Takk for responsen ; ) Jeg vet ikke men der er vel lite info å hente ut av diagnose-stikket, men satt den likevel på verksted for å få lest av feilkodene. De hadde selvsagt ikke riktig ledning til min bil, og fikk da ikke dette utført. Jeg sjekket på BMW verksted og de TRODDE heller ikke at de hadde riktig ledning/plugg. (??kUnDEseRVicE??)
Ett lokalt verksted bestilte meg ny tenningsmodul ut ifra reg.nr.på bilen og jeg begynte å leite, men jeg tror som deg at tenninga kommer direkte ifra ECU'en.
Bensin får den, det kjennes tydelig på lukta.
Hva mener du med triggersensor? Jeg har ohma speed- og referansesensoren til like verdier, så "anser" de som friskmeldt.
Ang feilen så er det som om der satt en ..... framme i motorrommet og dro av kabelen mellom coil og fordelerlokk (en kabel som forøvrig er ny og sjekket at den sitter sskikkelig utallige ganger)
Disse tenningskuttene varer mellom to sekund og to dager. Som oftest ett par minutter, slik at jeg akkurat ikke rekker å få målt noe.
Like vanlig under kjøring som ved oppstart, og både varm og kald. Jeg klare mao. ikke å finne ett mønster her.