Etter en sinnsykt masse fram og tilbake med en svenske som solgte meg en ødelagt motor og erstattet det med en vanos-topp jeg ikke har ventiler til; har han nå funnet et nytt kompromiss for å gjøre opp for seg som jeg vurderer! Litt mye lesing her men setter uendelig stor pris på svar da jeg er noe sinnsykt lei av å bli plaga med dritten.. Jeg har en E34ix automat som sto M50B25NV i før den havarerte. Nå tilbyr han seg å gi meg en M52B25 altså enkelvanos motor med ledningsnett (til manuell kasse) som han bruker i sin daglige bil (påståelig i orden) Ledningsnettet til automatkassa og NV-motoren står i bilen, og jeg lurer da på hva som blir best fremgangsmåte. KAN jeg bruke ledningsnettet til M50NV motor og automatkassa på M52B25, sjønner vanos ikke vil funke men vil det gå ellers? ELLER parre ledningsnettet fra M52 med nettet til automatkassa? er ikke noe elektriker så vil røre minst mulig elektronikk. ELLER: Bytte innsugskammen i M52 til NV kammen, for å fjerne vanos og lage en M52NV og bruke alt av ledningsnett som ligger klart. Hva må til for å få gjort dette evnt? ELLER: få en vanos-topp med ventiler oss han, og bruke på NV blokka mi, hvordan gjøres dette evnt? Evnt siste alternativ, be han ryke og reise, få penger- og prøve å oppdrive en tett M50B25 topp eller hel motor. si ifra om du har. Andre alternative ideer eller om du har det jeg trenger liggende så rop ut. Alle svar settes pris på. Mvh en sinna og lei ungkar som har kjørt alt for mye golf de siste åra..