Gå til innhold

Isbilen92

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Isbilen92

  • Bursdag 02/24/1992

Profile Information

  • Interesser:
    Sørumsand

Isbilen92's Achievements

  1. Bumper tråden min. Jeg har lokalisert det jeg tror skal være comfort releet. Det eneste blå releet jeg kunne finne innunder på førersiden hvertfall, ellers var det bare to grønne. Det er et fullstendig kaos av ledninger og drit under dashen min, alt henger løst og er tukla med så releet satt ikke i en boks med de andre, men det skal vel bare være ett blått. Uansett, det så slik ut innvemdig: http://imgur.com/pFEZOcY I følge en tråd jeg leste i skulle det se slik ut: http://juubi.hlan.net/car/325i/pwrwindo/e36comfortRelay2.jpg Slik at det kunne loddes, det er vist en kjent produksjonsfeil som kommer etter tid på disse som lar seg fikse med lodding. Men det er jo ikke noe ødelagt å lodde på mitt relee Noen som aner hva jeg skal gjøre?
  2. Jeg vet faktisk ikke om det er noe feil med airbagen, lampa blinker etter tenning så starter den å lyse konstant etter en liten stund. Jeg mistenker at rattet er bytta i bilen og tenker derfor at den eiern som gjorde det ikke kobla fra batteriet. For bilen ble levert ny med m-tech (sikkert ratt også) og nå er det et stort fire-eiker ratt der som ser ut som det ikke hører hjemme eller hva jeg skal si, det sitter ikke helt 100 og er en halv cm skeivt (ikke forstillinga). Skal prøve å ta av plussen over natta.
  3. Rett på sak. Dette gjelder en e-36 318is cupe '93 mod. El rutene mine har alltid vært litt ekle, på passasjersiden har ruta virka helt fint utenom den centimetern som skal gå ned ved åpning av døra. På førersida er kontakten under motoren dårlig så måtte en periode holde den opp/inne for at vinduet skulle virke, men etter hvert slutta det å virke. Men fikk fortsatt klikkelyd fra motoren. Så her en dag slutta plutselig både sentrallåsen, cupelys ved åpning av dør og begge vinduene å virke. Ingen klikkelyd fra heismotorene på noen av sidene lenger. Har prøvd å søke opp dette og lese men finner ikke noe svar som ser ut til å stemme. Det rare er at en skjelden gang i blandt detter vinduet på førersiden ned den centimetern når jeg åpner døra, så går det opp når jeg lukker døra og så virker det ikke, ikke noe klikkelyd heller. Noen som har opplevd dette og fant ut hva som var feil/gåent? Airbagen... Airbaglampa mi lyser og det har den gjort siden jeg kjøpte bilen. Før i dag tok jeg ut pæra som lyser opp airbag (helt til høyre sett forfra på instr panelet), eneste som skjedde var at det lyste svakere. Tok ut pæra ved siden av igjen og men det hjalp ikke noe mer. Prøvde å pirke inni hullet med en trekker og jeg kunne se den treffe "glasset" innenfra men fikk ikke rota bort noe mer lys til airbag skrifta Det hjelper ikke å ta ut pæra, eller fins det en annen pære som også må ut? Eller er jeg nødt til å ha apparat til å lese vekk feilkoden? Jeg er ikke veldig god med bil så må gjerne forklare i detalj, takk på forhånd
  4. Kveld, i går rygget swim inn i min BMW med henger. Han var (takk for det) en ærlig sjel og sa i fra, jeg satt ikke i bilen når det skjedde. Følgene av skadene er: Ny bakluke. Bakfanger må lakkeres, pluss lister må byttes. Høyre baklykt på byttes (rød/hvit type) Parten mellom bakfangeren og luka må byttes Nytt skilt bak Og alle delene må hellakkeres i Hellrot, for at bilen skal bli som den var. Er det noen her som kan antyde en pris på den totale jobben? Siden swim var så ærlig og sa i fra så sa jeg at han selvfølgelig kunne få ordne det svart hvis han ville, men at det måtte gå raskt i prosess. Så jeg vil bare ha et ca prisoverslag så jeg vet hva jeg evt kan forlange i mellomlegg.
