Gå til innhold

gammelbmw

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

gammelbmw's Achievements

  1. Vurderer å selge min e34. Bilen ble nylakkert i 2011, så er helt strøken i lakken. Burgunderrød. Bremser i god stand. Kanaler OK. KM stand: 245000 Problem: Styresnekke må skiftes eller strammes(har en liggende som følger med) Toppakningen svetter litt olje. Følger med M50B25 motor om det er interessant. Har skiftet tårnlager, styreledd v.s og mansjetter på støtdemper v.s foran. Bilen er ikke eu-godkjent og årsavgift er ikke betalt. Bilen er kjørbar, bare med slark i rattet! Merker ikke noe av at den svetter litt olje. Følger også med 2 sett med sommerfelger med gode dekk og 1sett med vinterfelger gode dekk. Diverse andre deler til e34 kan også følge med! interiørdeler, bagasjeluke, speedometer etc. Følger også med 1 helt nytt styreledd og ny hjelpesnekke. Bilen selges fordi jeg ikke har tid til å styre med den siden jeg er på sjøen og skal studere til høsten. Om det er interesse ta kontakt for bilder på epost: kentarne_sandsbakk@live.no For en som kan å skru er det en fin bil! kommer til å holde i mange år fremover. Alt selges hbo 13000.
  2. Det ble en liten økt i garasjen idag! Svigerfar som disponerer vekk sjøboden Bilen satt på bukk: Fikk ikke tatt så mye bilder underveis, men etter noen timer med blod og svette ble resultatet slik: Bremseskjold begynt å bli dårlig, noen som vet om det går igjennom EU kontroll? eller er det like greit å bare få det bytta? Tips mottas også på hvordan å få av denne jævelen her! Gamle tårnlager, var igrunnen i god stand men siden støtdemperen måtte byttes mansjetter på kunne jeg også bytte lageret. Imorgen blir det en kort stund i sjøboden før jeg skal hjem å få sendt gamlebilen til vrak
  3. Hehe, fett Har til nå bare demontert på gamlebilen. Har mange deler til m50b25 motor, så om noen trenger er det bare å skrike ut, selges til gi-bort pris. "Nye" bilen blir satt på bukk på torsdag ser det ut som, så må bare gå rundt å surre til det... Mangler bare å få av styresnekken på 525en så blir den sendt til vrak.. ABS problemet er jeg heller ikke klok på, men holder en finger på ringene bak, men får ikke sett før torsdag. Har demontert det meste av ABS systemet på 525en så jeg har i tilfelle det er noe mer alvorlig galt...
  4. Ok, takk for det Skriv reg.nr til en e34 og bla tilbake, da kommer bildet opp Hehe, du har vel ikke tilfeldigvis kjøpt bilen din med Tor? Vet han hadde den når jeg gikk på skole med han
  5. Prøver igjen Del 5 på det bilde?
  6. Takk for tipset! Får satt den under tak og på bukk etter helgen, og skal da starte å demontere... http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/var ... 33/33_0168 Det er vel varenr 5 på denne tegningen? Må jeg av med hjullager for å inspisere?
  7. Idag har jeg søkt etter feil på abs sensorene. Tok opp abs modulen og målte pinnene inni. Fikk tilnærmet 1000 ohm på alle, eller 0,9 - 0,95 kilo ohm som blir omgjort til 900-950 ohm.. eller? Målte mellom pinne 4-6, 7-9, 11-21 og 24-26... Det vil vel også si at sensorene er fine, noen som har peiling på dette? Problemet er at absen slår inn uansett hvor hardt jeg bremser... Når jeg tar ut sikringen for ABS og kjører uten fungerer bremsene fint... Noen som vet noe om dette? Tar gjerne imot svar, er desperat! Denne er vel også moden for bytting... Tok også en rask vask på den
  8. Rettelse: Pakke fra koed bestilt! Ble nye tårnlager på hele bilen, støtdempermansjetter, endeledd på venstre og høgre side, ny hjelpesnekke og nye støttestag foran. Da er det bare å vente Skal starte å lokalisere ABS feil imorgen, håper fortsatt det er sensorfeil, da kan jeg bare plukke av delebilen.
  9. Tok noen få bilder idag tidlig. Pakke fra koed blir bestilt senere idag! Ja, den er skitten
  10. I en alder av 19 år bestemte jeg meg for å kjøpe min første bil. Kjøpte en 525IA e34 1992 modell. Km stand 224000. Tok kun olje og filterskift, skiftet diverse pakninger og noen vakuumslanger. Etter relativt få uker endte den derimot opp som vrak. Har nå gått til innkjøp av min andre bil. Bilen er en 520i e34 1991 modell. Har akkurat passert 245000km, og ble nylakkert i 2011 så karosseriet er fritt for rust Den er derimot ikke EU godkjent så har først planer om å få den godkjent før jeg starter med andre planer. Legger ut bilder av den imorgen! Diverse ting som ble gjort i 2011: Skiftet hardyskive, mellomaksling, "hundebein"?, skiver og klosser foran/bak, håndbrekk innmat. For og få den igjennom EU har jeg gått igjennom bilen og funnet ut av forskjellige ting jeg kan fikse før jeg tar den inn til kontroll (kommer sikkert flere etter første kontrollen... ) Prioriterte planer: - Skifte endeledd venstre og høyre side - Skifte hjelpesnekke - Skifte tårnlager og mansjetter på støtdempere foran og bak - Skifte styresnekke - Lokalisere ABS-feil (ohm'e sensorerer og håpe feilen ligger der) Har ikke planer om ombygging, skal prøve å holde det meste originalt. Senere planer: - Reparere dørlås førerside - Reparere takluke - Nytt instrument i dashbord - Bytte alle foringer og ledd i forstilling/bakstilling (powerflex?) - Lakkere eller pusse opp setene - Reparere kantkjørte felger - Overhaling av motor (M50b20) evt sette inn den som står i 525en. Dessverre automat - Tektylere understell - Skifte ut bremserør og bensinslanger Kommer helt sikkert flere etter hvert!
×
×
  • Opprett ny...