Gå til innhold

iveros

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om iveros

  • Bursdag 06/01/1995

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Ulsteinvik
  • Interesser:
    Ulsteinvik

iveros's Achievements

  1. iveros

    "rumlelyd" 320d

    Når jeg fikk bytta converter forsvant lyden hos meg
  2. Hverken jeg eller min far har noe særlig erfaring med kasser, så den ble bare tatt ut og satt på plass igjen når converter var byttet. Men har dog et nytt problem nå, da det kommer noen voldsomme lyder fra samme område (kasse/converter) når motor er kald. Litt de samme vibrasjonene, men i forskjellig frekvens (litt lavere). Setter jeg den i "sport" og den går på 2000rpm hører man ikke noe av det, men om den står i "drive" er nesten lyden konstant, og den hopper opp og ned i turtall. Mistenkte at det var lite olje på kassa, men etter å ha byttet både olje og oljefilter på kassa vart det ikke mye bedre.. Når motor er varm går den knirkefritt både i "drive" og "sport". På hvilken måte har kassa di streika?
  3. Har akkurat samme problem.. Forrige eier mener å ha byttet glødeplugger uten at den ble noe bedre. Hadde tenkt å prøve å bytte gløderele, men er vell fort litt billigere å prøve sikringen først. Bilen gløder like lenge uansett temperatur (1-2 sek), og det tar LANG tid å starte når gradestokken bikker null. Har heldigvis motorvarmer som en nødløsning, men hadde vært veldig greit å få til glødingen!
  4. Hvilken dimensjon er dekkene? Og aner du hva det vil koste for frakt til Ålesund? edit: Leste at de selges uten dekk, da sprenger de budsjettet
  5. Vil de passe fint på e46?
  6. Sliter med akkurat samme problemet på min 320da.. Men med meg er det noen dager den går opp på første forsøk, og andre dager det går på det tjuende forsøket. Kupelyset lyser, men ingen av dørene blir låste opp. Når jeg trykker på låseknappen blinker blinklysene, akkurat som om bilen har vært åpen. Å låse opp bagasjerommet går på første forsøk hver gang.
  7. 1. Hadde dette problemet jeg også. Kjøpte en feilsøker på ebay til 150,- og denne fortalte at beltestrammer på førerside var gåen. Ble med en gang mye lettere å finne nøyaktig feil, når jeg visste hvor jeg skulle lete. Fikk bytta delen, og brukte feilsøkeren til å reset'e lampen. Link til feilsøker: http://www.ebay.com/itm/B800-TOOL-RESET ... 4612617ae2
  8. For litt over et halvt år siden kjøpte jeg en BMW 320da 2003 mod. Kjøpte bilen med ett problem tidligere eier ikke hadde funnet ut av, fikk derfor bilen billig. Det viste seg å være converteren (momentomformer inn til girkasse) som var problemet, og denne ble byttet i vår. Det var en sterk vibrasjon på ca 1500rpm-2000rpm som var hovedsymptom. Vibrasjonen forsvant helt etter at converter var byttet. Måtte ut med girkasse når converteren ble skiftet ut, byttet også girolje. Bilen er veldig tungstartet på kalde vinterdager, men i følge forrige eier skal glødepluggene nylig være byttet. Nå i løpet av sensommer har det kommet et nytt problem. Når motor er kald vil den ikke gå skikkelig, og det virker ut som om bilen tvinger seg altfor langt ned i turtall slik at det kommer en annen slags vibrasjon, liknende den som kom ved converterproblemet. Den girer veldig hardt når jeg slipper på gassen, og den kan finne på å hoppe på turtall ca 200rpm opp og ned. Dette problemet er bare ved kald motor, når motoren er varm går bilen feilfritt. Noen som har en idé om hva som kan være problemet? - Iveros
  9. Hadde også samme problem da jeg kjøpte min. Regner med at det er denne lyden på 1500-2000 rpm som plager deg palm? Å bytte den var egentlig ikke et stort problem, så lenge du har godt utstyr. I lag med en god medhjelper tar det kanskje 2-3 dager med mindre dere møter på problemer. Min bil ble helt bra igjen, og bilen er som ny! Betalte tilsammen ca 7000 for alt, inkl girolje og spesialverktøy. Mvh. Iver
×
×
  • Opprett ny...