Gå til innhold

Bjørnar Langskjær

Medlem
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn

Bjørnar Langskjær's Achievements

  1. Jeg har et lite problem, siden jeg må bytte clutch på bilen så tenker jeg at svinghjulet også er så slitt at det kan være greit å bytte, siden disse koster 10 000 ny i norge så er det uaktuelt... Ser det er mye alternativer på nettet som er billigere, jeg vil helst bytte vekk dual mass svinghjulet med single mass. Noen som vet hvilke alternativer jeg kan bruke ettersom 520 var lite solgt utenom europa... Finner nesten bare til 525 og 540 De fleste pakker er på 240mm, mens 520 har 228mm clutch og svinghjul.. Kan vel ikke sette inn 240mm? må vel passe overens med tenner og aksling fra girkasse..
  2. Noen som vet prosedyren for å justere tomgangsregulator? Mener å ha sett en plass noe med å presse ned pedal med tenning i trinn 1 eller 2. Men vet ikke om dette gjelder denne eller nyere biler. Da den har verken automatgir eller elektronisk pedal. Har endelig fått start på bilen som har stått stille siden desember. Under jobbing med INPA/NCSexpert ble 'Throttle valve adaptations' og div andre instillinger slettet, nå går den litt ujevnt på tomgang pluss at den ruset seg opp på første oppstart. Har ikke hatt mulighet til å kjøre med den enda.. Er det kanskje mulighet for at dette justerer seg selv etter litt kjøring?
  3. Okei, etter langt å lenge har jeg skrudd litt + hatt bilen på verksted.. Alarm som gikk var kun sikring til servo som ikke sto skikkelig i. (Tro det eller ei) Etter å ha prøvd INPA fant jeg ut at ews-modul var gåen da den ikke ga noe svar, jeg fikk tak i ny modul hos BMW-forhandler som jeg fikk kontakt med via INPA når den var installert i bilen. Motor dro ikke på startmotor når den var satt inn, og det nyttet ikke skrive inn ISN heller. SÅ jeg sendte bil på verksted... Etter 12timers jobbing på verksted fikk de synket opp koder til nøkkel og startmotor sviver, men fortsatt greide de ikke å synke slik at motor startet... så jeg tok bilen ut av verksted, orket ikke bruke mere penger der! Jeg mistenker det er ISN koden på ews modulen som fusker. Når jeg går inn på INPA så kan jeg lese ut koden fra DME, men når jeg trykker F1 for å skrive den inn i EWS så skjer det ingenting lengre (det funket med det samme jeg hadde satt inn modulen). Vinduet blir kun grått og jeg kan ikke skrive inn noe som helst... (det var nok dette som forvirret dem på verkstedet). Altså må jeg prøve å finne en annen måte å få skrevet denne inn... Er det mulig den nye EWS-modulen er defekt også? Tenker på å prøve å skrive inn ISN i tool32 men sjønner ikke helt hva jeg skal skrive på "argument"?
  4. Hvordan fungerer dette? Har funnet ut at det sannsynligvis er ews som fusker... da startmotor sviver om det settes strøm direkte, men motor starter ikke.. Prøvde å bytte den hvite modulen under hanskerom da det var denne jeg hadde 2 av, og trodde var ews.. men det funket ikke... Fungerer det å koble ut startsperren om ews-boksen er ødelagt eller må denne kobles ut på et vis?? eller går det an å overføre infoen fra en ews til en annen, slik at den ødelagte kan byttes?
  5. Nei Viggen, er manuell. Skulle se over sikringene dagen etter, når jeg fjernet sikring til ews/immobiliser så startet selvfølgelig alarmen! Fikk ikke stoppet den med nøkkelen da sync til sentrallås og alarm forsvant når sikringen ble tatt ut, alarmen fortsatte selv om sikring ble satt i.. Alarmen fortsatte selv om jeg både prøvde med nøkkel i lås og tenning. Kom en rar alarmlyd, var kun enkel "monotone" som ulte i motsetning til den normale "flertonede" Endte med at jeg nappa ut batteriet etter 3-4min da alle naboene kom ut Da stoppet alarmen... Har en ekstra ews boks, som funket tidligere i år. Men kom ikke på å prøve denne før etterpå jeg ble plaget av alarmen. Nå starter alarmen om jeg setter på batteriet igjen.. Mulig alarmen kan stoppes om det settes inn nytt batteri, og at ews-boksen kan byttes etterpå. Måtte forlate bilen hjemme, siden skolen starter 40mil unna på mandag Blir vel å få NAF til å hente iløpet av uken. Ser for meg pengene kommer til å fly på verksted for en stakkars student
  6. Hei, skulle idag prøve å lade batteriet litt for å få litt mere guffe, da det har vært litt slapt. Fant kun en gammel batterilader som jeg satte på pluss-polen på motoren. Da jeg etter en liten stund skulle starte bilen, ville ikke startmotoren dra. (Bilen startet fint før ladingen) Batteriet ser ut for å ha godt med strøm siden alt virker som normalt med nøkkelen i stilling 1 og 2, men når jeg skal starte så skjer ingenting. Spenningen faller ikke slik som den bruker når startmotoren får strøm, og det klikker heller ikke i noen rele når jeg vrir for å starte. Er det noen spesifikke sikringer som kan ha røket pga ladingen? Tenker kanskje noen kunne ha gått da laderen jeg brukte muligens ikke var helt kurrant, eller om det har vært dårlig kontakt? Har sett gjennom sikringer i hanskerom og bagasjerom, de ser hele ut. Noen tips? 1997 E39 520, Manuell
×
×
  • Opprett ny...