Gå til innhold

LocoTonio

Medlem
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

LocoTonio's Achievements

  1. Ja, takk for tipset Thundercunt! Har ikke fått sett over det enda. Men de snakka om at det var stor sjanse for at det bare kunne være eksospakningen på en av sylinderne som var dårlig. Da det kommer helt inne fra, og høres godt under bilen på høyre side. Det skjer også kun når bilen har fått litt varme i seg. Metall utvider seg jo når det blir varmt. Skal ikke si noe helt sikkert, da jeg ikke har fått sjekka selv enda. Men kan komme tilbake når jeg har sett mer over det.
  2. Hei! Tenkte jeg kunne lage en tråd om min andre BMW i mitt eie, for at andre og jeg skal kunne se progresjonen på bilen. Har eid 2 BMW'er siden jeg fikk lappen ifjor. Første bilen var en 1991 BMW 325i E30 (M50B25). Og nå den andre bilen, en 1998 BMW 535ia E39. Kan begynne litt med meg selv ellers. Jeg er født i 94, og holder til i Rogaland. Eid 3 biler med skilt, og eid en rekke motorsykler. Jeg jobber som MC-mekaniker lærling. Liker veldig godt italienske og tyske kjøretøy! For tiden eier jeg en bil (535'en) og et par motorsykler; - 2006 Aprilia SXV 550 (skilta supermotard) - 2002 Aprilia RS 125 (prosjektsykkel) - 1998 Aprilia RS 125 (prosjektsykkel) - 2005 Honda CRF 450 (ren motocross) - 2004 KTM SMR 525 (ren supermotard) Har også eid et par motorsykler uten om det (Nyere RS og R1), kan få lagt ut bilder av syklene også dersom det skulle være interessant for noen. Av biler har jeg hatt de to som nevnt over, og en '94 Mercedes C180 (solgt). 1998 BMW 535ia E39 Tilbake til BMW'en. Meget fornøyd med kjøpet. Har aldri før kjørt en så behagelig og bra bil. Kjenner ikke at jeg trenger mer hestekrefter, eller komfort. Har ikke lagt noen veldig store planer for bilen enda, men har lufta litt på tankene og tenkte jeg kunne dele dem. Mulige planer: - Nye skilter (bestilt) - Nye skiltrammer - Nye sommerfelger (sett litt på M5 E39 og Vertini Concave) - Senking - Lakkere "chromelister" svarte - Nye lykter foran og bak - M5 fangere (med 4 utblås for eksos) - Gjøre noe med lyden - Soting av bakruter (litt usikker på dette) - Xenon tåkelys - Høyere kelvin på xenon (eller i det minste få lik farge på de) - Avtagbart hengerfeste Uten om det så har jeg i grunnen ikke tenkt på så mye. MEN, var tilfeldigvis innom Vegvesenet med en kompis idag som skulle spørre angående ombygging av Audi A4 1.8Q til 2.6. Ble henvendt til kontrollør. Samtalen satte i gang, og han snakka om at det kom til å bli problematisk og nærmest umulig (men muligheten var der), til å få det godkjent. Dette var fordi det var stor vektforskjell og forskjell i andre ting. Og han måtte selv skaffe papirer fra Audi på at det var mulig å bytte til så mye større motor. Hvis han fikk godkjenning og papir fra Audi på dette, så var mye gjort. "Men, hadde det vært en 5-serie V8 det var snakk om, som skulle blitt bygd om til M5 - så hadde det vært noe helt annet. Fordi der er vekt og andre ting tilnærmet likt." sa han. Da kom jeg automatisk til å tenke på at jeg har sjekka opp priser og lignende hvis det skulle vært aktuelt å bygge om til M5 med tiden. Jeg fortsatte da med at jeg hadde tenkt litt over å bygge om min 535 til M5 med tiden. Og han fortsatte med at det var fullt mulig, og det hadde blitt gjort før med både 540 og 535 uten større forandringer på chassis. Men også her var dokumentasjonen nødt til å være på plass. Ifølge han, så var dokumentasjon gullverdt, dette var tydeligvis nøkkelen til "alt". Men han nevnte flere ganger "Nå må ikke du tro at jeg sier at ja til dette, jeg sier bare at muligheten er stor for å kunne få det godkjent.". Uansett, så var dette nyttig informasjon for meg. Og kanskje det kan komme til nytte for andre som har vært innom tanken selv. Har noen litt dårligere bilder av bilen nå da, men det kommer mer. Gamle bilen. Sikker ikke veldig interessant, mtp. alle andre heftige prosjekt som finnes her inne. Men setter pris på kommentarer og ting som jeg kanskje burde gjøre. - LocoTonio
  3. Har vært innom Bavaria idag, og snakket med en kompis og en kollega som jobber som mekaniker der. Tror jeg har funnet feilen. Takk for alle svar, ånei...
  4. Hei! Kjøpte meg en 535 for en uke siden. Har kjørt snart 1000km og det har oppstått en raslelyd/tikkelyd på tomgang. Kommer fra sylinder 1-4/høyre del av bilen foran. Har lest litt rundt og har fått med meg at kamkjedestrammerene på V8'erne er en svakhet. Og ettersom jeg har kjørt 1000km, så har jo oljenivået endret seg litt. Kan det ha noe å si? Lyden er konstant, og er der kun når bilen er varm. Lyden er der når du ruser den litt også, men hurtigere. Sinnsykt irriterende og leit å få problemer med en bil som er en uke gammel. Spesielt rett før jeg og 2 kompiser skal til Lillestrøm på MC-messe... Tusen takk for alle svar! - LocoTonio
  5. Fast eller avtagbart?
  6. Helt ubeskrivelig flott!
