Gå til innhold

FritzWeppert

Medlem
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW 525d 2002

FritzWeppert's Achievements

  1. Fikk sjekket feilkoder i dag, og det ser ut til at det er turbotrykksensoren på innsugsmanifolden som krangler. Så da er denne bestilt i stedet
  2. Har ikke lest alle 130 sidene, men en god del. Utrolig mye nyttig informasjon. Ser at Bosch luftmassemåler koster 1200 hos Koed, som var langt mindre enn forventet. Blir vel til at jeg bestiller en slik.
  3. Har konstatert at det kommer vacum til "vacumblæra" ved turboen når motoren går. Antar luftmassemåleren er neste mistenkt?
  4. Var å kjøpte "ny" bil i går. E39 overgår alle forventninger så langt, spesielt med tanke på komfort. MEN, i løpet av turen hjem på ca 60 mil, skjedde noe med motoren. Den mistet det meste av dreiemomentet under 2500-3000. I starten opplevde jeg den som bjørnesterk på alle turtall, men nå må den jages på turtall før det flytter seg. På høyt turtall er den som før. Søkte her på forumet og fant en som hadde lignende problem, som viste seg å være relatert til en morken vacumslange. Dessverre var forklaringen på hvilken slange det var linket til et bilde som ikke finnes lenger. Hvor skal man starte å feilsøke? Har skrudd mye før, men kjenner ikke denne biltypen/motoren så godt. Det er også en lyd som minner om ventiltikking som kommer og går litt, men spesielt ved pådrag. Er det hydrauliske ventilløftere på disse?
×
×
  • Opprett ny...