Gå til innhold

kmokkelg

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

kmokkelg's Achievements

  1. X5 E53 X5 (00-06) SUV X5 3.0dM57 2002-08-01
  2. Hei, Har et problem med X5'n min med at den fikk en episode forleden hvor den sjøltente og ruset seg. Fikk stoppet motoren kjapt, så tror ikke noe tok skade. Tok bilen i verkstedet og sjekket om det var noe olje i intercooler rørene, noe det var. Så jeg var på GS og kjøpte meg en ny turbo her om dagen. Driver nå og demonterer for å skifte turboen, da finner jeg mye olje i alle trykk slanger, intercooler og innsug. MEN, jeg la merke til noe når jeg tok av slangen mellom luftfilterboksen og kompressorhuset på turboen. Det sitter en nippel på slangen som har en mindre slange som kommer inn fra veivhusventilasjonen om jeg ikke tar feil? Slangen går opp til filterboksen, hvor det går en kanal som ser ut for å gå til veivhusventilasjonsfilteret. Det var store mengder med olje i denne slangen, og i kanalen i luftfilterhuset. Er det mulig det er der det kommer fra, og at turboen min er i orden? I så fall, hva kan være grunnen til at det kommer olje der? Veivhusventilasjonsfilteret var skiftet ved service i fjor, som var under et år siden. Har ikke sjekket det igjen, men tenkte jeg skulle ta det opp nå og se om jeg ser noe. Har motoren en slange på utsiden fra veivhuset til toppen, eller går dette via en kanal i blokka?
  3. Hei, Da har jeg sjekket alle dysene med målebeger. Dyse nr 4 ga fra seg store mengder når jeg kjørte starter i 5 - 10 sek. Så jeg var på GS og fikk tak i ny dyse og skiftet denne. Bilen startet med en gang den var montert sammen igjen Tusen takk for hjelpen folkens
  4. Okay, da skal jeg sjekke om det er noe vesentlig mengde i retur på dysene, høres ut som en god plan å prøve det
  5. Dette regner jeg må måles med BMW tester? For å sjekke strømforbruk på dysene?
  6. Monterte nytt batteri i fjor vinter (orginalt BMW batteri) Og jeg har batteriet på lading mens jeg driver og feilsøker / prøver å starte den. Så det snurrer motoren lett rundt når jeg kjører starteren.
  7. Hei, Sliter litt med X5'n min og lurte på om det var noen som har vært borti det samme. Det hele startet med en feilkode på gearboxen. Sporadisk feil på girvelgegivern. Når denne ble slettet så fungerte bilen fint i en hel dag. Når jeg skulle starte den neste dag så startet den ikke. Har lest av feilkoden igjen og nå kom det opp feilkode på glødeplugger og fuelrail sensor. Har skiftet sensoren på fuelrail, og skiftet 5 av glødepluggene. (4 av de var helt deffekte) Den siste glødepluggen fikk jeg ikke ut, så den tør jeg ikke å skifte. (redd for att den brekker av) Men fortsatt så starter den ikke, og jeg har fortsatt feilmelding på fuel rail sensor. (Har prøvd å slette, men kommer opp igjen når jeg prøver å starte) Når jeg tar sensoren ut av railen i enden og slår på tenningen så kommer det drivstoff i en normal mengde. Hører også at matepumpen går mens tenningen er på. Men når jeg kjører starteren med sensoren ute så kommer det ikke noe mere trykk av fuel railen en det gjør når tenningen står på. Kan det være at høytrykkspumpen min er gåen? Bilen har gått 240 000 nå. Det er 2003 mod med 3 liter diesel. Prøvde også å måle om dysene åpner med en diodelampe, og jeg får blinking på triggersignal på dysene, så da skulle man tro at det ikke er noe feil med noe elektronikk som gjør att den ikke starter? (ble litt forbauset over att det var pluss lederen som pulset og ikke minus ledern)
×
×
  • Opprett ny...