Gå til innhold

jml1972

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

jml1972's Achievements

  1. Saken ordnet seg idag. Viking innrømmer at det deres skyld at jeg har fått skader på motoren - og de vil dette alle kostnader igjennom sittforsikringsselskap. Til opplysning så fikk jeg høre av en venn som har studert litt juss. I en straffesak så må sannsynligheten for at motparten er skyldig være opp mot 90 prosent sannsynlig. I en sak s dette - hvor det er en erstatningssak så kreves det mindre bevis. Det må kanskje være over 50 - 60 prosent sannsynlig at motparten er skyldig. Dersom det hadde blitt en rettsak ut av dette - så hadde jeg med stor sannsynlighet kommet bra ut av den. Det at registerkjeden skulle ha hoppet av da jeg stoppet bilen/parkerte den - var mye mindre sannsynlig enn at bilen ble ødelagt da den ble tauet bort. Er veldig fornøyd med Viking idag - har bare gode ord nå som ting har ordnet seg. Er også veldig fornøyd med innspill i dette forumet - siden det også har hjulpet meg til at denne saken har fått en god utgang. Takk - jm
  2. Det er kjede på den - og ikke reim. Jeg skal sjekke kvitteringen på arbeidet som ble gjort på bilen min ifjor. Jeg mener det sto på kvitteringen at de hadde etterstrammet registerkjeden. Men det er mulig at ordlyden var anderledes. Skal sjekke dette.
  3. Er det slik at kjeden vanligvis hopper som du skriver - når bilen stoppes ? Jeg strammet registerkjeden her ifjor sommer. Skulle ikke den da være bra ?
  4. Har forsikring på bilen - fullkasko. Jeg ringte forsikringsselskapet igår - og fortalte at jeg har hatt motorhavari. Fikk beskjed om at ingen ting dekkes ved motorhavari. Etter å ha diskutert saken med en kamerat - så sendte jeg allikevel en skademelding til forsikringsselskapet igår kveld. Grunnen til at jeg mener at jeg har krav på hjelp fra mitt forsikringsselskap - selvom det er motorhavari - er at jeg har fått en skade på bilen min - som er "påført av andre". Dette vil dermed være en sak mellom mitt forsikringsselskap - og forsikringsselskapet til bortauingsfirmaet. Forsikringsselskaper har sjelden lyst til å betale ut penger - men dersom de skjønner at de kan få andre til å betale - så er de kanskje interessert i å se på saken. Siden jeg kommer til å kjøre på at jeg har fått en skade påført av andre - så må jeg klare å bevise dette. Ellers så kan dette bli dyrt for meg.
  5. Jeg vet at det ikke er skrudd fast ett blikk på min bil. Jeg var ikke klar over at det har vært problemer med registerkjeden på 2005 modellen før nylig. Jeg har forøvrig kvittering på at jeg strammet registerkjeden på verksted i fjor sommer. Men dersom det er tilfelle at de har dratt bilen framover - mens bilen har stått i revers - så hjelper dette kanskje ikke? Jeg har en teori om at motoren aldri har vært igang etter at registerkjeden hoppet. Kan dette bevises på noe vis - ved å se nærmere på motoren? Dersom jeg kunne hatt et slikt bevis - så burde det være enkelt å få plassert skylden i denne saken. Finnes det noen andre gode råd for å få plassert skylden der den hører hjemme? Er det feks mulig at jeg kan ha kjørt bilen til jobb - lukeparkert den - og så har motoren tatt kvelden i det jeg skrudde av tenningen?
  6. Du skriver at dersom motoren står i revers - så vil motoren gå i feil retning dersom den blir dratt framover. Hvilken betydning har dette for registerkjeden ? Vil ikke da registerkjeden bare bevege seg i motsatt retning også - slik at dette ikke har noen betydning? Er det slik at det er oljetrykk på kjedestrammeren på denne bilen? Betyr dette at kjeden er mer slerkete når bilmotoren ikke er igang? Du skriver også at det ikke skal mer til å dra bilen noen meter - før kjeden kan hoppe av. Kan du forklare dette litt nærmere? Hjulene driver akselen - som igjen drar motoren - som igjen drar registerkjeden (når motoren ikke er igang) ? Burde ikke registerkjeden tåle dette - når den tåler dette når motoren er igang. Takk for veldig gode innspill !
