bilen fikk den til å suge luft.. fylte opp, og skrapesjuken forsvant som dugg for solen, men må vel vurdere nytt oljefilterhus/servopumpe/slanger.. bør man bytte pumpe når man først bytter oljefilterhus og slange? ser endel lekasje fra slanger og hus. og måtte også fylle for ca et halvt år siden. fylte 1-2 dl i dag.. er det en enkel jobb å bytte?
  3. Hei! Har en E39-97 manuell 520 som går helt fint, men siste par ukene har jeg 3 ganger hørt en merkelig skrapelyd, høres ut som det kommer fra midt under bilen. Det rare er at dette bare skjer når jeg kjører en lengre sammenhengende oppoverbakke . f. eks fra oslo sentrum til holmenkollen. med en gang jeg snur og kjører nedover igjen er skrapelyden borte og og den gode gamle 6er lyden tilbake igjen. Hva kan det være? Bør det sjekkes opp? høres ut som det blir litt værre ved pådrag, og hakker litt over fartsdumper ol. Har vært snøføre/slaps hver gang.
  4. flott, gjør et forsøk da så ser vi hva som kan brukes, jeg har rusta fast viskerarm og knapp defekt men ulig jeg bare kan bytte noen av delene ? kan komme å hente midten av uka..
  5. har du viskermotor til visker bak? trenger også hele gjennomføringen til viskerarmen med åpneknapp til glassluka. ev kjøper jeg hele glassluka? rust på den og?
  6. Hei, viskermotor bak solgt? hvis ikke byr jeg deg 600.- med viskerarm gjennomføring og åpneknapp. Hvis alt funker..
  7. Hei! takker for svar og tips! stemmer det du sier mr Brum, jeg startet og hadde den igang bare noen sekunder gangen før problemene begynte. greit å vite at det ikke var verre enn det. eller er dette symptomer på mer trøbbel?
  8. ja armen sitter ganske tight, litt rust, må sikkert ha ny gjenomføring. dumt spm men hvordan skrur man på bakruteviskeren? for motoren skal vel gå rundt selv om glassluka står åpen eller? knappen for åpning av glassluke er også gåen. ja det er den utvendige knappen, har kortsluttet kontakten rett på innsiden og da virker det. så trenger altså den ledningen inni knappen, noen som har delenr? finner ikke på GS
  9. Hei. Har byttet både hengslene og dempere og fjærer i dag. Funker som bare det nå, fikset også et par kabelbrudd som seg hør og bør. Grunnen til at den ikke gikk opp var at begge fjærene var knekt i masse biter ,samt et brudd i ene hengslen. Kanskje ikke så rart at den var slått seg litt vrang? Glassluken vil fremdeles ikke åpne seg utenifra. Skal sjekke bryteren i morgen. Ellers er viskerarmen dønn fast. Er det bare å kjøpe ny viskermotor med en gang eller kan det være nok å smøre visker armen? Hvordan finne ut om motor må byttes?
  10. Viste seg bare å være ekstremt tungstartet, 5 min kinning og 3 trillestarter som skulle til, dette var en fra falken som hadde en magefølelse på at det kunne være en mulighet å få den i gang. Hadde jo prøvd kabler før dette men tenkte ikke at den kunne være sååå tung å starte? Hadde vel stått i 1 til 2uker før dette da, men skulle vel ikke ha noe å si?
  11. Vmaxx: ok må gjøre et nytt forsøk i morgen da.. takk for tips ellers fant jeg denne er han inne på noe der? kan det være så enkelt? kom forresten litt gnist når jeg koblet på minuspolen igjen, vet ikke om det har noe betydning..
  12. Men startet jo og gikk i 2-3 sek første gang, hvordan sjekke om det er sperre?
  13. hei, Jeg har en e39 touring -97. håper noen kan komme med råd til en førstebil amatør. Hadde av minus polen på batteriet i dag. Etter tilkobling startet bilen og gikk i 2 sek, før den døde. etter dette tenner ikke motoren. Tror både starter og motor drar rundt men tenner ikke. har ikke tilgang på diagnoseutstyr her, hva nå?
  14. Takker for alle tips! Otis: har prøvd å ta i litt, men redd for å ødelegge noe. Mister Bimmler: glassluka åpner ok når den funker, men en gang i mellom vil den ikke åpne seg (spesielt etter regnvær) men det er vel en elektrisk feil. mener du at jeg kan kontrollere teleskopstengene innenifra ved å ta ned taktrekket, uten å bryte opp bakluka? Rogeren: vurderer å kjøpe komplett hengsel og dempere for både dør og glass. når jeg prøver å åpne døra mer enn de 20-30 cm er jeg redd festene mellom dør og hengsel skal bli bøyd slik at døra også blir ødelagt. Er det mulig å demontere alt uten å åpne bakdøra mer? (fikk forresten åpnet glassluka innenifra ved å trykke inn låsemekanismen sideveis manuelt.) leste gjennom http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=210 men her åpnes døra helt, hva tror dere jeg bør gjøre? ang. røret skjønner jeg ikke helt monteringen men det ser jeg vel når jeg får åpnet det hele.
  15. hei! noen som har greie på E39 touring bakluker? min vil ikke åpne seg mer enn 20 cm, så er det bom stopp, den er også ørlite grann skjev.. håper noen kan si om det er hengslene eller fjærene eller lignende. hvor begynner jeg demontering osv for å finne ut hva som er galt? takker for ev. svar!!
×
×
  • Opprett ny...