  7. Heisann! Lurte på om noen hadde noe erfaring med 535i E39? Noe jeg burde se spesielt etter, eller noen typiske problemer? Noe som også er litt interessant er forbruket. Bruker den mye mindre enn 540i? Gjelder denne her: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39229455 Virker som den er bra passa på ihvertfall. Har vært innom å sett på den, men ikke prøvekjørt. Ser heller ingen andre 535i E39'er ute, så har ingen pris å vurdere fra heller. Dyrt, normalt eller lavt priset? Tusen takk for alle svar! - LocoTonio
  8. Pris tenker du deg?
  9. Jo, det har jeg. Skal få tatt noen. Det er piggdekk ja, så og si nye! Kun kjørt hjem fra Skien når jeg henta den!
  10. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39210205 SOLGT Hei. Jeg kjøpte bilen i oktober og tenkte å bruke den som sommerbil. Nå er det vinter og jeg hadde en vinterbil. Vinterbilen ble ødelagt, og trenger en bil snarlig, som jeg kan kjøre året rundt med. Veldig synd å måtte selge, ettersom dette er en bil jeg har ønsket meg lenge. Men istedenfor å vrake den i rust, synes jeg heller noen andre kan få nytte av den til sommeren. Ettersom jeg har flere motorsykler, så ser jeg meg ikke nødt til å ha en sommerbil heller. Bilen er ombygd fra en 318, men ikke godkjent. Forsikringen er dermed billig. Bilen er EU-godkjent og kan kjøres frem til sommeren. Dersom den selges til noen som holder til i nærheten, kan jeg være behjelpelig med EU-godkjenning. Motoren som står i nå er en M50B25, og det skal være mulig å få den godkjent ombygd. Den skal være kjørt 169 000km, 2000km mindre enn karosseriet. Papirer finnes dessverre ikke på motoren. Dermed kan jeg kun stole på det forrige eier fortalte om motoren. Motortemperaturmåler fungerer ikke, den står på fullt hele tiden - som igjen fører til at radiatorvifta sviver hele tiden, da den tror motoren koker. Kupevifte fungerer heller ikke. Bilen er godkjent senket i vognkort, men senket litt for mye. Dersom du kjører med tung last bak, subber den i. Hjulbuene er også valset. Det er minimalt med rust på bilen, ettersom den er pusset opp av forrige eier. Finnes litt rett bak hjulbuene, som du kan se på bildene, KUN overflate. Finnes litt småting ellers. Og ja, som du også ser på bildene, rattet som står på nå er helt mongo. Følger med M-ratt. Oooog ja, som du igjen ser på bildene, loffen som står på nå er også helt mongo. Følger med lyddemper med to utblås. Har ikke fått tid til å gjøre veldig mye med den, da jeg skrur mye på motorsykler på fritiden. Selve cab'en er ny i 2011, og ble byttet av Bavaria. Alt i alt en super sommerbil, som låter meget bra med grom 6'er lyd. Går meget bra, og vekker MYE oppsikt. Bilen kan byttes i BMW 528i E39, 530D E39, 328i E46 (gjerne automat, og krok), kan muligens også byttes i andre BMW'er. . Kan også byttes i stor kassebil. Eventuelle mellomlegg fra min side kan ordnes. Ved hurtig avgjørelse følger felger med! Bud mottas! Ta kontakt ved interesse. Holder til i Rogaland. Prøvekjøring skjer ikke dersom det ikke er noen seriøst interesserte. Pris er 45 000kr.
  11. Takk for kommentarer! Beklager at det bare er mørke bilder. De i verkstedet var rett før vi skulle dra og alarmen gikk ettersom den slår seg på automatisk når dørene lukkes ettersom jeg forstod det på kompisen min. Jeg jobber fra 8 til 16, og det er mørkt når jeg drar på jobb og kommer hjem, så har ikke fått tid til noen lyse bilder ettersom jeg som regel sover til det er mørkt i helgene også, ellers regner det. Har hatt lyst på en godkjent E30, men det påvirker både forsikring og økonomi. Har ikke papirene på hvor motoren kommer fra, dessverre. Men kanskje jeg kan finne det ut med motornr. og få kompisen min til å sjekke det opp på Bavaria? Skal prøve å lete opp tråden! Takktakk, Sleire!
  12. Her var det høyt aktivitetsnivå ja. Tusen takk, Rulvan! Hehe, hvordan det? Hadde bilen på Bavaria med en kompis for en liten service idag. Vet den er veldig skitten.
  13. Okei. Får prøve mindre dekk når tiden for å skifte kommer. Faen da, er jo nesten umulig å komme til bak motoren siden det står M50B25 i den... (Ingen ting virker) Men tusen takk for svar uansett! Har også et annet problem, det er at når den blir varm, så hopper den og sviver veldig ujevnt på tomgang. Hva kan dette være?
  14. Hei! Jeg har da et problem med E30'en min at dekkene subber i hjulbuene/skjermene helt ytterst. Man kan tydelig se det på ytterkantene av dekkene. Dette skjer da ved hard akselerasjon eller svinger. Bilen er senket og godkjent senket. Men jeg vil gjerne ha den lavere (nærmere dekkene), men samtidig ikke ha problemet at det er dekkene som subber. Det jeg da lurer på er hva jeg kan gjøre med dette? Er ganske irriterende å høre på. Hjulbuene er også valset. Det andre problemet jeg har er da at kupevifta ikke fungerer. Det er ganske irriterende når det begynner å dugge, og spesielt i denne tiden når det begynner å bli kaldt. Den reagerer ikke på de forskjellige trinnene. Vet ikke hvordan det er på E30, men finnes det motstand på disse? Isåfall, hvor ligger den? Håper noen kan svare meg! - LocoTonio
×
×
  • Opprett ny...