Gå til innhold

Jonkar

Medlem
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Trøgstad

Jonkar's Achievements

  1. Ønsker å kjøpe dette brukt om noen har det liggende, eller om det sitter i en vrakbil el.l. Det er ikke bensinpuma jeg trenger, men den hvite "kolben" du ser på bildet.
  2. Har en 520i Touring E34 med defekt bensinmåler. På bilen min sitter både bensinpuma og måleren sammen i tanken, under et deksel ved siden av reservehjulet. Kjørte noen km uten dekselet, matter og lemmer på plass; og skal si det er fres i den bensinpumpa! Bråker fælt når du gir på!!! Flottøren og ledningene mine er ok, men det som var ødelagt var selve plasthuset og stålstanga som holder flottøren på plass (i sporet). Plasthuset var sprekt og stålstanga bøyd. Noen som har vært borti noen lignende før? Det er en plasttank, men jeg kan ikke huske å ha kjørt på noe på en sånn måte at dette skulle skje. Er interessert i denne delen om noen har den til salgs
  3. BMW 520i E34 M50B20 Automat 95 modl. (Snart rundet 300 000 km!) For noen måneder siden (kaldeste tida midt på vinter'n) slutta dynamoen å virke. Kona merka jo ikke dette, og hadde vært på handletur til Töcksfors i regn og sludd.... Der tok batteriet kvelden, får jeg vel si Så stod bilen stille i noen uker, uten at batteriet ble lada, eller dynamoen bytta. (Vet du forresten at tyskerne kaller dynamoen for "lysmaskin"?) Da starta problemene. Ingenting virka. Jo, kom inn i bilen med å bruke nøkkel i dørlåsen, og det var nok spenning til at instrumentpanelet lyste opp; - men alt ble stille der startmotoren skulle slått inn (brukte den vanlige nøkkelen, med knapper og sikkert batteri inni...) Lada opp batteriet, som tok og holdt på det den fikk. Prøvde å starte igjen, med samme resultat som før, helt dødt når starteren skulle slått inn. Fikk bilen på det lokale verkstedet (ikke BMW) som trengte et par tusenlapper for feilsøkingen sin. Det resulterte i at de spurte om jeg hadde en reservenøkkel. Hvilket jeg har. Med den (uten alarm og låsknapper) starta bilen som vanlig.... De nevnte at dynamoen ikke var helt bra.... Da jeg fikk bilen hjem målte jeg at den ikke leverte noe strøm i det hele tatt. Så der kunne de sagt at den var kaputt, om de hadde giddet å måle den selv. OK, dynamoen er bytta. Ladingen er bra (14,4V). Fant ut at bilen ikke vil starte når det er mindre enn 8,7V på batteriet. Starter og går greit i dag. Spørsmålet til dere som kan dette er flg: Hva kan ha skjedd med den originale tenningsnøkkelen her? Må jeg ha helt ny nøkkel, eller nytt batteri i nøkkel, eller en ny programmering av nøkkel?
  4. BMW 520i Touring, 95 modl. M50B20 Vanos automat E34. I begynnelsen av mai d.å. lånte jeg bort 520'n min til et av barna. Etterpå var den helt annerledes å kjøre; rar lyd når jeg starta, trakk dårligere, gikk saktere ut fra lyskryss osv. Men etter å ha kjørt litt så hørtes tomgangen bedre ut igjen. Dagen etter var det som om bilen gikk ekstra dårlig rett før den gira fra 3. til 4.gir (automat). Men varm på tomgang, hørtes den mye bedre ut igjen. Jeg var usikker på om det var motor, eller noe annet (har bare hatt bilen et par år). Tok en titt under bilen. Skrudde av div. varmeskjold og sjekket drivakselen for slark. Den virket tight og fin. Kjørte bilen i gir og det var ikke noen spesielle ulyder under der da heller. Søkte rundt her på forumet etter andre årsaker til ulyder under kjøring, og fant fort at det kunne være mange forskjellige ting. Fikk kontakt med SweetBMW på forumet som hørte på bilen og kom med nyttig tips. Sprayet startgass på alle luft/vakuumslanger i motoren, og fant en som det var hull i. Men ennå ulyd i motoren etter at den ble skifta Så sa han at det hørtes ut som motoren bare gikk på fem sylindre da jeg kjørte fra han. Jeg testa ved å koble ut en og en coil-ledning, og fant at sylinder 5 ikke tente som den skulle. Skrudde av coilen, og SE! Der fløt det over av motorolje...... Kortslutning. Det var også en god del olje over pluggen i sylinder 6. Løsningen var å skifte toppdekselpakning. Og så nye coiler. Nå går motor'n som ei klokke http://images.bimmers.no/files/s6b (De gamle toppdekselpakningene rundt plugghullene var så stive at de kunne brekkes i stykker.....)
×
×
  • Opprett ny...