hei, er det noen her med e39, som har datasprut og bruker org turteller? hvordan kobler man det? har prøvd å koble inn på pin 3 sort og hvit ledning bak på instrumentpanelet med aux signal fra datasprut. vipec v88
ønsker å kjøpe mellomaksel til m5/540/740/530d/730d . som har hardyskive 105mm M14.
trenger i utgangspungtet kun den femste delen som passer hardykobking 105 mm m14
ja, er 5 trins kasse som er der nå. så får håpe det går å flytte over flensen, ellers så må jeg skaffe mellomaksel som passer. reiser bort på jobb i morgen, så blir ikke å begynne med girkasse bytte før om litt over ei uke. men greit med god info fra dere slik at man er godt forbredt:)
oki, får sjekke litt på realoem.com. satser på at sylinderen passer da:) har clutch og svinghjul fra m5 liggende, så det er egentlig ingen krise. men blien går med kompressor og har ombygd/sveist svinghjul og ny sinter fra før. så hadde håpet å fortsatt kjøre med det
takk for info. ja, må enten korte den inn eller skaffe ny(brukt) var en som tilbydde seg å korte den inn for meg i dag. har gjort sånt selv tidligere, men har ikke like god tilgang på utstyr/verktøy lengere.. vet du om den har samme størelse på flensen til hardy koblingen?
oki, da satser jeg på at clutch som er montert nå passer med m5 kassen holder på å forbereder meg på girkasse bytte men lurer også på om utløserlager og clutch sylinderen er lik, da m5 kassen jeg har mangler det..
hei, har akkurat kjøpt en 540 med 5 trinns manuell. bilen er ombygget. og girkassen(manuell) har låst seg.
jeg har en girkasse fra e39 m5 liggende. men girkassen som står på er aneledes. leste av nr på kassa. 014 226 og 1221 8999. lurer på hvilken bil den kassa kommer fra.
eventuelt om det er andre kasser som passer og om det er forskjell på spline osv.? ser m5 kassen er ca 11 cm lengere, så mellomaksling må nok byttes/kortes inn..
trenger tips..:)
oki, takk for svar. for et år siden da jeg havarerte blokka på min så snakka jeg med VS motor, å da fortalte han at det var mulig å borre motorblokk med alusil legering. for eksempel om det var riper i cylindre på s62. men jeg vet ikke hvor mye det går å borre en m62.. får vel ringe han igjen kansje
hei. lurer på om noen her vet forskjellen mellom s62 (m5) motorblokk og m62 (540 osv) motorblokk?
jeg vet at det er forskejll på borring, men er det andre forskjeller?
så det jeg egentlig lurer på er om jeg kan bruke ei M62 blokk og borre den opp til samme dim som s62 og bygge den opp som en s62(m5) ? da jeg har en motor med havarert blokk liggende.
ønsker svar fra folk som vet og ikke av de som tror de vet .