Gå til innhold

KLB

Medlem
  • Innholdsteller

    147
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om KLB

  • Bursdag 12/11/1972

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Egersund
  • Kjøretøy
    BMW E32 735i - 1990

KLB's Achievements

  1. KLB

    Radiatorslange E32

    Ja, den ligner. Sliter pga at søket etter en slik gir mange forskjellige alternativer. Har nå bestilt en fra Bavaria, som de "trodde" var riktig. Den blir sendt fra Sverige, og skal visstnok være her på fredag ettermiddag. >Prisen var 1145,- inkl levering. Jeg har forsøkt vulketeip, og det fungerer så lenge det ikke er trykk på systemet. Ellers så har jeg jo sølt ut litervis med kjølevæske, og må etterfylle...... hva er riktig type?
  2. KLB

    Radiatorslange E32

    Noen som kan hjelpe meg med et delenummer, eller en link til rette typen på nettet?
  3. KLB

    Radiatorslange E32

    Hadde det vært i en av endene kunne jeg bare kuttet litt, og satt på, men det er selvfølgelig midt i t-leddet. Sent from my HTC One using Tapatalk
  4. KLB

    Radiatorslange E32

    Nei, det er en annen type. Sent from my HTC One using Tapatalk
  5. Oppdaget akkurat at radiatorslangen er sprukket akkurat i T-leddet. Normalt er det jo ikke noe hokus pokus å sette på en erstatningsslange, men denne er så spesiell at det vel kun er originaldelene som kan brukes. Er dette vanskelig å få tak på? Noen som tilfeldigvis har en slik liggende, og som kan sende, evt bor i nærheten av Egersund? Kan jeg midlertidig pøse på med vulkaniseringstape? Krise siden jeg er veldig avhengig av bilen i morgen. Sent from my iPad using Tapatalk HD
  6. Oppdaget akkurat at radiatorslangen er sprukket akkurat i T-leddet. Normalt er det jo ikke noe hokus pokus å sette på en erstatningsslange, men denne er så spesiell at det vel kun er originaldelene som kan brukes. Er dette vanskelig å få tak på? Noen som tilfeldigvis har en slik liggende, og som kan sende, evt bor i nærheten av Egersund? Kan jeg midlertidig pøse på med vulkaniseringstape? Krise siden jeg er veldig avhengig av bilen i morgen. Sent from my iPad using Tapatalk HD
  7. Fikk kontakt med Kenix i Stavanger, og han rettledet meg til å koble ut alarm/sperre. Det var en meget avansert/komplisert prosedyre som jeg ikke klarer å gjenta Han skulle kontakte meg og osende meg den tilhørende manualen, slik at jeg kunne resette fjernkontroll, og aktivisere alarmen igjen. Venter enda på at jeg skal få dette.
  8. Etter å ha revet ut nederste delen av dashbordet fant jeg frem til hjernen. Dette er noe som det står Kenix på. De andre delene er merket Enforcer. Er dette noe "rebrandet" greier tro?! Ingen modell nummer å se. Etter å ha lest litt rundt, så kan jeg nok utelukke at det er en Defa. Og siden alle da andre delene er merket med Enforcer, så er nok dette noe derifra. Men jeg greier ikke å finne ut hvilken type. Det ser ut som om Kenix er et firma som spesialiserer seg på bilalarm og div annet, så jeg har sendt en Mail den veien, så får vi se hva jeg får tilbake. Sent from my iPad using Tapatalk HD
  9. Problemet er ikke lyden. Jeg har fått satt den er i stille modus, slik at den bare blinker med lysene. Jeg har funnet ut at jeg kan kjøre den i panikk modus slik at jeg får skrudd av alarmen når jeg starter bilen, og får dermed start. Det som irriterer noe inni hampetauet er at dørlåsene låses automatisk med en gang jeg setter meg i bilen og starter. (Sentrallåsen). Og så virker ikke knappen på fjernbetjeningen. Jeg må prøve å finne ut hvilken type (nøyaktig) betegnelse for å så finne den riktige prosedyren på nett, evt fra Produsenten. De sier at de ikke kan hjelpe meg uten den nøyaktige betegnelsen. Så jeg er redd jeg må demontere hele bilen for å finne ut hvor hjernen er plassert. Har ikke helt vært rette været for slike inngrep heller når man ikke har en skikkelig garasje å stå i. Sent from my iPad using Tapatalk HD
  10. Dette er en "aftermarket" alarm, og ikke den originale BMW alarmen. Sent from my iPad using Tapatalk HD
  11. Har ikke forsøkt å resette nøkkelen. Aner ikke hvordan :-/ Nøkkelen virket som vanlig etter at jeg skiftet batteri. Sent from my iPad using Tapatalk HD
  12. Jeg har fått satt den i såkalt "Valet" mode. Noe som gjør at jeg kan starte og kjøre, men dioden blinker jo like herlig. Og så får jeg ikke ro i kroppen når det er noe slik som ikke virker som det skal. Får heller ikke satt den til bake i "armed" Selv om jeg følger bruksanvisningen som er ganske lik for de fleste av Enforcer alarmene som jeg har funnet på nett. Xer fingrene for at noen av dere her på forumet kan hjelpe meg videre
  13. Jeg har fått satt den i såkalt "Valet" mode. Noe som gjør at jeg kan starte og kjøre, men dioden blinker jo like herlig. Og så får jeg ikke ro i kroppen når det er noe slik som ikke virker som det skal. Får heller ikke satt den til bake i "armed" Selv om jeg følger bruksanvisningen som er ganske lik for de fleste av Enforcer alarmene som jeg har funnet på nett. Xer fingrene for at noen av dere her på forumet kan hjelpe meg videre
  14. Blir nok nødt til noe sånt. Noen i nærheten av Egersund som kan hjelpe med det? Ellers så er jeg redd for at dette ikke vil dukke opp i noe diagnose program siden det er ettermontert. Sent from my iPad using Tapatalk HD
  15. Har ingen idé. Må se om jeg finner en eller annen reset prosedyre, og se om det er mulig å få programmert nøkkelen igjen. Sent from my iPad using Tapatalk HD
×
×
  • Opprett ny...