Gå til innhold

Høyby

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Høyby

  • Bursdag 07/17/1979

Høyby's Achievements

  1. It's ALIVE !!!!! Takk for tips, det var pinne 7 som skapte problemene. Jeg har som skjemaet sier koblet tenningspluss til denne pinnen på E36 motorkontakten. Har også prøvd å koble den fra, men da heller ikke fått start. Nå klippte jeg vekk lasken mellom tenningspluss og pinne 7 og kinna leeeenge (korte drag over lengre tid), var på vei til å gi opp da det plutselig hosta i motoren, gjorde tre fire forsøk til og den dro i gang :) Har sikkert ikke kinna lenge nok før, trodde jeg hadde fått frem bensin ved å kjøre pumpa manuelt, men tydeligvis ikke. Bare å skifte ut en vakumslange og få i gang temperatur måleren i dash'en nå (har montert føler fra M40 motoren i øvre radiatorslange pga den passa ikke i blokka), for den leer ikke på seg. Igjen, takk for tips
  2. Skader på ingen måte å prøve nei, i verste fall er det jo bare å skjøte sammen ledningene igjen
  3. Hei Oddis Det stod i koblings-skjema i en tråd her (riktignok for en M50 motor, men kontakten og pinner/farger er vel det samme?) at pinne nr 7 til motorkontakten skulle ha tenningspluss? Men jeg kan altså kappe og isolere ledningen til pinne 7 på selve DME'n så vil ESW'n bli koblet ut??
  4. Takk for infoen Bjørnar Fikk en PM fra Kim som kan få vekk sperra for meg, er ikke sikker på om jeg finner igjen den sorte boksen til startsperra, eller om ringen fremdeles er på plass. Donorbilen er rimelig "demontert". Første gang med motorbytte der det kan være startsperre, så tanken på at jeg måtte ha med noe fra dash'n slo meg ikke når jeg demonterte, gjør ikke den feilen igjen neste gang....... Er det eventuelt pinne 7 i motorkontakten som skal ha signalet fra boksen?
  5. Takk for svar Hvor er det boksen sitter (ser ut/merket)? Må jeg flytte over tenningslåsen fra donorbilen? Hvor kan jeg få programmert om DME'n for å få vekk startsperra?
  6. Ingen?? Har studert koblingsskjemaer for E30 og E36 og diverse tråder som handler om motorbytte i snart to uker nå, absolut totalt tom for ideer nå........
  7. Noen som har no tips/forslag?
  8. Er det noe måte å finne ut om det er sperre eller ikke? Er det no pinner på motorkontakten som eventuelt skal ha jord / + / tenningspluss for å omgå en eventuell sperre?
  9. Det står et nummer på merket med en strekkode og Bosch: 0 261 203 277 Og så er det en annen etikett med flere strekkoder, der står det følgende: 1247771 001 strekkode 078 *371.15* strekkode *26RT4426* strekkode *6142.00238*
  10. Hvor finner jeg dette nummeret? på DME'en?
  11. Hei. Jeg har byttet fra M40 til M43 motor i min E30, men får ikke start på motoren. Signalet som skal "jorde" bensinreleet fra DME'en gjør ikke det, ergo bensinpumpa går ikke. Jeg prøvde å direktejorde releet og da virka bensinpumpa men det er heller ikke gnist på pluggene. Så ikke noe start da heller. DME'n har stått uten strøm tilkoblet i noen uker, må denne resettes eller noe? Styresignal til DME og strøm/jording til DME skal være i orden (har "pepet ut" kablene mellom tilkoblingskontakten på DME og +/jording. Har brukt omkoblings-skjemaet som ligger her inne for M50 til E30 karrosseri, vet jo ikke om dette går om hverandre?? men alt av pinner/farger tverrsnitt stemte overens. Er det no startsperre som kan ødelegge for meg? Kjølevæske føler for instrumentet er byttet til den fra M40 motoren (1 tilkobling) men dette har vel ikke noe å si for å få start på den? Alle tips mottas med stor takk, da dette begynner å bli frustrerende......... Mvh Andreas
×
×
  • Opprett ny...