Gå til innhold

Dr. E

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Dr. E's Achievements

  1. Det er 20.000 for kompressor ink bytte av denne. Jeg har også byttet kondensator på samme verksted og betalt nesten tilsvarende for dette, uten at det hjalp.
  2. Så har jeg hørt tilbake fra verkstedet. De skal ha 20.000 kr for å skifte kompressor, i tillegg til alt annet som er gjort tidligere. Kompressoren i seg selv koster 12.000 eks mva. Jeg finner kompressorer på nett fra Denso, og Hella til rundt 5000kr, og "Kina" kompressorer til ca 1500. Ripped off på delepriser, eller?
  3. Jeg har et problem med klimaanlegget på min 2010 523i. Klimaanlegget slutter å fungere etter ca 1 times kjøring, og vil ikke våkne til liv igjen før neste dag. Når ac slutter å virke, kvitter det seg med kondensen, slik at rutene dugger til. Vifta fungerer fortsatt, og det blåser godt gjennom ventilene, men luften er varm og fuktig. Uansett hva jeg gjør på klimakontrollpanelet, lar ikke feilen seg rette før bilen har stått i mange timer, som regel over natten. Bilen har nå vært flerfoldige ganger på verksted for å rette problemet, uten at de har klart dette. Først ble kondensatoren byttet, da dette var den "åpenbare" synderen, og et svært utbredd problem, I følge verkstedet. Etter å ha kjørt 1 time var det samme problemet tilbake. Denne gangen mente de det heller måtte være en elektronisk "junction box", og byttet denne. Bilen har vært flere uker på verksted, problemet er fortsatt ikke løst, og det virker som om verkstedet ikke aner hva feilen kan være, men bare fortsetter å bytte komponenter. Har noen opplevd lignende problemer?
  4. Jeg ønsker å kjøpe 18 eller 19" felger, helst med dekk, og helst ikke run flat til min f10. Kun godkjente dimensjoner, ingen spacere eller annen "triksing". Mvh Eric Sent from my iPad using Tapatalk HD
  5. Hva er innpress osv? Jeg er på utkikk etter felger og dekk til min F10. Mvh Eric Sent from my iPad using Tapatalk HD
  6. Nytt er på vei fra BMW i Heidelberg. Tar 5 dager å få det ekspedert + frakt til Norge. Utrolig kjipt når nybilen står og skriker etter meg i Drammen. Hvorfor er de så utrolig byråkratiske i Biltilsynet? De hevded hardnakket også at det IKKE var vinterføre i nord vest usa. Så førerkortet mitt derfra kunne ikke godkjennes. Riktignok 15 år siden, men ikke glemt det h#%vete de lagde. Da som nå! Sent from my iPad using Tapatalk HD
  7. Hei alle! Min importerte F10 523 skulle vært registrert på tirsdag. Slik gikk det ikke... På Biltilsynet fikk jeg beskjed om at typegodkjenningsmerket i dørkarmen manglet. Dette måtte på plass, selv om alle andre papirer var i orden og COC papirer var vedlagt. Klistremerket er individuellt og må lages til den spesifikke bilen, så nå blir det ingen ny bil med det første i hvertfall. Noen som har hørt om noe lignende tidligere? Og hva ka årsaken til at dette merket er fjernet være? Mvh Eric Sent from my iPad using Tapatalk HD
  8. Hva med disse da? http://finn.no/37907389 De er jo litt store, bmw forhandler begynte å snakke om brudd på garanti osv. Men vil de være lovlige, og komfortable? Er vel originale 5 serie GT felger? Eric Sent from my iPad using Tapatalk HD
  9. Takk for velkomsten! Da går jeg for 18' felg med vanlige dekk. Er det noen som vil selge meg et sett?! Mvh Eric
  10. Hei alle sammen! Dette er min første post her på forumet. Jeg har akkurat bestillt en 10' F10 fra Tyskland som blir levert til uken. På bildene ser det ut som det sitter 17" felg på, med sommerdekk. Jeg trenger jo selvsagt ett sett til og lurer på om dere kan komme med tips om hva jeg bør velge. Jeg har EDC, og adaptiv styring, om det gjør en forskjell... Prioriteringen er komfort på norske veier, men det skal jo også se ok ut. Så jeg er veldig i tvil om det skal være 18 eller 19'. Og hva med disse run flat dekkene? Er de gode? Pris har jo også noe betydning.
×
×
  • Opprett ny...