Da er jeg spent på hvordan du mener det rent teknisk sett skal løses?
Disse swirl flapsene har bmw redesignet å forsterket for de ble kjent med at spjeldet brakk/løsnet fra akslingen. Ca 2004 å opp har andre swirl flaps som er 33mm i stedet for 22mm. Men bør fjernes uansett type.prøver du å motsi dette?
Ja leste det;) kanon;)men folk må bli obs på nedsotingsproblemene egr gir. Ingenting positivt med å ha den aktiv.å swirl flaps er kritisk å få bort. De ødelegger motoren før eller siden;(
Ja det hadde vært kanon. Jeg vet at detter mange som leser det du har skrevet.alt er veldig bra men mer info om swirl flaps å,egr blockout hadde vært en "motorsaver" for mange;)
Ja det funker vel også men dette er viktig info å de som kjører diesel biler med disse må få de bort. Ellers er det bare spørsmål om tid når en slik går inn i motoren.
Glemte vell og si at på 05 gennerelt har de gått vekk i fra de 22mm swirl flapsene som løsner å detter inn i motor. Men jeg har også sett disse nye "forsterkede" ryke. dette da pga total nedkokset innsug. Egr ventil på disse kan byttes ut med ny blokkeringshus men feilkode på emisson kommer opp. De typene som har et spjeld forran egr ventil kan ikke blokkeres. Disse er da veldig viktig å demontere å rengjøre minst en gang i året.