  7. Jeg trenger virkelig noen gode innspill i forbindelse med at motoren på bilen min ble ødelagt her forrige uke. Historien er som følger: På tirsdag forrige uke så kjørte jeg til arbeidsplassen min i Oslo med min BMW 116 (2005 modell). Jeg pendler ca en time hver dag - og har brukt denne bilen hver dag de siste tre årene. Jeg parkerte rett ved jobben (lukeparkerte) - på samme sted som jeg alltid gjør. Siden det er gammel vane å parkere der - så la jeg ikke merke til at det var satt opp ett veiarbeidskilt. Da jeg skulle hjem etter jobb - så var bilen borte. Jeg ringte først politiet - men skjønte etterhvert at bilen var tauet bort. Jeg reiste så opp for å hente bilen der den var tauet til (ved Økern) - betalte 2800 kroner - og fikk så nøkkelen til bilen. Når jeg så skulle starte bilen - så fikk jeg den ikke igang. Jeg hørte at startmotoren gikk - men det var ikke antydning til tenning. Jeg ringte derfor de som hadde tauet meg bort (la oss feks kalle dette firmaet Viking). Jeg ba dem om å komme å se på bilen min - siden det var de som hadde "tatt vare på den" i den perioden hvor det hadde "skjedd noe" med den. Etter ett par timer så kom de. Han som kom prøvde i en halvtime å få igang bilen - men måtte tilslutt gi opp. Etter å ha pratet med en kollega - så hadde han en ide om at kanskje registerkjeden hadde hoppet over ett hakk. Han prøvde derfor å flytte bilen litt fram og tilbake - siden han mente at dette kunne få kjeden på plass igjen. Tilslutt måtte han også gi opp dette. Bilen ble dermed tauet videre fra Økern og til verksted. På fredag så fikk jeg en telefon om at det faktisk var tilfelle at registerkjeden hadde flyttet på seg. Regningen for å fikse dette kom på 8000,- På mandag så fikk jeg en ny telefon. Det var ingen kompresjon på 3 av sylinderne. Verkstedet ønsket å skifte hele motoren. Siden det var merkeverksted - så skulle de ha 70.000 for denne jobben. Nå kommer spørsmålene mine: Jeg syns det er veldig rart at jeg har hatt en bil som har gått som en klokke i tre år - og som plutselig tilfeldig skulle gå istykker akkurat den dagen den ble tauet inn. Jeg lukeparkerte med denne bilen denne morgenen - og det var ingen ulyd i bilen. Er det mulig at de kan ha dratt registerreima ut av stilling - i forbindelse med borttauingen? Jeg har ett par teorier - men trenger litt hjelp for å bekrefte om dette kan være årsaken: 1. Jeg vet at det ble tauet bort en bil samtidig som bilen min ble tauet bort. Vi var to uheldige sjeler som ikke hadde sett skiltet denne morgenen. En teori jeg har er at den andre feilparkerte bilen ble dratt opp på kranbilen - mens min ble hengende bak etter frontjulene. Det er tidsbesparende å ta med seg to biler i slengen. Jeg vil anta at jeg parkerte bilen min i 1 gir - eller reverse - siden jeg lukeparkerte den. I så tilfelle (siden jeg har bakhjulstrekk) - så har bilen min blitt dratt i 1 gir - kanskje helt opp i 60 km i timen - bak kranbilen. Kan dette føre til at registerkjeden hopper ett hakk? Og kan dette være årsaken til at jeg nå ikke har kompresjon på 3 av sylinderne? 2. Dersom kranbilen som dro fram bilen min - gjorde "ett rykk" i slepetauet da den ble dratt opp på planet - kan det ha ført til at registerkjeden har flyttet på seg? (Bilen sto i gir) Hvilken betydning kan det ha at bilen min var lukeparkert i forhold til denne skaden? (Det at bilen antageligvis måtte dras delvis sidelengs ut). Kan det være noen andre forklaringer på at registerkjeden plutselig har hoppet av - i forbindelse med denne tauingen? Håper på noen gode innspill ! jm
×
×
  • Opprett ny...