Gå til innhold

Dnort

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Dnort's Achievements

  1. Vet ikke.. Står det noe sted? Hva med andre funksjoner? Som at styreenheten venter på girkassesignal mm?
  2. Demontere en N47 d20c dra en -09 1serie med aut og bruke motoren i en båt.. Jeg lurer på om hvis jeg tar ledningsnett til motor mm. Styreenhet motor,kassboks,nøkler og leser for nøkkelen.. Om jeg da får ting opp å gå uten nødprogram og masse tull.. Noen tipset om at noen kynndige kunne omprogrammere styreenheten til å la være å være avengig av girkasse signal og ev andre sensorer som jeg ikke vil bruke i båt..? Flott med kjapt tips siden jeg nå er på reise og skrur ut motor og ev deler.. Alternativet mitt er jo dieselsprut,men vil gjerne slippe det...
  3. Har endel spm.ang småmanipulering av girkassesignal mm.. Og om dette er mulig..
  4. Da har jeg kjøpt en N47-D20C 177 hk og -09 mod..45000km. Jeg har tenkt på datasprut,men det blir for mye styr og dyrt siden de jeg fikk pratet med måtte ha motoren i bil osv.. Så jeg går for org oppsett med styreenheten fra bilen.. Men så har en problemet med startsperren da.. Noen som har noen tips om hvordan komme forbi den? Eller er det overkommelig å få med det systemet fra bilen og??
  5. Det visste jeg ikje.. Takk for tips..
  6. Tja det mekaniske tror jeg skal gå ganske greit..kan bruke motorens svinghjul og tilpasse en narine rykkutjevner med splines for drivakselen,og maskinere et svinghjulshus med labber som treffer labbene på bravo drev transomen på hekken.. Og plassen i motorummet blir veldig god med en så mye mindre motor. Og eventuelle eksos/turbo ting som må lages har jeg en kompis som jobber på et verksted med alt av av avansert cnc maskineri etc... Så jeg er mest spent på elektroniken nå i utgangspunktet..
  7. Jeg har en skibsplast 22 foter med v8 bensin i dag..har lyst å bygge inn en lett kompakt n47! En av de nyeste med ca160-180hk.. Jeg har sammenlignet forbruket på denne tørste 5,7literen med en volvo penta d3 som er en marinisert Volvo v60 motor.. Absolutt sparefart på båten er 22 knop,da klarer jeg 30 l/t mens volvodieselen klarer det på magre 15l/t! I tillegg er avgiftfri diesel 5kr billigere! Planen er å bygge rustfri vannkjølt eksos og kjøpe en vannkjølt turbo,oljekjøler og selvfølgelig varmeveksler til motoren. Og seff et Mercruiser Bravo 1x diesel drev. Lurer litt på vekta av en sånn motor..fant et tall på nett som sa den veier ca120kg..dette hørtes utrolig lavt ut..? Til opplysning veier 8eren med de enorme støpejærnsmanifoldene 380kg Er det noen som har peil på eventuelle "skjær i sjøen"? Startsperre? manglende signal fra hjulsensorer,girkasse osv..? Styreenhet og ledningsnett må jeg selvfølgelig ha.. Ac.og egr kan jeg kaste på sjøen..ang belastning av motoren i båt,så tenker jeg at normal kjøring som jeg gjør 99%av tiden på 23-25 knop koster ca 70-80hk.. Tips?
×
×
  • Opprett ny...