Gå til innhold

Torion

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Kjøretøy
    bmw e36 320i 1991

Torion's Achievements

  1. er nok ingen plasser i Nord-Norge som selger E85, vært inne på ideen :/ De reagerte på HC også å sa denne var mye høyere enn kravene. høy HC og CO tilsa at det var uforbrent bensin i avgassen iht. verkstedet. Har prøvd å finne avgassverdiene før katalysator for å sjekke om mine uten katalysator er i nærheten. For alt jeg vet kan det være dårlig coil, mangel på kompresjon, osvosv i tillegg til katalysator.
  2. Hei, E36, 1991 mod, 320i, sedan. Etter den nye EU kontrollen var det mye å sette fingeren på. Det eneste punktet som gjenstår nå er å få avgassen innenfor. Første eu-kontrollen ga for høy hc (ca 400) og co (ca 0,7). Ting gjort etter den testen: - Byttet plugger - Byttet luftfilter - Kjørt system/injektor rens - skiftet olje og filter Test nr 2: - CO 0,69% - CO2 1,20% - HC 592 ppm - 02 1,6% Vet ikke hva som er "normale" verdier for denne bilen. Ved feilsøking på bilen ble det oppdaget at det ikke var noe innmat i katalysatoren, og verkstedet "tror" at problemet blir borte ved å montere ny katalysator, men de er ikke helt sikker. Ble fortalt at for videre feilsøk/testing må denne fikses. Noen som har noen ideer eller tips? gammel bil og føler det kan bli sånn at man bytter en og en del og så blir sluttsummen veldig høy....
  3. joda det er brukt relè. Det er kun ekstrabryteren som ikke er brukt at det som er på bildet. http://www.rigidindustries.com/installation-accessories/40196
  4. Takker for tilbakemeldinger. Er ikke noe problem med lite lys fra nærlysene til bykjøring/dagkjøring, men syns det er for lite lys av de originale fjernlysene og derfor det er satt på 2 ekstra spotlys. Er stort sett kun 2-3 timer på dagtid (nord-norge og mørketid) der det er lyst ute og om jeg skal litt ut av sentrum i mørket så syns jeg det blir lite lys med kun de originale/vanlige lysene. Hadde det vært lyst på dagen hadde jeg klart meg med tåkelysene. Mange tilbakemeldinger angående å sette på originale lykter osv, men hjelper jo fint lite det om det er dårlig kontakt/brudd i ledninger/feilkoblet. Lurte vel egentlig mest på om dette kunne være typ feilkoblinger av ledninger, om det er for mye koblet på kretsen som kan føre til at det ikke er nok "trykk" til å tenne begge lykter osv. Om det er vanlig at det blir svakt lys i fjernlysene når man skrur på nærlysene eller om disse egentlig skal være helt mørk (med mindre langlys er slått på) og sånt.
  5. grunnen til ekstralys er jo fordi kun originallysene ikke lyser godt nok.
  6. Hei, Monterte ekstralys (langlys) på bilen i høst mens det enda var lyst ute. Har nå oppdaget at det er blitt noe kluss og lurer på hva det kan være, feilkobling, dårlig kontakt, eller noe annet. Med lysene avslått er alt mørkt (slik jeg regner med det skal være). Med parklysene på er det lys i ringene og noen ganger tenner parklyset på venstre side, noen ganger parklyset på høyre side. Virker egentlig helt tilfeldig hvem av de to parklysene som tenner men aldri begge to samtidig. Rød ring rundt det aktuelle lyset. Tåkelysene fungerer slik som de skal. Når jeg setter på nærlysene lyser venstre nærlys slik som det skal men høyre lyser ikke. Fikk det høyre til å tenne tidligere ved å skru lysene av og på et par ganger, men dette ser ikke ut til å virke lengre. Ser også at fjernlysene lyser med veldig svak styrke også, uten at disse skal være på. Når jeg setter på fjernlysene tenner ekstralysene og venstre fjernlys, mens høyre fjernlys slukkes helt. Når jeg så slukker fjernlysene blir ekstralysene stående på mens venstre fjernlys slukkes. Jeg må da skru lysene av og på igjen for å slukke