Gå til innhold

[espen]

Medlem
  • Innholdsteller

    38
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om [espen]

  • Bursdag 03/24/1993

Profile Information

  • Interesser:
    Lillestrøm

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

[espen]'s Achievements

  1. 328i går vel helt greit med kompressor, men utrolig dyre de kittene men motoren du har er m52b28, det du eventuelt kan gjøre for at den skal holde greit oppmot 5-600 hp er å kjøpe deg en m50b25 non vanos da bruker du: m50b25 topp m50b25 blokk m50b25 råder ( disse tåler mer en m52b28) m52b28 stempler m52b28 veiv da har du en 2,8 liter som holder MYE bedre! 328 motoren hadde du sikkert møtt på litt problemer på med vanos'en også, men fleste fjerner den vel. husk å kjøp coopering toppakning og arp bolter, og plane toppen og hone blokka, kan gjerne plane den også når du først er i gang. sier ikke at dette ikke koster noe, men vil spare deg mer i lengden kontra bruke orginal m52b28 var inne på tanken å bygge turbomotor av en 328i motor jeg hadde stående selv, men etter litt tips og råd så er det bedre å skaffe en m50b25 (e34 og e36) og mikse innmaten litt. tenker såklart hvis du har et nogen lunde budsjett bygg ;
  2. har orginale, 200 lapp
  3. Har det! Send meg PM så tar vi det der!
  4. har et sett Rondell D58 18" til salgs 10" bak 8,5 forran
  5. kult prosjekt du holder på med, e36 turbo er artig!! ang. deler kan du høre med Kim Thomas Aase på Kimmit Sport Racing, handler selv der og er veldig fornøyd. Han kan bmw veldig godt! personelig ville jeg gått for en 2,5 liter, m50b25 er ikke så dyre, så er det litt mer å ta av en 2 literen. holder på med en m50b25 selv, men skal du a et budsjettbygg, sprenger du fort det hvis du opner hele motoren. anbefaler å ta av toppen og plane den og sette inn en coopering toppakning, da holder jo det en liten stund hvertfall, men iogmed at du sier driftebil, så regner jeg med at du skal legge litt mer kroner i det? Nye stempler, råder, lagre, hone blokk, plane topp og blokk, polere veiv, coopering pakning, arp bolter..det er hvertfall oppskrift på en motor som holder en stund (hvis alt er gjort riktig) men hør med ksr.as, så får du litt veiledning og kanskje en ca. Pris på motor fler bilder !!
  6. hvor holder du til? send meg pm med tlf nr så kan vi ta mer om det det, hvis de ikke er solgt da?
  7. blir nok brukt litt til daglig i starten, men ser fort ut til at den blir pælma ut på banen!
  8. Litt dårlig på bilder og oppdateringer, men holder på med sandblåsing av motor om dagen, så blir lagt ut noe bilder utløpet av uka:) forøvrig vært litt rundt å hørt og sett på lakk, så har vel nesten bestemt meg for marrakesh brown, orginal bmw farge..falt jævlig i smak den der, så da blir vel det muligens nye fargen motor blir lakka svart, så blir detaljene antakeligvis lakka i marrakesh brown og hvitt, tror det hadde vært en rå kombinasjon
  9. Ja, det trenger jeg!!
  10. Etter mye frem og tilbake fikk jeg endelig bestemt meg for sprut, så da havna det på adaptronic 420d. Skulle være er greit sprut etter hva jeg har hørt, så gleder meg som en unge til posten om 2 uker!
  11. fikk demontert nesten hele motoren i går kveld, men går litt trengt når det er flytting på g det meste så egentlig ganske greit ut bortsett fra myye møkk og drit, så den trenger en god vask og noen strøk med lakk!! sitter å kikker litt på nye kammer og smidd innmat, likegreit iogmed at toppen planer og hele motoren skal fra hverandre. ikke mye som skjer om dagen og går ikke fort, men gidder ikke lage et stress ut av det! Har jo ikke dårlig tid!
  12. er ikke 100% sikker på det.. tenkte på KdFi fra KSR, er jo bare plug&play men har ikke bestemt meg helt enda, kikker litt på adaptronic 420d mener jeg det heter? leter etter noe 600cc dyser ++, men daga går til puss og sveis av motorrom og den lille rusta som er, møkk jobb.. motor er begynt demontert så toppen blir tatt med til Kim på KSR for litt forbedringer om et par uker når ferien er ferdig
  13. intr i diffen hvertfall! Ledninger kunne vært fint det også, pris?
  14. Takktakk! da blir det vel det tenker jeg, lærte no nytt i dag også
  15. motor er ute og klar til å startes på fikk fort se at det ble litt jobb i motorrommet også, skal fjerne plata for batteri så det kommer i bagasje og det blir plass til turbo:) det blir pussa ned og får et nytt strøk med lakk, som nevnt tidligere så er planen å få alt strøkent, så det trengs! datasprut og dyser er bestilt så kommer vel nå til uka:) tenkte lette svinghjulet, men fikk høre det var bedre å bruke det og starter fra m20 motor, så blir enten det eller påkoste et nytt clutchkit som tåler litt mer!
×
×
  • Opprett ny...