Hei, har en BMW 316i e36 98-modell som har gådd 180 000km. Skulle vaske motorommet og tenkte ikke over og dekke til utsatte deler. Vasket bilens motor og da startet problemet. Når jeg fyrte i gang bilen etterpå var det så vidt jeg fikk liv i den med litt gasspådrag. Den hostet og harkert når den gikk på tomgang og sluknet med jevne mellomrom.
Nå etter 2 månder oppfører den seg ganske likt, den hoster og harker på tomgang, høres ut som ene sylinderen tenner dårlig men med en gang jeg er over 1500-2000 omdreininger oppfører den seg helt fint har samme effekt som før og alle sylindere oppfører seg helt fint. Bilen trenger laaang tid for og bli skikkelig varm (på instrumentpanelet, halveis opp) og må gjerne stå på tomgang og hoste en god stund og kjøres litt med for og få temperaturpila til å stå der den skal og da kan den fort falle nesten tilbake på det "blåe" (kaldt) ved rolig kjøring.
Har prøvd og skiftet coil, ta ut en og en plugg fra coilen samt prøvd og tatt fra tennplugg. I morgen skal jeg prøve og skifte tennplugger. Har også sprutet litt elektro fiks i tomgangsregulatoren uten hell. Har prøvd og fjerne fukt ifra tennpluggledningene.
Hva i all verdens land kan jeg gjøre videre? Tar i mot alle serriøse forslag med stor takk. Er veldig lei av å kjøre rundt som en tulling og gasse i kryss etc