Kjøpte bilen og fikk vite at kamsensor måtte byttes av forrige eier, han hadde hatt den på diagnose hos et verksted. Kjørte hjem, bilen virket helt grei helt til jeg var nesten hjemme, da begynte motoren å fuske før den døde ut, startet fint igjen neste dag, parkerte bilen i vente på ny kamsensor og veivsensor, byttet kamsensoren og kjørte på en testtur, døde ut igjen etter noen hundre meter med symptomer som jaging, fusking på tomgang og dør ut når jeg slipper gassen, enden på visa var at den ikke ville starte, byttet veivsensor nå men batteriet var flatt så har ikke testet det enda. Så er det noen som kan ha peiling på hva som er galt? og er det noen i nedre telemark som kan ta en diagnose på bilen? Eventuelt anbefale meg et lettvint diagnoseting jeg kan kjøpe? Kommer tilbake med mer info når jeg har fått litt mer strøm på batteriet og ser om det hjalp å bytte veivsensor.
Fortsetter tråden min her:
Bilen fungerer nesten som en drøm etter bytte av kam og veivsensor, men så lurer jeg på hva som feiler bilen nå, den er skikkelig lat under 3000rpm, sliter i 2. giret i oppoverbakker, men over 3000rpm er den veldig kvikk, den jager også under akselerasjon, en pulserende effekttap.
kan også nevne at den oppførte seg sånn før bytte av kam og veivsensor.
det er helt tørt nede ved pluggene, toppakning er i orden så vidt jeg ved (ikke vann i olje eller olje i vann) har heller ikke trykk i kjølesystemet og det lukter heller ikke brent olje av eksos eller oljepåfyllingshull når motor går og etter kjøring, rykter litt hvitt fra eksos når motor er kald men det forsvinner når motor er varm.
Pluggene så nye ut og normale på farge.
noen som har en ide om hva som kan være galt? personlig frykter jeg at det er Vanos som begynner å takke for seg.
har ikke tatt diagnose på bilen enda, men om noen i Telemark kan gjøre det så si ifra.