Gå til innhold

firenacho

Medlem
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

firenacho's Achievements

  1. Fortsatt på leting !
  2. Noen som har en frontrute til en E36 Coupe de selger? Jeg er usikker på om en frontrute til en Compact vil passe men har du det så kan jeg sjekke opp. Lokale skraphandler selger frontruter til 500,- og det er prisen jeg er villig til å gi. Ta kontakt, holder til i Østlandsområdet. Ruta må være uten skader, litt små steinsprut er ikke så farlig.
  3. Selges for 20.500. Lav km stand i forhold til mange andre. Legger ved link til Autodb: http://www.autodb.no/bil/view/1610346 Kontakt meg helst via epost eller mobil da jeg ikke leser PM noe særlig.
  4. Heisann, Jeg kjøpte for noen måneder tilbake min første BMW. Hittil har jeg bare eid Honda men tenkte at det var på tide med bakhjulstrekk og da gikk jeg for BMW.Bilen er en 1994 modell 316i Coupe og hadde mye småtteri som måtte fikses, men den startet og gikk bra så jeg tenkte at jeg fikk sette den i stand og bruke den. Så imens jeg har fikses småtteri som bensinpumpe/måler, vindusheis og stereo så har bilen sluttet å starte. Jeg har hatt batteriet koblet fra mens jeg har holdt på med de tingene. Symptom: - Vrir om nøkkelen og får lys i instrumentpanelet og alt ser bra ut. - Skrur på tenningen, og startermotoren går ikke. Bensinpumpa starter heller ikke. Kommer kun klikkelyd fra releet på tenningen. Dette har jeg prøvd: - Kjøpt helt nytt batteri og sørget for å lade det fullt opp. - Prøvd å bytte DME med lik modell - Prøvd å bytte GME med en litt nyere modell - Byttet "crankshaft sensor", denne skal visstnok vise 1280 +/- 10 ohm ifølge internett når man måler pinne 1 og 2. Dette gjør verken den nye eller gamle sensoren de viser begge noe lavere verdi men jeg tror ikke det skal ha noe å si. - Koblet om tenningslåsen og erstattet den med en bryter. For å teste at det ikke var selve bryteren det var noe galt med. For å starte bilen nå må jeg vri om nøkkelen til steg2 og så trykke ned startbryteren. - Jeg har koblet spenning direkte fra batteri til pumpe for å teste denne og den fungerer helt fint. Jeg tror det er EWSen som sperrer bilen. Siden det er en 94 modell så har jeg EWS 1 og jeg finner ingen guides på nettet til EWS1 bypass kun 2 og høyere. Når jeg kikker bak hanskerommet så har ikke jeg noe EWS boks der (Så på bilene på skrapen at disse hadde bokser det stod EWS2 på). Men etter hva jeg skjønner fra den EWS PDFen som man kan finne rundtomkring; http://www.europeantransmissions.com/Bu ... %20BMW.pdf så kan bilen enten GME eller Board computeren sende signaler til EWS relayet om å sperre strøm til bensin og startermotoren. Jeg tror dette skjer, så hvordan kobler jeg om dette? Eventuellt om noen har andre forslag til hva som kan være galt? "The vehicle must be unlocked with the key or the code function of the BC cancelled for the DME to allow engine operation" Ifølge dette så skal det bare være å låse opp bilen men det skjer ingenting. Håper noen her kan hjelpe meg.
×
×
  • Opprett ny...