Gå til innhold

Pokie

Medlem
  • Innholdsteller

    60
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Pokie's Achievements

  1. På koed så er noen av tingene merkert med "For kjøretøy med Kaldtklima versjon S842A = Ja", hvordan finner jeg ut om jeg har dette? Og er det noen forskjell? Bilen er importert forresten.
  2. http://www.koed.no/no/Catalog/Car/BMW/E39/Lim/520i%20M54/ECE/L/M/20020500/11/15/1/11_2194/ http://gsbildeler.no/nettbutikk/varer/delekatalog_11/11_2194 Ser ut som om slanger blir solgt utenom slik jeg trodde, fant også det samme hos Koed, regner med at det ikke er noen forskjell? Hadde vært fint med en bekreftelse fra noen som vet
  3. SU19460, men skal jo også skifte slanger og div når jeg i gang.
  4. Som det nevnes i overskriften, hva trenger jeg av slanger og div? Noen som er så vennlige at de kan finne link til meg?
  5. Kan det være veivhusventilasjon?
  6. Er kun hos coil 1 hos meg, men vurderer å bare skaffe meg et nytt toppdeksel. Passer deksler fra M50, M52 o.l på M54B22? Eller må det være samme motor? Tenker at der er likt på de fleste 6 sylindra fra dette årstallet. Og er det nødvendig å bytte pakning vis jeg skifter toppdekselet nå, og bare bruker samme pakning jeg brukte i går?
  7. Dette jeg vurderer nå.. Nei, men er ikke noe olje ved noen av disse.
  8. Hei, Har en lekkasje på coil 1, har allerede skiftet toppdekselpakning, så det er ikke denne. Noen som vet hva som kan være feilen? Bilen er en 2002 mod E39 520, M54b22
  9. Alle andre lys fungerer så vil tro det er dette som er mest sannsynlig, hva koster en ny lysmodul?
  10. Har et lite problem med blinklyset mitt bak høyre. Det står å lyser hele tiden, selv om jeg skrur av tenningen. Eneste måte for å få det til å slutte er å ta ut pærå. Er ikke alltid det er slik, men når det står på så blinker det ikke med verken nødblink eller når jeg skal blinke til høyre, det lyser KONSTANT. Hva kan være feil?
  11. Skal ikke nekte på at jeg har sølt, men overalt har jeg ikke sølt Var bare litt rundt den der tanken
  12. Fylte i dag på spylervæske, aalt for mye spylervæske da jeg ikke følgte helt med når jeg fylte på. Senere da jeg skulle starte bilen slet den med å starte, ristet mye og holdt på å riste. Første jeg tenkte var bare å tømme spylervæsken som var der, så jeg bare satt der og gav litt gass for å unngå at motoren stoppet imens jeg tømte for litt spylervæske. Til slutt så sluttet bilen og riste og alt funket som normalt. Prøvde å skru av og på motoren, og alt fungerte som normalt. Kjørte bilen varm og prøvde igjen, alt var som normalt. Vil personlig si det er helt idiotisk at spylervæska skal ha noe med dette å gjøre, og jeg nekter å tro det selv. Men, kan det faktisk ha noe å gjør, eller er det noe annet som ikke er som det skal? Har nylig skiftet veivakselsensor vis det har noe å si.
  13. Legger ved en link til Finn annonsen, skriv her vis det er noe du lurer på. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46327012&editAd=true Bilen er i relativt god stand. Har litt overflaterust på panser og litt på den ene dørkanten. Satt i splitter ny radiator i dag og har nylig skiftet viskosekobling og termostat. Tidligere i år var den på verksted for ca 9000kr hvor jeg skiftet noen forstillingsdeler og en abs sensor. Også nylig skiftet originale BMW bremseklosser fremme. Oljeskift sist gjort på 227 tusen. Bilen har servicehefte opptil 190,000km. Det står på helt nye vinterdekk som ikke har gått lengre enn 100mil. Selges for 35000, kom gjerne med bud. Prisen er prutbar ved rask handel.
  14. Da var den nye sensoren på plass og bilen fungerer som den skal, får begynne å tippe snart
×
×
  • Opprett ny...