Gå til innhold

kval1

Medlem
  • Innholdsteller

    54
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    Bmw e87, Bmw r80/7

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hvorfor er bytte av rattaksel anbefalt? Bare nyskjerrig.
  2. Selv om denne muligens skal ha ATF men nå har blitt etterfylt med CHF?
  3. Heisann! Jeg har nettopp kjøpt meg en billig bruksbil. (e87, 116i, n45b16)med div feil. Blant annet servo leker noe voldstomt. Forrige eier nevner at de fikk beskjed av noen om å fylle CHF. Lokket sier ATF, men er usikker på om reservoar/lokk er org. Jeg plukket idag ned deksel under og ser at manskjettene på tannstang er begge løs, vært forsøkt stripset på plass, noe som ikke har fungert. på venstre side svetter det litt, men det er definitivt o-ring på høyre side som leker værst. Litt vanskelig å si foreløpig da alt er innkaket i grøt. Skal rengjøre skikkelig så det blir lettere å avduke nærmere. Etter å ha gjort litt reseach virker det som om at denne motoren skal ha ATF(?) og at chf er mye tynnere, om disse byttes om eller mikses vil det da leke lettere og pumpen kan ryke. Det virker ikke som om at pumpen har noe problemer nå, bare at det leker mye. når det blir fylt leker den ganske mye akkurat i begynnelsen, men reservoaret blir ikke tomt, bare på lavt nivå. Mitt spørsmål er om jeg på noen annen måte kan forsikre meg om hvilke type servo olje denne bilen bruker? Har sjekket på div sider hvor jeg oppgir modell og motor, det virker som de fleste sier ATF. Jeg lurer også på om det vil være vits å evt. prøve å flushe å få på riktig type kombinert med noe form for power steering leak fix før jeg evt river ut tannstangen? Finnes det evt noe seal kits til disse tannstengene? finner ikke noe på koed/GS. Setter pris på all hjelp.
  4. mulig det er nok å kjøpe sittedelen av et csl sete? Fant et med kun sittedelen på ebay: Baksete fra ebay Om dette passer plug and play med seteryggen jeg allerede har må da det være godt nok.
  5. Høres også dyrt ut, men får være på utkikk Jaa det var kansje ikke så dumt, for utifra bilder jeg ser, så ser det ut til å bli vanskelig å retrofitte cab seter. baksetekonsoll burde da være bra nok, i utgangspunktet sa han jo at det ikke er nok å klippe belte, man må fysisk ta vekk setet imidten, og det gjør jeg jo med en senterkonsoll. Har selv også hørt at folk blir nektet dette. Hos meg var det saksbehandler som foreslo det som en løsning da jeg ville få problemer med totalvekt med full bil. Men igjen da så tror jeg han må ha forvekslet med en annen modell ellerno, for org m3 seter ser jo bortimot identiske ut til vanlige coupe seter, bare div detaljer osv som er annerledes ser det ut som..
  6. Driver for øyeblikket å bygger om en e46 coupe, og må i denne sammenheng regge ned til 4seter. Fikk beskjed av saksbehandler om at jeg kunne sette inn M3 bakseter eller andre seter som passer med org 2seter bak. Etter å ha sjekket litt finner jeg ikke m3 bakseter som har 2seter. Eneste jeg finner fra e46 med 2seter bak er cab, men disse ser ikke ut til å passe bolton. Noen som har vært borti lignende eller vet om det er fysisk mulig å montere inn cab bakseter i coupe med litt mods? evt har en bedre løsning? Finnes det m3 2seter? Det var ifølge saksbehandler ikke nok å låse "skiposepuffen" i nedlagt stilling, som var min plan. Nå har saksbehandler tatt ferie, så jeg får ikke snakket med han på en stund.
  7. Jaa tok å ringte dem for å forsikre meg (Y)
  8. http://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Ombygging/Amatorbygg fant denne på statens vegesen sine sider med søknadsskjema osv. "Gebyr og avgiftVed skriftlig søknad om igangsetting av byggeprosjekt vil det påløpe et gebyr på 5150 kr for motorsykkel og 6170 kr for bil." gjelder dette også mitt prosjekt? Blir da vel isåfall mer enn bare timer hos biltilsynet.
  9. Åja, ja stusset litt i dette, har hørt 4er til 6er kan bli utfordring. Men nå har jeg komplett 330 delebil, så det blir vel da evt å flytte over alt som er nødvendig
  10. Ok, supert, da har jeg litt oversikt over hva jeg må gjøre tusen takk for hjelpen !
  11. Hørest relativt smertefritt ut, hehe Frakta den til meg kun på bakhjula på bilhenger, da den var plukka litt i deler forran, så skal nok greie å få den på henger igjen Ja min ble godkjent med coilovers for noen måneder siden, har sjekket opp belastning osv på dette settet, og det ser ut til at det kan brukes på 330 også mtp. akselvekt. så da vil det vel sikkert være nok med en firhjulskontroll etter ombygging? Den liten ulempe er vel det at jeg bor i ålesund , har hatt mye problemer med biltilsynet her tidligere, de er ekstra strenge på det meste. men sålenge alt er skikkelig og godt dokumentert burde det da ikke være noe stort problem?
  12. Åja, da forstår jeg Problemet er at donorbilen ikke er kjempelett å flytte på ettersom at mye er plukket av, den er ikke engang trillbar for øyeblikket, men det må vel være mulig å få til. I og med du har godkjent ombygging, blir det mye utgifter i dette bortsett fra det jeg allerede har tror du? evt. avgifter og blir det mange timer på BT osv?
  13. Jaa å dokumentere at karrosseriene er lik burde vel ikke være vanskelig med VIN nummer osv? Hva mener du med plombering av deler?
  14. Ok, takker. Det burde få meg litt klokere ang. deler som må over hvertfall
  15. Jeg lurer enkelt og greit på hva som må til for å godkjenne ombygging av 318 til 330 både mtp. godkjenning og hva jeg må ha over. Jeg har en e46 318ci stående, og en kollisjonsskadet 330ci(med relativt helt understell). Begge biler er tyskimporterte og har vært regga i norge i over 10 år. Tar jeg helt feil om jeg tenker at jeg trenger stort sett bremser og drivkraft fra understell? er bærearmer, stag og spindeler osv forskjellige? Har også cruise control på begge biler, bare at det er forskjellige system, 318 har denne lille boksa som ligger ved gassvaieren i motorrommet, la merke til at 330'n hadde noe elektroniske greier bak gasspedalen. må jeg da over med hele cruisecontrol systemet fra 330'n? hadde lyst til å få det til uten å ta ut dashen. Og når det gjelder godkjenning, er dette et mareritt å få til? har donorbilen registrert på meg selv for øyeblikket. Hadde vært supert om noen som har vært borti dette kunne gitt meg noen pekepinner
×
×
  • Opprett ny...