Gå til innhold

Cegeland

Medlem
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Cegeland's Achievements

  1. Tusen takk @Otis. Høyt/maks oljetrykk gir vel da vanskelige arbeidsforhold for VANOS som da ikke klarer å regulerer riktig. Får prøve lykken på vei hjem og satser på enkel fix med trykksensor🤞🏻
  2. Takk for innspill. Vil dette i så fall være ok å kjøre ned fra fjellet med? Jeg har ikke særlig kunnskap om hvordan vanos fungerer - men vil dette også forklare høyt oljetrykk? Omfattende jobb å rette opp?
  3. Takk for tips. Jeg er usikker - er på fjellet så litt begrenset mulighet til å sjekke😃 Tolker jeg det riktig at vanos er ca 28 grader ute ift setpoint? Ca 3000km igjen til planlagt oljeskift. Motor sviver veldig fint - ingen ulyder.
  4. Hei, Fikk akkurat «Engine Fault. Reduced power» på 2008 E61 530iX. N53B30 motor. 178 000km. Byttet olje hver 15-20000km. Hadde satt stor pris på hjelp. På fjellet på vinterferie og lurer litt på om det er trygt å kjøra 20 mil hjem. Byttet batteri før avreise da det begynte å bli dårlig. Byttet også pakning i oljefilter cap da det lå litt olje ved lokket/på oljefilterhus. Diagnose viser følgende koder: 30C4 - DME: Engine-oil-pressure control, mechanical 2A82 - DME: VANOS intake 2E85 - BSD, message; electric coolant pump: Missing 30C1 - DME: Engine-oil pressure control, static Utfyllende info: 30C1: Pressure too high. SAE code 5535. SAE diagnostic trouble code: P159F 2A82: camshaft inlet: 90.37 CRK. Camshaft, inlet, setpoint value: 118.12 CRK. Diagnostic trouble code P0012. Engine temp 81 celsius. 2E85: no emergency operation signal at coolant pump. Ser denne hadde first entry for 15000 km siden så trolig ikke årsak til reduced engine power.
×
×
  • Opprett ny...