Gå til innhold

knetrom

Medlem
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

knetrom's Achievements

  1. Har kjøpt et kit fra ebay (legger ved bilde fra annonsen) som inneholder 2 vaiere, klips, hjul til motoren og fjærer til vaierene. Jeg byttet tilsvarende kit på en Audi A6 C5 i vår, så det tenkte jeg at ikke er noe problem på E46 heller. Jeg skulle se på youtube hvor skruer og klips osv sitter før jeg begynte på jobben, slik at jeg sparer noen timer med banning, men filmene jeg ser og forumposter jeg finner bl.a. her på bimmers sier at wiren ikke lar seg bytte. Jeg tviler på at det er rett, mtp at man får kjøpt rep.kit, så har noen byttet wiren og vet hvor skoen trykker? Er det noe som er naglet igjen rundt det hvite drivhjulet (se bildet) kanskje? Vanlige nagler i så fall? Har ikke lyst å demontere alt for så å montere igjen uten å ha gjort noe
  2. Hei, jeg har en bil med samme sperren som står i BMW E30, der noen har trimmet den ved å erstatte forspenningen med flere lameller. Jeg vil bygge den tilbake til normal, så hvis noen har slike forspenningsringer liggende er jeg veldig interessert! Sperren jeg har heter ZF 4061 004 076, jeg har sett at den er brukt i bl.a. E30 og Opel Manta. Jeg tror at ringer fra samme biler men med nesten like sperrer vil passe. F.eks hvis nummeret slutter på 078. Forspenningen består av 2 ringer som fjærer, de står inntil stålringene med utvendige tenner (som igjen står på hver sin side av lamellene med innvendige tenner). edit: Forspenningsringene er de øverste ringene på det femte bildet i denne tråden http://forums.mantaclub.org/topic/32814-zf-lsd/ Altså er de øverst i bildet, men de ligger nederst i bunken på selve bildet EDIT: FIKK BESTILT FRA http://www.antriebstechnik-schmidt.de/
×
×
  • Opprett ny...