Gå til innhold

Ementor

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Ementor's Achievements

  1. Kunne ikke se at de har tuning til noen e46 diesel ??
  2. Noen erfaringer rundt tuning av disse motorene? Har lest gjennom TRF sin dieseltråd, men kan ikke se hvilken metoder han bruker for tuning. Tenker da på hvordan han løser det praktiske? Pris? Bor i nord norge, og ønsker ikke reise så veldig langt for dette Har fått med meg at OptiTuning tar turen nordover i slutten av juni, og vurderer å bruke dem. Noen erfaringer? Bilen har for øvrig full service historikk. EGR og swirlflaps skal fjernes før evt tuning.
  3. Er rimelig sikker på at dette er den såkalte "blower motor resistor", eller "final stage unit". Du får ny på koed for rundt 800,- eller 400,- vist du går for en uorginal (delenr: 64116920365)
  4. Har hatt problemer med klimaanlegget (automatisk) siden jeg kjøpte bilen (e46 2004). Har ingen styring av luft (defrost, midtstilt, fotbrønn), selv når jeg styrer manuelt. Har i tillegg problemer med at når klima når en satt temperatur så går den over til å blåse kun kald luft, så ender ofte med å må sette temperaturen på 32°. Ikke nok med det, men når bilen står på tomgang (helt stille) går viften ned på minimum (når den står i auto) og kun kald luft da også. Har nå tatt en diagnose på bilen med BMW scanner å fikk en god del feil opp på klima. Det er der jeg kunne ha trengt litt hjelp til å få en mer presis beskrivelse av feilene. Her er feilene: 1. Motor for HVAC, faulty (er dette viftemotoren?) 2. Control unit error in HVAC (skjønner at det er kontrolenheten, og vurderer å kjøpe en ny, men ser at det er flere DIY tråder for å fikse dette. Noe å satse på?) 3. Ventilation flap motor ( den er grei, bestilt ny) 4. footwell flap motor ( den er også grei, bestilt ny) 5. blower sensor ( hvilken sensor er dette??) Håper dere her på forumet kunne ha gitt meg litt hjelp her
  5. Tenkte jeg skulle høre litt her før jeg bryter det i stykker.. Men fant denne http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Olje-og-Fett/Oljefilterverktoy-20321/. Tror den skal passe, så må nok vente til mandag, og komme meg på biltema.
  6. Skulle bytte olje på min 316i e46 2004, så dro på mekonomen og kjøpte olje og oljefilter. Men da ja kom i garasjen og skulle skru opp oljefilter "kammeret" skjønte jeg ingenting. Lokket satt bom fast, prøvde det meste av tenger (siden jeg ikke hadde skift, eller fastnøkkel som var stor nok) men rikket seg ikke. Prøvde å finne noen inne på forumet her som hadde samme problem, men kan ikke finne noen som har likt lokk. Som dere ser er det ikke noe mutter på toppen av lokket. Er det noen her inne som kan guide meg litt fram til hvordan jeg skal få byttet filteret?
  7. Tenkte det kunne være noe slikt ja, men som du sier så syns jeg også det er litt rart. Er en E46 2004, helautomatisk klima.
  8. Får så og si ingen luft opp til frontvinduet når jeg setter på defrost, og får heller ikke luft noen andre plass enn i midten når den står i "auto". Får også så vidt noe luft ned på føttene når jeg setter den kun ned på føttene, mesteparten av lufta går ut oppe i midten. Så tenkte jeg skulle høre litt hær om det kunne være drevet som har gått i stykker? Noen som kjenner til dette problemet?
×
×
  • Opprett ny...