Gå til innhold

bergan01

Medlem
  • Innholdsteller

    119
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

bergan01's Achievements

  1. Ingen som vil ha turbogrenrør og dyser for 1500kr?
  2. Er fra 535 e28 så er vel med større ventilene ja. Men toppen er desverre solgt Alt annet er fortsatt til salgs
  3. 2500kr for alt Har også 60/40 senkefjærer med Tuv papirer(tror det er Ta-t) liggende og Tårnlager til begge sider bak om det er noe interesse for dette, begge deler nytt og ubrukt. Kom med bud på dette
  4. Selger: -M30B35 topp fra en e28, hel og fin uten sprekker e.l er med kamaksel, løftere etc. Er vasket og klar for evt. sending 1200kr Solgt -Turbogrenrør fra 745i som passer på m30 topper, er en liten ubetydelig sprekk i denne men ikke slik at det lekker noe. Er vel en kkk flens på denne (diverse porsche turboer til eldre modeller har vel denne, bortsett fra den vanlige k27 som 745i ble levert med). Ellers går det vel an å få tak i en adapter til annen flens, uten at det trenger å være optimalt. M30 turbogrenrør er dyrt om man skal kjøpe skikkelige greier, så her kan man iallefall få seg en billig start. 800kr -300cc v. 3bar dyser som passer iallefall passer i m30 e34. Gir vel også 360cc ved 3.5 bar trykk Har 6stykk, alle er kjøpt med nye oringer, flowtestet og matchet. Ikke vært brukt etter det. Passer vel moderate turbobygg opp til rett over 300hk. 1000kr
  5. I søknadssvaret står det presisert at det vil være iht reglement om jeg bytter til m5 bremser om det ikke fører med modifisering og blokkeringsrekkefølgen opprettholdes, så jeg håper på at jeg kan ta dem ordrett på det Jeg skrev i søknaden min at jeg kunne bytte til m5 stabstag om det var nødvendig men det skrev de ingenting om
  6. Har virkelig problemer, bakluka ville plutselig ikke åpne seg. Samtidig går alltid sentrallåsen i "retur" første gang jeg prøver å låse opp bilen og dermed i lås før jeg får lov til å låse den opp. Vil tro dette har en sammenheng. Høres ut som det skjer noe bak der, men akkuratt som om den ikke klarer å låse opp og dermed gir beskjed til systemet at det skal låse igjen. Hva gjør jeg nå? Har slått ut den perforerte plata ved skiposen, men er jo evig langt inn til luka.
  7. Liten oppdatering her også, har fått ombyggingsøknaden min godkjent. Så eneste krav var at jeg byttet bremser, de nevnte ikke noe om stabstag. Heller ikke noe spesifikt om sprutet, så det er bra. Ettersom kravet om kat og syklustest etc kom etter min modell ser det ut som jeg kun vil trenge dokumentasjon på standard CO test. Goodtimes! Foreløpig ligger dette her: 535 motronic 1.3 hjerne for omprogrammering sammen med ostrich 2.0 Tunerpro RT programvare 350cc dyser Turbomanifold fra 745 m30b35 Topp Har lagt inn bud på en sliten kkk k27 turbo, og kjøper da evt. et overhalingssett. Bestiller intercooler og rør fra Ebay, oljeretur, bredbåndslambda+instrument. Jeg har lett etter M5 bremser brukt, helt bak mål fant jeg ut ettersom jeg har like bremser som m5 3.6 bak, og kun vil trenge å bytte kaliper og skiver foran, noe som kosta typ 2000kr nytt fra koed. Da er det ikke noe å lure på. Slik det ser ut kommer jeg til å totalt havne på rundt 10000kr før evt. effektmåling og dette er inkludert bremsene. Budsjettbygg.no
  8. Stemmer, den jeg brukte med godt resultat
  9. Ønsker å leie en verkstedplass fra i sommer, alt er av interesse. Gjerne i nærheten av Ski Send en Pm om du har noe som kan passe, eller vet om noen som har
  10. cellulosetynner/xylene, du kan kjøpe den ganske billig på biltema. Den heter bare tynner men om du leser på lappen står det xylene. Det er den du skal ha. Tror den koster rundt 60kr litern
  11. Takk for godt svar! Da skal jeg ringe å forhøre meg om nettopp dette, om det blir bekreftet via telefon at det kun vil være nødvendig med CO måling ifh til at bilen er registrert før kravet om katalysator kom så skal jeg notere meg navnet på den jeg pratet med, klokkeslett og om mulig be om å få tilsendt et brev der dette er spesifisert slik at jeg har det skriftlig og kan vise til dette v. evt krav om syklustest e.l Takker for svar folkens Flott forum!
  12. Bilen har jo katalysator, men kravet om katalysator kom vel ikke før etter 1988 som bilens årsmodell er. Dermed håper jeg og tror at det er en vanlig Co test det er snakk om, det skal jeg klare Om noen andre har innspill og kan bekrefte eller avkrefte blir jeg veldig glad
  13. Søkte om ombygging til m5 effekt, ved å bygge om m30n til turbomotor med intercooler. Jeg skrev også at sprut ville bli brukt om det ble behov for det Det jeg setter spørsmålstegn rundt er avgasskravene, jeg hadde håpet å slippe et slikt avsnitt. Dette er vel det folk refererer til som syklustest-marerittet? Eller var det sånn at i 1988 var det en tomgangstest med CO % som gjalt? Hva slags alternativer har jeg nå? Bo
  14. 22.000kr er rett og slett sykt, jeg brukte en dag på jobben og dippet hele bilen, dette var første gang jeg gjorde det så tok meg god tid i tillegg, et firma som jobber med dette vil selvfølgelig ha en mye høyere effektivitet når det gjelder arbeidstiden. Totalkostnad var under 3000kr, hvordan et firma da har hjerte til å melke ut så mye penger for et produkt som har en levetid på godt under vanlig folie, forstår jeg ikke. Om man tar høyde for 8 timer arbeid, inkl maskering og "peeling" etter siste laget. Så vil man jo havne på timespriser på rundt 2000kr+ Hva faen skjer
  15. Da har jeg fått 179hjernen også som har motronic 1.3 , så da mangler jeg kun Ostrich 2.0 før jeg har "budsjett-sprutet" oppe å går. Kan ramse opp: 179 ecu 500kr Ostrich 2.0 chip-emulator 1000kr 350cc dyser 500kr Tunerpro RT 200kr Totalt 2200kr Ikke galt for et oppsett som lar deg kontrollere det du trenger:
×
×
  • Opprett ny...