Gå til innhold

jojak81

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

jojak81's Achievements

  1. Ingen? Noen her som har innstallert et slikt selv som kan hjelpe da?
  2. Vurderer et Fiscon Pro bluetooth sett til min 2011 116i, vet noen om verksteder/personer i Bergensområdet som kan installere dette? Vil nødig til å brekke løs dashbordkomponenter selv...
  3. Jeg og selger kom til enighet om å gå for en Fiscon løsning: http://www.bilkomponenter.no/products/f ... mw-fra2011 Noen andre som har erfaring med dette settet+mikrofon til taklysboks?
  4. Med denne: http://www.bilkomponenter.no/products/f ... mw-fra2011 +mikrofon til å montere skjult i taklysboksen, så vil jeg faktisk få tilnærmet lik Bluetooth funksjon som originalt, samt mulighet til å bruke både iDrive og multirattfunksjonene? 4000 vs 30 000 - valget er jo rimelig enkelt...
  5. awt: så det vil si at jeg kan få original bluetooth for rundt 6000+arbeid? Finnes det verksteder på Vestlandet som påtar seg sånt (utenom Jæger som vil ha 30k)? j0lle: det utstyret der står dessverre spesifikt at det ikke fungerer på 2011-modeller?
  6. Chassisnummer er E529592. Ingen telefonplass, bare aux-inngang under armlenet. Telefonknapper på ratt og iDrive. Utstyrsliste lå ikke ute i annonse, bare "finnliste" der selger hadde krysset av for hands free opplegg blant annet.
  7. Det er en E87N43 Problemet ligger nok i at det er en Business Line med M-pakke, dvs at den mangler prof. radio og Mulf2 Hi modul. Da må radio skiftes ut, mulf2 på plass+kabling og mikrofon. Jæger mente at bilen ikke var klargjort for bluetooth, selv om multilratt og knapper på iDrive var til stede. Spørsmålet mitt er hvorvidt en klage kan vinne frem, kan det regnes som en vesentlig mangel? Prisen tilsier jo det i aller høyeste grad, selv om kostpris ved bilens bestilling fra fabrikk nok hadde vært rundt 4-5000 kr. Ellers er jeg usikker på om selger ble gjort kjent med at bilen ikke var utstyrt med bluetooth når han kjøpte den i Holland, og at han som meg antok at dette var på plass pga telefonknapper, etc. I så tilfelle kan jo selger kreve erstatning fra forhandler i Holland, og jeg og selger kan komme frem til et regnestykke på ettermontering? Jeg bekymrer meg egentlig mest for ev. videresalg om noen år, jeg tenker at en eventuell kjøper tenker som meg selv, og jeg vil IKKE ha en bil men knapper som ikke fører noe sted (på rattet er greit, siden dette er standard på multiratt, men på iDrive syns jeg det blir for dumt med todelt navi/telefon-knapp, når jeg vet at konsollen også kan utstyres med hel knapp som det kun står Navi på.) Hva mener dere?
  8. 25-30 000 kr ble svaret....
  9. Nå har jeg kontaktet Jæger for pris, så får jeg se hva de sier....
  10. Var her jeg fant prisen: http://t.dinside.no/851937/ettermontert ... deg-15-000 Er det noen hjelpsomme sjeler her som vet mer nøyaktig pris? Er på kurs frem til onsdag og får ikke snakket med verken selger eller BMW-verksted før da
  11. Jeg mistenker at selger heller ikke har testet oppkobling av telefon, og da kanskje ikke var klar over at bilen manglet bluetooth, men dette har vel ikke noe å si om han påstår dette i annonsetekst? Vil helst ikke heve kjøpet, siden bilen ellers er veldig bra, men føler likevel at det er en vesentlig mangel i forhold til hva som ble opplyst. Det kan vel heller ikke kreves at jeg skulle oppdage mangelen i løpet av en halvtimes kjøretur når alle andre synlige tegn viste at bilen skulle ha handsfree?
  12. Kjøpte i forrige uke en importert 2011-modell Business Line Ultimate 1-serie 116i fra forhandler (enkeltmannsforetak). I annonsen står det oppført "hands free opplegg" under utstyr. Ved prøvekjøring sjekket jeg at telefonknapper var til stede både på ratt og iDrive-konsoll, men prøvde ikke oppkobling av telefon. Etter levering prøvde jeg å koble telefon til via bluetooth, men ingen enheter kom opp, jeg gikk da inn i meny, og fant der at telefonvalg ikke lå i listen. Ringte selger, og han sa at hans tekniske innsikt ikke strakk seg så langt, men han mente at det måtte oppgis en kode for at bluetooth ble opplåst, og at dette skulle stå i instruksjonsbok. Etter litt søk på nettet har jeg funnet ut at det er normalt at bil kan leveres med fullt sett telefonknapper uten at bluetooth er til stede. Navigasjonssystem i kombinasjon med handsfree var avgjørende (sammen med M-pakke og skinn) for at jeg valgte å kjøpe akkurat denne bilen. Jeg har også sjekket i bagasjerommet, og plassen der en eventuell Mulf2 (tror jeg det heter?) enhet skal være montert er tom. Kan jeg nå kreve prisavslag tilsvarende kostnad for ettermontering av bluetooth? Har sett at dette koster rundt 20 tusen for en 3-serie...! Jeg har også lest at det kreves Professional Radio for at bluetooth kan ettermonteres, og jeg tror ikke det er den typen som står i min bil. Ellers er jeg strålende fornøyd med min første BMW, men bluetooth var noe jeg forventet siden det stod i annonsen+at alle knapper på ratt og iDrive tilsa at dette var montert! På forhånd takk for svar og innspill!
×
×
  • Opprett ny...