Gå til innhold

rsemil

Medlem
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om rsemil

  • Bursdag 04/19/1980

Profile Information

  • Interesser:
    Meløy nordland

rsemil's Achievements

  1. rsemil

    automat spm!

    Er automatkassen lik på en e34 525 tdsa og en e39 525 tdsa?
  2. Er dette helt lik girkasse som står på e39 525 tdsa. Altså uten steptronik funksjonen!
  3. Go jul
  4. For å se litt teoretisk på det så skulle det rekke at lageret går akkurat fri fra trykkplaten når du slipper pedalen.. Men praktisk sett så burde man vel ha ett par mm klaring. Det eneste man oppnår med mer avstand er mer dødgang før det kniper Er utløserarmen hyraulisk styrt, eller wire overføring??
  5. Ett par bokser med dekkrep skum er kjekt og ha, og hjelper bra på om det kun gjelder at lufta har gått ut pga spiker eller noe sånt i dekket. Har du derimot hull i dekksiden eller at dekket er så slitt at man har kommet gjennom corden så hjelper slikt lite. Hvis jeg skulle på ferie eller uansett langtur så kunne det vært kjekt med "nødhjul" reservedekk i tillegg til rep på boks. Men di fleste punkteringer jeg har opplevd har vært gjennom skruer eller spiker ol i dekket og har latt seg fikse på stedet med dekkskum når jeg har hatt det. Har man kjørt ett stykke på "felgen" så er dekket så ødelagt at man MÅ ha reservedekk eller veihjelp
  6. Hvis du har hele bakluka løs, så er det bare å knabbe baderomsvekta til mora di og veie luka på den. Kontrollmål gjerne vekta først, med ett par sukkerpakker eller noe du vet vekta på fra før. Da burde du få ett godt nok resultat
  7. Okei, takk for svar. Var litt dette jeg trodde selv. Syns bare det ser så likt ut mye av det som er i forstillinga på e34 og e39, så trodde kanskje det gikk an og gjøre en kombo der Hva som ser likt ut og hva som er likt er jo to svært forskjellige ting Kanskje jeg må kjøpe meg en e34x å forske litt...
  8. Bare undrer litt. Har E39 tds noengang vært levert med 4X4??? Hvis IKKE, ville det la seg gjøre å få til dette? Jeg mener å ha sett at E34 kom som ix. Vil det la seg gjøre å kombinere med dieselmotorn??
  9. har hatt akkurat samme problem på min. fikk beskjed på bmw at det var 2 muligheter. nr 1 som er dyr, var å bytte kompressor. ( ble anbefalt ) nr 2 var å helle litt isopropanol i luftinntaket på kompressoren for å tine og drive ut fukt. jeg valgt nr 2 ettersom det alltid ordner seg med en gang det blir mildt, som for meg betyr at det er fukt som gjør at kompressor fryser. bmw nevnte at man kan få rust inni kompressor som gjør at den havarerer etterhvert. dette burde man vel redusere med fukt forebygging jeg har også kjørt endel med luka over reservehjulet litt på gløtt slik at det kan komme litt varm luft dit når det er skikkelig kaldt. har ikke vært plaget på ett par uker nå
  10. 97 e39 tdsa Jeg har montert "ny" utetemp føler som jeg tok fra delebilen min. Nye pærer i skiltlys, har canbus så jeg ble lei av å høre på plinget om at check.numb.plate.light. Har hatt litt rødsprit i slangene fra kompressor til luftbelger for å hindre frysing. Ser ut for å funke. Bytta skiver foran, nye biltema skiver. Ikke fornøyd. Skjelver ved bremsing, så må få dreid av litt. Satt i ett annet batteri. Skal vel være 100ah på min bil. Satte i ett på 72ah, 650startah. Litt lite. Men får duge til januar kommer
  11. Hm, mystisk. Men var nå rart om det ikke var NOEN andre her som har opplevd lignende?? Får vel tine opp å pelle i stykker, gjøre rent og muligens ha litt rødsprit eller kondensfjerner i slangene da må jo prøve noe.
  12. Hei! Har en 97mod 525tdsa touring med nivåregulering. Nå som det er kaldt så får jeg beskjed på computer at det er feil med nivåreg. Jeg ANTAR at det er et kondensproblem. Eller antar jeg feil??? Feilen kommer kun når det er frost. Forsvinner om bilen står i garasje eller om det blir mildt ute Noen som har vært borti dette før og har noe lurt å komme med??
  13. er denne solgt??
  14. hei. har du komplett speil på førerside??
  15. Fant problemet med at bilen ikke ville gire skikkelig. Jeg startet vinteren på 4 ganske slitte vinterdekk som jeg skulle slite på til det ble skikkelig vinter med godt snø føre. Jeg punkterte på venstre forhjul for noen uker siden og fant meg ett helt nytt dekk og satte på inntil videre. Det var da bilen begynte og kødde. Det ble rett og slett for stor forskjell mellom det nye med mye mønster og di gamle, bilen trodde jeg kjørte i sving hele tiden Satte på nye dekk idag, hvor alle er like store og problemet med giringa er borte
×
×
  • Opprett ny...