Gå til innhold

bmwemil

Medlem
  • Innholdsteller

    29
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

bmwemil's Achievements

  1. Hvor finner jeg delekatalogen? link?
  2. Etter en lang kjøretur nå med forsøk på og starte regenerering så funket det til slutt. I starten vil den ikke starte , sto som aktiv i 2 sekunder etter sletting av feilkoder før den sto som inaktiv igjen. Ble høyere og høyrer boktrykk under turen, godt over en bar. men aldri eksos temp på er en 450. Plutselig kom det masse hvit røyk og trykket gikk noe ned, innbiller meg at noe av soten løsnet da pga høyt trykk. Prøvde og ta på og av kontakter til egr`en siden det heletiden kom feil på den, og de ble faktisk borte så jeg fikk kjørt en hel runde med regenerering. etter dette lå trykk under vanlig kjøring på ca 100mbar og makstrykket vel full gass kopm oppi ca 300 mbar. Tenkte bytte egr posisjonssensor, det er den som sitter oppå egr kjøleren med en 3 pin kontakt og vacum??
  3. Skal forsøke det:) Er det noe som kan ta skade av at jeg drar ut på langtur med så tett dpf?
  4. Prøvde med den jeg har, men den fikk det ikke til dessverre
  5. Byttet ut magnetventilene til egr og det løste den feilen ser det ut som. Da skal jeg få fikset filteret. tusen takk for svar
  6. Har de fire kodene 452a, 480a, 481a, 4d00. pluss dde lampe i dash. ingen andre koder på motor, gir eller drivverk.
  7. Prøvd og søke litt men har ikke funnet noe. Har vært ute og sjekket baktrykket nå. Det ligger på 60-80 mbar på tomgang, under vanlig kjøring ligger det på mellom 300-600 mbar og hvis jeg gir full gass så kommer det opp i 900-1000 mbar. Er det noen som vet hva som er vanlig trykk? og om dette er alt for høyt, kan det være derfor turboen lekker olje?
  8. Har nettopp byttet motor i en x3 e83, n47 motor. Syntes jeg hadde veldig høyt trykk i veivhuset pluss at turboen lakk masse olje. Selv om det ikke var så mye slakk i turboen så byttet jeg den, i tillegg byttet jeg ventil dekslet i tilfelle det var nor med veivhusventilasjonen. Akkurat samme symptomer med de nye delene. Ser at jeg har 4 koder på dpf. 452a, 480a, 481a, 4d00. Er det mulig at filteret er så tett at jeg får alt for høyt baktrykk på eksosen som rett og slett presser olje ut av turbo? Vet jeg har en sporadisk kode på egr posisjons sensor og en dårlig O-ring på trykkrør ut fra IC hvis dette også kan ha noe med økt veivhustrykk og gjøre.
  9. Hei! Har en 09 x3 e83 n47d20a, fikk registerhavari på denne for en stund tilbake. Kjøpte nytt registersett, toppakning og bolter og gikk på med godt mot. Var ett par eksosventiler som lakk litt når jeg testet med vann, ellers så de andre helt fine ut, slipte inn nye ventiler og satte det sammen. Startet og gikk som en klokke, men når den ble varm så kom oljetrykkslampa. oppdaget etterhvert at når jeg åpnet oljepåfyllingen når bilen gikk så sprutet det olje over hele motorrommet, så også at olja var veldig tynn, så ut som det var tilblanda frostvæske. Tenkte at det kanskje var sprekk i toppen ett sted så jeg fikk tak i en ny (brukt) topp og gjorde hele prosessen på ny. sjekket oljepåfyllinga med en gang den startet og der sprutet det ingenting så jeg tenkte at da var det den forrige toppen som var sprukket og at nå var alt i orden. lar bilen stå og gå på tomgang til den blir varm og sjekker oljepåfyllingen igjen, og såklart- der sto olje/vannspruten over hele motorrommet igjen @##@#!! Tenker det kom vann i olje når termostaten åpner, er det da blokka som er kast? Vurderer og hive hele skiten og skaffe en annen komplett motor. Er det forsesten noen som vet om jeg eventuelt kan bruke N47D20C motor, i istedenfor A. ? Takknemmelig for alle svar -Emil
  10. Tror jeg bare fikk kvittering på betalt beløp, ikke noe spesifisert faktura. Men jeg spurte spesifikk etter pris på bytte av styrevinkelsensor, fikk til svar at de ikke visste helt hva det ville koste da de ikke hadde noe data på hvor mange timer jobben skulle ta, så vi ble enige om 2500,- siden de skulle ha 4-5000,- hos bmw. Så det skal ikke ha vært noe tvil om hva de skulle gjøre
  11. Ja nå er jeg helt sikker, delen som sitter i bilen nå er produsert i 2007, og jeg ser også at den er gammel. De har ikke byttet. mulig det er en ærlig glipp at de har satt på samme del som de tok av.
  12. sensoren min er ikke død, jeg får slettet kodene og rekalibrert den. men feilen kommer tilbake ganske fort, det var slik den "gamle" sensoren var og det var derfor jeg kjøpte ny og skulle skifte den. Siden den "nye sensoren" oppfører seg helt likt og jeg ser produksjonsdatoen på sensoren jeg har her så misstenker jeg at de har lurt meg. de har bare rekalibrert den gamle og sagt de har skiftet. Skal ut og plukke av dekslet og se på datoen på sensoren som sitter montert nå
  13. Men funket sensoren du satte inn sånn av og til? Eller var den helt død frem til du fikk kodet den inn?
  14. Kjøpte ny sensor til en x3 e83 og hadde bilen på mekonomen for og skifte den. Etter to uker så er akkurat samme feilen tilbake, og delen som lå igjen i bilen er den på bildet. Mistenker at de ikke har byttet sensor i det heletatt
  15. Hei! er det mulig og se når en del er produsert ut i fra merkelappen som sitter klistret på delen? på styrevinkelsensoren jeg har lagt ved bilde av kan det se ut som det står 22 07 2019, betyr det at delen er produsert denne datoen?
×
×
  • Opprett ny...