Som tittel sier så må jeg nå i gang med og bytte toppakning, men da jeg ikke er sikker på hva jeg trenger så tenkte jeg at jeg fikk spørre her inne
Jeg har fått en til og bytte for meg, jeg må kun stå for innkjøp av det som trengs og planing av topp.
Så hva utenom selve pakninga må jeg kjøpe? Har titta litt men ser at det er forskjellig tykkelse på pakningene så er usikker på hva jeg skal kjøpe?
Bilen det gjelder er en 04 e46 320d
Det jeg mente med det er at når orginal fjøra står der er det to sånne gummi greier på den, en oppe og en nede.
Når man googler delenr på dem får man opp at
Dette er med tapp:
Og dette er den 5mm shimsen:
Heisann, har montert coilovers på min bmw e46, men må skaffe meg ny sånn gummi underlag til fjæra bak! Hvor skaffer jeg det?
Og er det den 5mm shimsen dere bruker eller den som ser sånn tapp på? Har hørt mye forskjellige meninger på det, men for min del så fikk ikke den tappen plass inni fjæra. Litt knotete fortalt men håper noen skjønte det hehe
http://www.meganracing.com/tech/faqs.asp?id=37&subject=CDK
Leste det her bare ikke vet jeg! Men har bestilt nye topplagere inkludert den skiva og dekselet. Så prøver jeg å skifte det først for og utelukke det.
Men er jo rart når de stagene er de som fulgte med settet? lest litt mer og funnet ut at det kalles "coil-bind" og at det kunne hjelpe og bare smøre mellom fjæra og "lokket"
Okei, jeg brukte det dekslet og skiva fra de gamle lagrene, men mistenker at de enten ikke ligger slik de skal eller så er det noe rart med de lagrene. Bytta til nye lagre men var ikke helt fornøyd med kvalitet men de gamle var helt skutt!
Men må jeg ut med hele fjærbeinet for og skifte topplager?
Siden det er coilovers burde det vel gå og bare skru ned justeringa så fjæra ikke klemmer på også løsne bolten i toppen og sleppe ned demperen og lirke ut lageret? Eller?
Heisann.
Har montert coilovers av typen AP på min E46.
Men når jeg svinger i lav hastighet så klunker det i høyre fjær på en måte. Så fikk jeg en til og svinge helt til høyre og helt til venstre og da så jeg at på et punkt så stoppa fjæra å rotere for så og slippe (derav en klunk lyd) og fortsette og rotere med styringa. Noen som vet hva dette er? Stramma bolten i topplageret for hardt?
Jeg er sikker på at jeg brukte en skive mellom lageret og fjæra.
Takker for svar. Er helt grønn på bmw.