Gå til innhold

bmwe91

Medlem
  • Innholdsteller

    29
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om bmwe91

  • Bursdag 01/18/1988

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

bmwe91's Achievements

  1. Har en f31 der vinduet på venstre side bak bare går støtvis opp og ned. Man må trykke mangen ganger på knappen for å få vinduet helt ned og helt opp. Har fått opp følgende feilkode med carly: Window driver side rear, hall element B: defective hall element or open circuit. Noen som har vert borti lignende problemer? har tatt av dørtrekk for å se, men greier ikke å finne noe hallgiver. Er dette innebygd i motor eller lignende?
  2. Hei, ser at du hadde problem med x3. Jeg har fått akkurat samme problem på min x3. Verksted snakker om 40-50 tusen kr for deler og arbeid. 

    Hva ble løsningen på din x3? kostet mye?

    Takk

  3. Ved utbedring av mangel lapp etter EU- kontroll, så oppdaget jeg at de fremre foringene til diffen var begynt å bli dårlige. Har funnet verktøy på ebay så vurderer å bytte de hjemme i garasjen. Men jeg lurer litt på hvor mye arbeid dette egentlig er. Er det mulig å bytte de med å bare senke diffen litt ned. Eller må man ned med alt sammen? Visst det bare er snakk om et par 1000 lapper i arbeid så vurderer jeg å bare levere den inn for å slippe bryet med det. Men om det blir for kostbart så må jeg nok ta jobben selv. Noen som har erfaringer med dette?
  4. Skulle kjøre hjem i kveld, men fikk ikke liv i bilen, kupelyset kom ikke på og det var ikke liv i tenningen, lyste kun i klokke og idrive skjermen. Gikk da bak til batteriet for å sjekke og fant flere liter med vann i batteribrønnen. Hva er det egentlig som er årsaken til at det fyller seg opp med vann her? ja jeg bor på Vestlandet så det har jo regnet noen dråper på bilen i det siste. Jeg har panoramatak og har hørt tidligere at dreneringene der kan være et problem. Men hvordan sjekker man egentlig disse, og hva gjør man visst de er tett? Jeg har tidligere oppdaget at det har vert vann i batteribrønnen (da ikke fult så mye) men jeg klarte ikke da å se at dreneringene var tett.
  5. Jeg har M47 motor så da er det nok riktig manual du har lagt ut her.
  6. Skal bytte vannpumpe på min 2006 modell 320 d og tenkte da å bytte ut frostvæsken i samme slengen. Er det noen spesiell prosedyre for dette på disse bilene? Finnes det tappeplugg på disse, og hvordan er det med luftingen, finnes det noe lufteskrue? Ser for meg at luftingen kan være litt problematisk på disse bilene, med tanke på at den mangler temperaturmåler.
  7. Skal bytte vannpumpe på min 2006 modell 320 d og tenkte da å bytte ut frostvæsken i samme slengen. Er det noen spesiell prosedyre for dette på disse bilene? Finnes det tappeplugg på disse, og hvordan er det med luftingen, finnes det noe lufteskrue? Ser for meg at luftingen kan være litt problematisk på disse bilene, med tanke på at den mangler temperaturmåler.
  8. Ja, det virker jo i grunn litt logisk med tanke på at det er ingen lyder ved kjøring beint frem. Får håpe du har rett. Takk for gode råd.
  9. Det var noe slikt jeg og hadde håpet på, men det forklarer ikke dunkelyden den får ved full sving i sakte fart.
  10. Er en x3 2.0 d 04 modell med manuell gir.
  11. Ingen M-sport nei, samme dekk dim på alle fire hjul. Naf kommer sansynligvis å henter bilen i morgen. Så får verkstedet finne ut hva som fieler den. Hvor mye koster det å bytte en slik fordelingskasse? og er dette en jobb som går an å ta hjemme i garasjen eventuelt
  12. Min far fikk problem med X3` en sin da han var ute å kjørte i går. Han hørte en kraftig dunkelyd og så kom det opp feilkoder på 4x4, abs, dekktrykk og bremser. Han sa at lyden bare kom frem i sakte fart og helst i krappe svinger. Det første jeg tenkte, var at det måtte være diffen som var tatt kveld. Jeg kobla til diagnoseverktøyet mitt i dag og fikk opp feilkode på abs- sensor høyre bak og vtg trasfer case. Feilkoden på transfer case klarte ikke diagnose apparatet mitt å gå nermere inn på. Men jeg sjekket live data på abs sensoren, mens min far snurra på hjulet og den gjorde ikke noe utslag på hastighet. Venstre bakhjul fikk vi derimot utslag på, men det hjulet var også betydelig lettere å snurre rundt. Magefølelsen min sier at det er noe galt med diffen eller fordelingskassen., uten at jeg skal si det med sikkerhet, Men er det noen her inne som har vert borti noe lignende problem? og hva var i såfall problemet?
  13. Er det noen som kan fortelle meg hvordan man for slakket den ytterste reima på bildet. Klarer ikke å finne noeen justerings mekanisme når jeg står foran bilen og ser nede i motorrommet. Må servopumpa løsnes for å få denne reima av.? Har googla og leita etter videoer på youtube, men klarer ikke å finne noen med tilsvarende reim/ stramming.
  14. Det er jeg fullt klar over, tok full service på den forrige uke og bytta blant annet veivhus filteret. Tok også motorvask på bilen, og etter en ukes kjøring er det fortsatt tørt og fint i motorrommet.
  15. Jeg har en M47 motor med 163 hester. Har pleid å bytte oljen etter rundt 15-20 000 km. Intervallet på min er 30 000, men har aldri vert i nærheten av det. Filteret var ikke noe problem å bytte, og jeg har gjort det før for ca 50 k siden.
×
×
  • Opprett ny...