Gå til innhold

fthomasmj

Medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    e39 530d

fthomasmj's Achievements

  1. ifølge verkstedet som har tatt diagnose, så var alt iorden på den.. når jeg fikk start på bilen, og testet den på motorveien, kuttet den hele tiden, og da fikk jeg opp dieseleinspritsanlage eller noe i den duren..skal bety diesel-injektionssystem (som jeg merker av at den kutter) men vi tenkte det kunne være en sensor/føler e.l siden den kan svive fint en halvtime på tomgang, og også en stund på høyt turtall... (men kutter da etterhvert).....
  2. Det aner jeg ikke, vet du hvordan jeg sjekker dette? det som er så merkelig er at den kan svive bortimot helt fint en dag og stå slik en halvtime, for så å ikke starte dagen etterpå.. riktignok har jeg ikke kunnet kjørt den noe spesielt, for når alt har sett ut til å virke bra, og jeg tar meg en kjøretur, så virker det ut som den bare kutter, og dauer.. da har jeg kanskje holdt den 20sek på 4000rpm, før den plutselig kutter.. (dette har jeg gjort for å prøve å "blåse den ren" etter at dysa hadde intern lekkasje og sotet sånn)..
  3. Takker for gode forslag! Har etter at vi skiftet dysa, testet de andre dysene og dem skulle være iorden.. Etter dette skiftet vi veiv og kam akselsensor.. da startet bilen og virket ut til å være helt iorden, stod å sveiv en halvtime der vi også prøvde å kjøre bilen, alt så bra ut. Dagen etter så var den akkurat lik igjen, starter ikke, står bare å kinner.. får kanskje såvidt start på den, men så dauer den igjen.. virker ikke ut som temperatur ute har noen innvirkning.. mer litt tilfeldighet, som om den har dårlig kontakt eller noe..? Kanskje vi skal prøve det med trykk sensor / akkumulator / reguleringsventil.. hvor finner jeg disse? Mvh. Frank
  4. Rettelse: railtrykket var konstant, og jeg forstod det slik at det skulle være iorden, men kan det evt ha seg slik at trykket er for lavt, og når den beg å bli varm så får den for mye/lite diesel? Eller kan den være så tilsotet visse plasser, at dette skaper problemer når den blir varm? tenker på noen av følerne/sensorene.... er ikke noen ekspert i det hele tatt, men prøver å tenke litt høyt hva som virker logisk for meg:)
  5. Dette er en e39 530d 2000mod.. Det startet med at bilen begynte å jukse litt (på måte bremse litt opp/drivstoffproblemer?) dette ble bra hvis jeg holdt gassen inne,bilen sotet derimot veldig..etterhvert ble den verre og verre,men startet alltid fint når den var kald, mens den begynte å skape seg etter 5-10min,og daue.. Hvis jeg da hadde kjørt bilen i 10min og den stoppet, var det veldig vanskelig å få start på den..dagen etter/når den var kald startet den med en gang.. Til slutt ble det så vanskelig å få start på den at den så og si ikke startet når den var kald heller.. Hadde bilen inne på diagnose,her ble det ikke funnet noen feil... fikk tips om dyser, og testet disse,her ble det funnet stor intern lekkasje i dyse nr 6.. denne er skiftet, og bilen startet som et skudd..den fikk stå å svive et kvarter og alt så bra ut..så begynte det samme problemet/symptomene..bilen dauer når den blir varm, og starter med en gang når er kald. Har på nytt testet dysene, men alle ser bra ut, bilen soter heller ikke nevnerverdig nå. Railtrykket er testet og skal være bra.. Er det noen smarte hoder som klarer å fortelle meg hva dette skyldes? Kan det være noe med kaldstarter eller tempsensor? Eller en føler? Må dysen kodes inn på nytt? Bilen sviver så fint når den er kald..men med en gang den er varm og dauer, så kan jeg kinne i evigheter der den (kanskje) såvidt prøver å tenne en gang..... Håper på svar:)
×
×
  • Opprett ny...