Gå til innhold

blodan

Medlem
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om blodan

  • Bursdag 01/07/1988

Profile Information

  • Interesser:
    Skien

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

blodan's Achievements

  1. posten er skrivd i 2011, sist oppdatert 18.03.13 utifra hva som står der, men ja det var litt uheldig at ingen av de var aktive.... men jeg har bestilt diagnoseutstyr på ebay så det er på vei.
  2. verksted går ikke siden bilen ikke starter i utgangspunktet, og den lista er snart 2 år gammel, de 3 som er nærmest har ikke vært pålogget på noen måneder. har hørt med kompiser men de har ikke overgang til rundt kontakt.
  3. er det noen som kan ta en diagnose på min e39 523? har ikke utstyr til å gjøre det selv enda og har ikke mulighet å reise til et verksted da bilen ikke starter.holder til i porsgrunn, bilen er en 97 mod med rundt kontakt i motorrommet
  4. kan prøve å banke på katalysator og høre om det er noe løst inni der. Bestilte sensorer hos koed så regner med de holder mål. Diagnose blir tatt så fort bilen er kjørbar igjen og jeg får tak i noen som kan gjøre det, kjenner jeg ikke er interessert i å betale et verksted i dyre dommer for å plugge en pc til bilen og lese av feilkoder. Holder på nå å bytte veivhusventilasjon, ventilen var potte tett. Har bestilt nye pakninger til vanos så den får seg en liten service etterhvert uansett, leste at pakningene i den hadde lett for å slites ut og symptomene var samme som jeg har. men som sagt, vis dere vet om noen som kan ta diagnose i nedre telemark så si ifra, fant ingen i lista her på forumet.
  5. kan du utdype det litt mer K-E ? jeg greier ikke helt å skjønne hvordan en tett katalysator gjør at den er dau på lavt turtall og forholdsvis frisk og rask på høyt turtall, hadde det vært motsatt kunne jeg forstått det med tanke på at katalysator da hadde blitt en blokkering i eksosen.
  6. oppdatert med nytt problem i 1 post
  7. er det avtagbart hengerfeste på den? synes jeg ser lokket i bakfangeren, mye skal du ha for hengerfestet med ledninger?
  8. Startet å gikk bra nå, må bare lufte kjølesystemet siden den ble en smule varm og det var null varme i vifta i kupeen, lufting var bare å stå med fronten oppover også lufte på ekspansjontanken? Også ha full varme på inni bilen?
  9. Nå har jeg byttet kam og veivsensor så gjenstår det å se når jeg kommer hjem, bestilte sensorer fra koed
  10. Kjøpte bilen og fikk vite at kamsensor måtte byttes av forrige eier, han hadde hatt den på diagnose hos et verksted. Kjørte hjem, bilen virket helt grei helt til jeg var nesten hjemme, da begynte motoren å fuske før den døde ut, startet fint igjen neste dag, parkerte bilen i vente på ny kamsensor og veivsensor, byttet kamsensoren og kjørte på en testtur, døde ut igjen etter noen hundre meter med symptomer som jaging, fusking på tomgang og dør ut når jeg slipper gassen, enden på visa var at den ikke ville starte, byttet veivsensor nå men batteriet var flatt så har ikke testet det enda. Så er det noen som kan ha peiling på hva som er galt? og er det noen i nedre telemark som kan ta en diagnose på bilen? Eventuelt anbefale meg et lettvint diagnoseting jeg kan kjøpe? Kommer tilbake med mer info når jeg har fått litt mer strøm på batteriet og ser om det hjalp å bytte veivsensor. Fortsetter tråden min her: Bilen fungerer nesten som en drøm etter bytte av kam og veivsensor, men så lurer jeg på hva som feiler bilen nå, den er skikkelig lat under 3000rpm, sliter i 2. giret i oppoverbakker, men over 3000rpm er den veldig kvikk, den jager også under akselerasjon, en pulserende effekttap. kan også nevne at den oppførte seg sånn før bytte av kam og veivsensor. det er helt tørt nede ved pluggene, toppakning er i orden så vidt jeg ved (ikke vann i olje eller olje i vann) har heller ikke trykk i kjølesystemet og det lukter heller ikke brent olje av eksos eller oljepåfyllingshull når motor går og etter kjøring, rykter litt hvitt fra eksos når motor er kald men det forsvinner når motor er varm. Pluggene så nye ut og normale på farge. noen som har en ide om hva som kan være galt? personlig frykter jeg at det er Vanos som begynner å takke for seg. har ikke tatt diagnose på bilen enda, men om noen i Telemark kan gjøre det så si ifra.
  11. selges til fordel for mer hengervekt
  12. må desverre selge vogna mi, den har gått 306000km motor har gått ca 186000km generelt tight og fin, må fylle opp ac med gass og fikse diverse småting for at den skal bli helt hundre. det eneste problemet jeg har hatt med bilen er speedometer som lever sitt eget liv noen ganger, ellers har bilen fungert knirkefritt i mitt eie. jeg har byttet kondensator til ac, en jobb svendsen eksos skulle ha 7000,- for byttet bremseklosser bak selges pga overgang til bil med større hengervekt mer info og bilder ligger her: http://bimmers.no/topic/769771-blodans-nye-e34-touring/ holder til i Skien, og jeg setter prisen til ca 20000,- kan diskutere pris ring/sms til 98632976 vis du er interessert
  13. har prøvd meg som møbeltapetserer idag og fikset nytt trekk til taket da det gamle hang litt på halv tolv. valget falt på velour fra jysk og det ble helt greit til å være første gang. skal få tatt noen bilder imorra.
  14. 400 blir litt i minste laget desverre
  15. her er et bilde, gidder ikke pakke ut av esken bare for et bilde
×
×
  • Opprett ny...