  5. Jeg har akkurat bytta dempere bak på min BMW 318is 1992. Det som har skjedd to ganger nå er at gummiforinga som er vulka fast i selve demperlageret (hvis det er navnet) slår seg ned og ut av plassen sin. Slik at demperen svaier løst oppi tårnet, og sånn skal det vel ikke være... Dette har skjedd på begge sider nå etter demperbytte. De nye dempera mine var like lange som de gamle og lagera var også helt like utenom en liten skive helt i bunn, der har jeg brukt en egen skive. Så jeg klarer ikke å forstå hva som skjer, prøvde også å slakke ganske mye på mutteren som sitter over gummiforinga siden det sansyneligvis er den som drar gummien ned og gjennom.
  6. Jeg vil gjerne kjøpe penseret, bakluka også hvis den er rustfri.
  7. Jeg trenger diverse nye deler til min BMW, 92 modell 318is. Jeg kjøper gjerne en hel delebil hvis den har nok av det jeg skal ha. Det jeg i hovedsak trenger er: Panser. Framskjerm begge sider. Bakskjerm begge sider. Bakluke. Jekkfester bak begge sider. Skinnseter komplett bak. Taktrekk. Innvendig dørpanel begge sider (må være strøkent). Ny originaljekk. Vindusheis førerside. Motor til speiljustering. Panserutløser. Komplett håndbrekk. Tårnstiver foran. Føler til temperaturmåler i kjørecomputer. Og så er jeg også interessert i trimmet motor eller større motor som passer i bilen. Eller løs trim som er ment for motoren og bilen (M42B18). For eksempel kvass kam, ekte konfilter, effektanlegg, chip, turbo som passer eller annet som hjelper. Ønsker også 17" lavprofil dekk med innpressfelger alle 4. Svar meg her eller ring/sms/mail. Mail: dk92@hushmail.com Tlf: 93 23 63 21. Jeg besvarer ikke ukjente nr så sms eller post her først er fint.
  8. Jeg tror bilen hang lavere fordi tårnlageret hadde slått seg noe i gjennom, nå er uansett bilen i helt rett vater så det ordna seg. Men den ble stiv altså, la seg frivillig ut i første rundkjøring etter det minimale snøfallet i går. Det er klart den kjennes stiv ut, demperen var ufungerende på andre bakside og... Jeg tror jeg har bunna begge demperene, kjører ikke alltid like pent og hvis de har vært fryst i tillegg så skal det kanskje ikke så mye til? Kjøpte med sånt "service-kit" til de nye demperene, gummimuffe man setter på selve stanga og noe annen plast som ikke passa Det skal vel forhindre dempera i å bunne på nytt.
  9. Det var demperen, den ser ikke ødelagt ut men den klarer ikke å gå ut igjen etter man presser den inn. Men så har jo selvfølgelig den koppen/toppen med gummiforinga og det der satt seg så grådig ettersom det har slått og slått, så da må jeg ha det nytt og. Pluss at jeg klarte å runde bolten ved å prøve litt lenge med 19mm istedenfor 18, så da blir det vel en tur innom BMW også.
  10. Forsøkte å ta en liten feilsøking på demperen (høyre side bak), men jeg er fortsatt usikker på hva jeg må bytte. Karosseriet henger minst 3cm lavere på høyre side bak enn på venstre, det klapper veldig høyt når jeg kjører over det minste hull i veien og det er veldig svekket demping. jeg har kjent på både demperen og fjæra, ingen av de sitter løst eller ser skadd ut (fjær og demper sitter hver for seg på denne bilen). Det skal veldig harde dytt til for å fremprovosere ulyden, den høres nesten bare når bilen er i bevegelse. Karosseriet er mye tyngre å løfte på høyre side enn venstre. Er det selve demperen som er gåen eller kan det være fjæra eller en annen smådel?
×
×
  • Opprett ny...