Gå til innhold

Blom3r1

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Blom3r1

  • Bursdag 03/17/1995

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Svelgen
  • Kjøretøy
    523i E39

Blom3r1's Achievements

  1. Takker for svar så fort 1. Hva er det jeg trenger for å få det til å fungere siden jeg har det? 2. Ok, skal se etter inne framfor hjulet
  2. Hei, Jeg har to spørsmål ang. bilen min (1997 523i) Nr.1 Jeg undersøkte kjølesystemet på bilen og fant en slange som gikk til en boks under motoren som det går en kabel videre til en "splitter" der det er en kontakt på og en ledning som ser ut til å gå inn til en stikk kontakt inne i bilen. Er det en form for defa motor og/eller kupè varmer eller noe sånt? (bilde 1 og 2) Nr.2 Jeg har ett problem med vindusspylerene mine og fant denne slangen da jeg prøvde å fylle på spyleveske, det renner bare ut gjennom denne slangen som ligger i det tomme rommet bakom lykten og det jeg lurer på hvor den skal kobles på, det jeg tror er att den skal på en tank til lyktespylere eller noe sånt som skal stå forran hjulet på høgre side, men er ikke sikker siden det ikke er noe tank der eller noe å koble den på. (jeg har forresten ikke lyktespylere på den fangeren som er på). På forhånd takk for svar Mvh Pål Gjøran Blom
  3. Hei, Jeg skulle ut å kjøre en liten tur i stad og merket det att varmeapparatet ikke ikke blåste noe varmluft i det hele tatt delv om motoren låg på driftstemp. Jeg luftet kjølesystemet forrige helg og da blåste det varmt som bare det. Det ser ikke ut som det har minsket noe på nivået i ekspansjonstanken, den korte slangen oppe på radiatoren blir veldig varm, mens den lange nede bare blir lunken. Jeg prøvde å stoppe bilen og bruke den "Rest" knappen og da kom det også bare kald luft. Det virker også som det ikke er noe liv i den eletriske sirkulasjonspunmpen (tenker da på at den ikke vibrerer). Jeg har en teori om att det enten er termostaten som fjusker eller at det er noe gale med den ventilkomponenten (Vedlagt bilde) under luft inntaket, kan det stemme? Mvh Pål Gjøran Blom
  4. Okei, får håpe at det var det som var problemet Takker for hjelpen, Espen
  5. Jeg startet bilen i går og lot den varme seg til driftstemperatur og den virket å bli verende der så jeg tok en kjøretur med full varme på og det kom varmluft og kaldluft vekslende, så jeg stoppet uten å stoppe motoren, opnet panseret og Såg at det kom en liten stråle fra slangen som går inn på termostathuset fra radiator så jeg skrudde til slangeklemmen litt mer og satte meg i bilen igjen og kjørte hjem, da kom det bare varmluft. Prøvde den litt i dag og og da kom det bare varmluft. Er det mulig at den lille lekkasjen var problemet?
  6. Står ikke viskosekoplingen på vannpumpen da? Eller tar jeg helt feil?
  7. Okei, skal se hva jeg finner ut. Men blir ikke før til helgen da jeg er reist på skole nå. Men jeg må bytte viskose koblingen uansett sant?
  8. Jeg får temperatur inne i bilen nå da, så ut i fra det jeg har forstått er det sirkulasjon og i orden, men hvem vet.... Den blir ikke noe spesielt varm
  9. For de som ser dette, så fikk jeg det til trodde jeg. Helt til jeg tok meg en skikkelig kjøretur, bilen blir fort varm (arbeidstemp) så kjørte jeg opp en forhåndsvis bratt bakke i ca.4km og begynte på nedover og da begynte tempen å stige. Jeg stoppet bilen og gikk frem for å sjekke i motorrommet, Såg ingenting gale annet enn at det var veldig lett å snurre på viften (det er vell ett tegn på at viskose koblingen er dårlig), viften går hele tiden også... Jeg satt meg inn igjen og startet bilen, og kjørte når nålen var på streken til høgre og da sank temperaturen til normal igjen og var der en stund (5 min ca) til den begynte å stige igjen... Noen som har noen andre ideer enn viskose koblingen?
  10. Hei, Jeg har litt historie om bilen først siden dette er mitt første innlegg her inne: Jeg kjøpte min andre E39 tilbake i sommer som var og det vart mye styr med bilen for dagen etter jeg kjøpte den. Jeg prøvde å få tak i selger, det funket ikke så jeg måtte klage til forbrukertvistutvalget og har nå endelig komt i gjennom med saken og får igjen litt for det jeg betalte. Jeg har byttet toppakningen på bilen, vannpumpen og termostaten skal akkurat vere byttet før salg i følge tidligere eier. Lufting Problemet mitt er luftingen av kjølesystemet. Jeg har søkt en del rundt på forumet her og funnet forskjellige måter og prøvd alle av de, Plant/løftet, motor i/ikke igang, presset med hageslange. Men kjølevannet koker og det virker som om det ikke sirkulerer i systemet, for det kommer ikke vann ut av lufteskruene untenom den gangen jeg brukte hageslangen. det kommer heller ikke varmluft inn i bilen. Håper noen her inne har en god ide om hva problemet mitt kan vere Mvh Pål Gjøran
×
×
  • Opprett ny...