Gå til innhold

håkonj

Medlem
  • Innholdsteller

    30
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

håkonj's Achievements

  1. da var problemet løst var vist tenplugg kablene hadde tenkt speilvent XD.. kom på at forige gang jeg hadde av tennpluggkablene gjore jeg samme feilen.. så tusentakk for gode svar, dere var alle til god hjelp
  2. jeg tror den har hoppet over ei tann på kamhjulet.... når jeg ser på bildet.... kan det stemme ? og om så.... er det noen ventiler som sansynligvis er gått??
  3. slik ser kambreve ut... alt er der det skal være... denne motoren er så og si idiotsikker, en av di enkleste motorene jeg har skrudd på. veldi lite justering, hvis man har rette verktøye så står alt der det skal være. men problemet er jo ikke løst enda XD skal ta en titt på di dysene i dag
  4. har gått over alle ledninger og kontakter bortsett fra reiln til dysene og selve kontakten til dysene på grunn av den litt "kjipe" plaseringa de har slik fant jeg foresten ut at det bare var sylinder nr.3 som gikk var litt enklere å lokalisere hvor det ble varmt
  5. jeg hadde på kompresjonstesten 9 bar. legger ved noen bilder av motoren slik ser toppen ut merkene står overens har laget meg en låsetapp for svinghjulet, setter stepled på dødpunktet samme gjore jeg for kammen. så etter det jeg ser så er alt som det skal være...
  6. har kompresjonstester og har testet kompresjonen 2 to ganger for å dobbeltsjekke, kompresjonen var lik den BMW oppgir i håndboka..
  7. skal sjekke d i morra.. hvis reima er hoppa over et hakk el. to må jeg nok belage meg på å bytte fire innsugsventiler om ikke alle 8..
  8. det er em BMW E30 316i fra 1989, så hjærnen ligger inne i hanskerommet, men d kan jo være den, skal se om jeg får den ut i kveld for å se på den.
  9. har hatt ute alle pluggene for å sjekke gnist og alle har det
  10. har gått over tenningsrekkeføllen flere ganger, og har flere ganger kommet til den konklusjonen at det var dær det var feil, men pluggledningene står rett...
  11. tror det er lite sansynilig. for etter som jeg har forstått det, så funker det el. så funker det ikke.. men me denne motoren så er alt mulig
  12. er d noen der ute som vil kvitte seg med ei lakseptrapp/sjalusi til en bmw e30 så er jeg intresert
  13. - bateripolene er godt skrudd til. - jordingskabelen fra motor er OK og sitter godt. - bensinpompa er OK ( etter fire tørner på motorn så har den fyllt ei hall ølflaske) - motor tører rundt på startmotor uten problem. når jeg starter motoren hører man at den "henter seg inn" til sylinder 3 starter og da går den som en gammel sabbdisel båtmotor så lenge jeg filer på gassen, men når jeg slipper gassen er d bom stopp... har grenrør på motoren så sylinder 1,2,4 er kald etter at motoren har gått et pr. sekunder, så slik fant jeg ut at den bare gikk på en sylinder.. har gått igjenom alle følerne og etter slik jeg ser det så er alle OK, så etter det jeg kan se så må d jo være noe som feiler selve motoren... om det er i blokka el. i toppen er jeg usikker...
  14. den har stått parkert i 2 år.... men den gikk fint, helt til en dag at den plutseli ikke startet. har dyttet plugger til NGK v-line plugger og har nytt tennkabelsett, ny fordeler og rotor, og jeg har prøvd 3 coiler som alle ser ut til å fungere, så jeg har utelukket tenningsdelene...
  15. hei. håpa å kuinne få et vettugt svar på probleme mitt hær, før sjøl har eg klødd meg i haue såpass længe at hårmangel e nokka barnebarn kommer tel å bli arvelig belsta av.. så nu ska dokk hør.. eg har en M40B16 motor som går rundt, kompresjon e grei, væntilan og kammen ser fin ut ætter det eg ser fra når topplokke va av, registerreima e dær ho ska vær, alle fire pluggan har gnist og vællså det. og alle følera og duppeditta ser ut tel å vær OK.... MEN denne luringen av en motor har funne ut at den skal bære tenn på sylinder nr.3... så må eg jo tellføy at alle pluggan har ei go eim av bænsin på seg så dysen trur eg lev i bæste vællgående... så har eg en litn teori om at di resteranese sylinderan 1,2,4 har gåene stæmpelringa... men da vil kansje nån spør seg om " da ska jo ikje kompresjon vær så go dær da", men så tænk eg.. enn om d læk olja inn fra en el. anna plass fra motorn (væntiltættninge el. en fenuli plass på topppakninga) som hjælpa tel med å "øk" kompresjon i di sylindran..... e dettan ei logisk førklaring el. e man heilt på jorde?? håpa nån kan gje meg et vettugt svar på d lille probleme mett som eg nu dela me dokk her på forume på forhånd TAKK ^^
×
×
  • Opprett ny...