UPDAAATE!!
Jeg forhørte meg her innne angående temp nåla som fløy som en pingpong ball.
Jeg byttet begge tempfølerne, og termostat.
Jeg fylte på kjølevæske, og den ble glodvarm, og ikke bra.
I går prøvde jeg og skjule gjennom hele systemet, og fant forøvrig ut at det hadde fryst i ekspansjonstanken. så fylte jeg på nytt igjen, men det resulterte i det når jeg skulle lufte den, at den kokte igjen! Og termostaten åpnet fortstatt ikke.
Da ble jeg tipset om og bytte vannpumpe og har dermed kjøpt det i dag og byttet den.
Nå er den fylt opp igjen, og luftet. Det koker ikke lengre. og den funker helt fint.
MEN, temp nåla står helt over på kokepunktet, selv om den ikke koker.
Det finnes ikke problem med koking i det heletatt lengre, så jeg vurderer nå og kjøpe en ekstern temp måler og montere. Så får vi se.
Bensin måleren stopper på 30 liter, da er den tom. Noen som vet om det kan ha en sammenheng i at den står helt over på andre siden?
Jeg ser forøvrig nå at jeg har kjøpt en bil som var langt fra det jeg ble informert om.
Jeg begynner og tvile på at motoren er så seriøst overhalt som det ble sagt. Det fulgte jo ikke kvitteringer med så det tok jeg med en klype salt i utgangspunktet.
Så langt er alt jeg har plukket av bilen vært kjøpt på biltema, og jeg har satt på igjen originalt, eller Meca varer.
Jeg la også merke til under girkasse skiftet at det er prøvd og fikse noe rust under. Det er kjittet her og der, og sveist inn ei ny plate i gulvet som det ikke var noe behandling på.
jeg vet ikke hvor mye jeg kommer til og utbedre dette, Men litt forbedring må jeg få til.
Har også montert hovedstrømsbryter som det står lengre opp her. DER har jeg gjort noe feil. Den tapper seg for strøm, og jeg har ikke peiling på hvordan jeg feilsøker, så der håper jeg at jeg har en god kompis i nærheten
Legger til noen bilder, Så ser dere litt av det som har skjedd hvertfall.
Ett bilde av motorrommet
Bilde av isen jeg skrev om!
As you see!