ekstralysene. (Når jeg tidligere klarte å tenne høyre nærlys med å skru lysene av og på "hang" ikke ekstralysene seg og virket som disse kun "hengte" seg opp om høyre nærlys ikke var på). Ekstralysene er koblet opp mot fjernlysene. http://www.ekstralys.no/products/rigid-industries-led-fjernlys-hyperspot-d2 Åpnet panseret og "riklet" litt på ledningene til lysene og da var ble det plutselig lys i ekstralysene og parklysene osv så tyder jo på at noe ikke er som det skal. Er ikke originalt ledningsnett til lysene fra hva jeg kan se og er et sammensurium av ledninger, skøyter og det ene og andre nede i motorrommet så er litt usikker på om jeg skal begynne å kappe/bytte ledninger. Alle tips mottas med stor takk.
  7. hmm glemte selfølgelig å sjekke hvilken type dekk det er når jeg var ute på kjøretur sist, men googlet litt mer og så at mange syns det var bedre med rundt 35-36 psi/2,5 bar i dekkene, enn det som er oppgitt som "standard-trykk". Så fyllte opp til 2.6 bar fremme og bak og den oppfører seg mye bedre nå. Enda litt sporing og trekking til ene siden så skal fortsatt ta den inn på forstillingskontroll. men ingen som har noe erfaring med Schmiedmann.no ?
  8. Hei. Har en bmw e36 320i 1991 mod som virker noe ustødig på styringen. Bilen er senket 40 framme og orginal bak. dekkdimmensjoner er 215/40-17 Symptomene er: - Kjennes ut som det er slakk i rattet, typ at jeg kan vri rattet rundt 2-3 cm uten at hjulene beveger seg (orginalt ratt), normalt? - Når bilen er stoppet og nøkkelen er i tenningen og jeg vrir rattet fram og tilbake i denne "dødvinkelen" høres typ et lite klikk kanskje man kan kalle det når jeg vrir rattet fort fram og tilbake, så virker nesten som om det er noe som ikke sitter helt som det skal (slark ellerno)? - Bilen trekker til siden dersom veien ikke er helt flat (noe den ikke er de fleste plassene) og er nødt til å "tvinge" bilen til å kjøre rett frem (skjer under kjøring/bremsing/alle hastigheter osv), dette kan skje både til venstre og høyre side og skjer stort sett hele tiden, noe som fører til at jeg hele tiden må rette opp rettningen. - Kjennes ut som front hjulene har noen grader der de kan gjøre nesten som de vil. - må nesten se ut som noen som fyllekjører ellerno, kontinuerlig til venstre og høyre og retting opp av rettning. Jeg har leitet en del gjennom forumet og på internett generelt for å finne ut om dette er noe vanlig problem og årsaken det kunne være. Alternative årsaker: - Bærekule - Indre endeledd - kontroll arm og evt foring. Hadde bilen på firehjulskontroll på NAF for ca 2 uker siden og fikk justert spissingen litt da ene sommerdekket i fjor var nede på kordene, men de fant ikke noe anner da. men kjennes ut som jeg må bestille ny time snart for kjennes ut som det er mye krefter som river i dekkene. vet at det kan bli litt problemer med sporing dersom man kjører med brede dekk, men trodde ikke 215 skulle være såpass at det ble så mye styr. noen tips om evt hva jeg skal be de sjekke ekstra opp på denne testen, evt burde jeg unngå kjøring fram til da, eller er det noe jeg kan sjekke opp selv før testen? har sjekket ut diverse sider på nettet angående å kjøpe nye endeledd/kontrollarmer/osv og er det noen som har noe erfaring med http://www.schmiedmann.no/? det ser ut som prisene deres er latterlig lav i forhold til gsbildeler.no og alle andre sider jeg har sjekket. eksempel: 221,- for komplett endeledd (indre/ytre) på schmiedmann og koster 600,- + på gsbildeler. dersom noe bør byttes mener jeg at jeg har lest noe om at man burde bruke deler fra andre modeller istedet for e36, noen tips om hvilke som er "best" både med tanke på material og pris? alle tips og rettledninger mottas med takk =)
×
×
  • Opprett ny...