Gå til innhold

simon.ak

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

simon.ak's Achievements

  1. er jo registerkjede?
  2. hei:) begynner og bli gal og river meg litt i håret her. har i det siste merka at bilen har humørsvingninger av og til(effekten kan være til tider helt elendig), kommer som oftest når motor er kjørt en times tid og av og til kortere tid alt etter kjøringen. dette har jeg merka godt i det siste, og i dag når jeg var ute på tur kom det en tikke/dirre lyd fra motor som kommer og går, hørte den godt enda med musikken på. så dro hjem og skulle se om motordekslet og lignene var løst, noe det heller ikke var. fikk hjelp av en kollega og kom fram til at ulyden kom fra venstre side av motor(vanskeli og si da lyden ikke kommer sikkelig på tomgang). kan jo legges med at den kommer kraftigst fram mellom 2000--2500omdreininger når jeg kjører. noen andre som har hatt like plager, eller veit hva det kan være? og når jeg åpna oljepåfyllinga lukta det eksos og ett snev av parafin? bilen er gått 70.000km og fulgt alle servicer så olje, filter, og diselfilter ble skiftet for 10.000km siden. må beklage om det er dårlig skrevet, mye trøtt å frustrert av x-antall feil. bmw 116d(2l) 2010
  3. http://www.esstuning.com/products/x16d- ... tware.html noen som har erfaringer med denne chipen?
  4. ring eventuelt enn bmw forhandler med reg-nr så får du den mener det bruker også og stå i dørkarmen/b-stolpen på noen moddeler
  5. takk takk for svar ble noe klokere da motortuning som er tingen da eller?
  6. legger med print screen fra tolerancedata, funnet fram på reg nr sto i allefall 115hk der
  7. hei nylig kjøpt meg første bmw`en min, en 116D. er ment som bruksbil fåreløbig, men synes effekten er litt tam i den(90hk). har letet litt på nett men finner ingen plasser der de seleger chip til denne motoren. så satte meg ned på tolerancedata og leste og sammenlignet min motor med 120D(177hk) sin motor. alt fra kompresjon til boringer og ventiler er likt, også motorkoden er den samme. eneste jeg ikke får opp er turbotrykk og diseltrykk. er det kunn det som er forskjell på disse eller overser jeg noe stort når jeg sammenligner? noen her som veit hvordan man får oppjustert disse motorene? annen sak er at i vognkortet og der jeg kjøpte bilen skrev dem 90hk mens på tolerancedata får jeg opp at det er 115hk? er ikke den flinkeste på rettskriving så må bare beklage om det er store feil her.
×
×
  • Opprett ny...