Gå til innhold

Joachimd

Medlem
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Bergen, Hordaland

Joachimd's Achievements

  1. Takk for svar, da har jeg litt å gå etter! Har som sagt ny clutch, så får montere den på og bytte olje. Jeg vet også at giroverføringen er dårlig, så må gjøre noe med den også. Er det mulig å stramme opp overføringen, eller må jeg til med delebytting for å fikse den? Om ingenting annet duger, så har jeg en donorbil med en ekstra girkasse som jeg kan montere over.
  2. Det kan høres ut som det samme problemet jeg også har.
  3. Takk for svar! Ok, tenkte meg det. Har kjøpt ny clutch, så da får jeg bare hive den på. Jeg og synes det er veldig merkelig. Det er nesten som om clutchen ikke slipper helt opp, så når jeg gasser mens jeg girer eller ikke lar motoren falle på turtall før jeg setter den i gir, så skraper det. Det er ingen problemer ved normal start og stop. Beklager, jeg tenkte feil. Det er 1 og revers som kan være vanskelig å få i gir.
  4. Høres ut som batteriet er gåent. Hadde samme problemet med min 318is fornoen måneder siden. Når jeg vridde om tenningen bare klikket det noe volsomt i et relè og all elektronik inni bilen sluknet. Jeg også kunne trille den i gang, eller hvis jeg fikk hjelp med startkabler, men det var nytt batteri som var løsningen.
  5. Har en 93 mod 318is der sentrallåsen oppfører seg ganske merkelig. Den låser opp "som den skal" hver gang, men når man låser opp så låser den seg igjen den første gangen så man må låse den opp èn gang til, og da funker den. Det er det samme hver gang, andre forsøk, uansett om man låser opp eller igjen. Noen som vet hva dette kan være? Mvh Joachim Takk på forhånd til dere som gidder å hjelpe! =)
  6. Har en E36 318is med diverse problemer. Girkassen er det mye tull med. Blandt annet kan den til tider "låse" seg i 5 gir, og jeg må bruke mye til på å "lirke" det den ut igjen av gir. I tillegg pusser den tenner når jeg girer i 4, men det skjer bare dersom motoren ligger på ca 2500 omdreininger eller mer, eller dersom jeg gir lett gass mens jeg setter den i gir. Dette har også begynt å skje innimellom med 3 gir også. Det er mye slark i girspaken, og den kan til tider være vanskelig å få til å bli sittende i gir, altå den kan til tider hoppe ut igjen av gir. Dette gjelder hovedsaklig 3 og 4 gir. Clutchen slurer noe volsomt i det jeg slipper den ut dersom jeg har litt turtall på motoren, og det tar gjerne flere sekundereller til jeg tar foten av gassen før den tar skikkelig igjen, og motoren fortsetter gjerne å stige med ytterlige 1000+ omdreininger uten at bilen går noe fortere. Det skal ikke mer til enn 2500-3000 før den ikke fungerer om den skal. Gripepunktet er også veldig langt ute. Kan dette være noe så enkelt som en slitt clutch, eller ligger det noe mer bak? Mvh Joachim På forhånd takk! =)
  7. Beklager, men er nok bare ute etter sort.
  8. Ønsker å kjøpe et sort E36 vader skinninteriør til coupè. Om noen har bare framstolene stående er det veldig interesant også. Jeg kommer å henter snarest mulig.
  9. Bump!
  10. Bump!
  11. Vi er en liten gjeng som er på utkikk etter et lokale hvor vi kan skru på bilene våre. Er det noen her som har noe, evt kjenner noen som har noe? Det bør helst være plass til 2 biler, men så lenge det er plass til 1 kan vi vurdere det. Utover dette er de eneste kravene at det er strøm der. Vi har satt oss opp et maks budsjett på ca 4000 i måneden. På forhånd takk dersom noen kan hjelpe oss!
×
×
  • Opprett ny...