
Redsent
Medlem-
Innholdsteller
24 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Kjøretøy
09 E90 318d LCI
Nylige profilbesøk
358 profilvisninger
Redsent's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Har ikke grenrør. Vil helst selge alt samlet. Dette er ikke en høy pris for det man får.
-
Hei! Selger nå av det jeg har, grunnet annen prioritering av penger (leilighet). S50b30, tatt ut av en britisk delebil. Jeg kjøpte denne fra England. Har derfor britisk ledningsnett til denne. Det var ulyd i denne, så jeg har demontert den. Feilen var en liten metallbit som hadde falt fra tennpluggen og ned i sylinder 6. Har kun delene fra en long block, så å si. Delene er de på bildene. Toppen er fikset hos EBBTech i våres, flowtestet, overhalet og shimset opp på nytt, samt nye ventiltetninger. Fikk garanti at denne skal være bedre enn ny. Kun en liten ripe ved montering i ene hjørnet på toppen. Skal ikke ha noen betydning. Har også innsugstraktene med de kjeramiske insulatorstykkene, som vist på bildet. Også en haug av skruer og slikt, merket fra hvor det er demontert og lagt i individuelle poser etter en kjapp ultralydvask for å fjerne drit. Selve blokka er rusten, og må borres og syrevaskes for å få ordning på. Den er satt inn med motorsagolje for å hindre videre rustdannelse. Andre ymse deler til motoren er i esken som vises på bildet. Det kan være jeg har noen småting liggende andre steder. Det følger naturligvis med. Alt sammen selges til bud over 10'000. Har også et soltak til coupe, samt dashbord til sedan, en ABS-modul og to stabstag, samt 2 Sabelt bøttestoler. Legg gjerne inn bud på dette også. Ønskes å kvitte meg med alt, men MÅ ikke selge, så vennligst ingen skambud. Alt befinner seg i Halden. Sender helst ikke.
-
Hei! Sitter og ser på GS ang. forstilling på E36. Har et coupe-karosseri som skal på veien en gang i M3 form. Har fått beskjed at alle traverser fra e36 6-sylindrede er like, men det er forskjellig delenummer på M og non-M på GS? Hva er likt på forstillingen på en 328 forstilling kontra M3?
-
Ser etter abs modul som fungerer med delenummer 0 265 225 005. Er dette noe du har? Brukt på e39 facelift og e38.
-
Har du denne enda?
-
Høres ut som jeg evt. får returnere den og se jeg finner en lik eller sende min til rep. Takk for svar.
-
Fikk med hele sulamitten. Har utstyr til koding, BMW-scanner. Lest av feilkoder, fikk error pre-charge pump og "plausibility pre-charge pump"... Når motoren er varm så får jeg også ABS-lys, når den er kald er som regel kun DSC-lyset som er på.
-
Har mest sannsynlig gåen ABS modul - den viser alle tegnene. Bilen min er en 5-serie E39, med 0265225005 som delenummer. Har fått en ABSmodul fra E65, 0265225007. Vet noen om det fungerer å sette inn denne? Litt dritt å sette på og blø bremsesystemet for så å finne ut at det ikke funker.
-
1: Med en gang jeg slettet feilkodene så kom pre-charge pump tilbake. 3: Den aktuelle slangen er allerede byttet. Edit: dsc lyset kommer kun på når motoren er god og varm. Abs-modul?
-
Hei Har en 2001-modell E39 (m54b22) som skal på EU i løpet av Mars og tenkte dermed å få renset opp litt i feil på den. 1: Kjørte hjem i dag og plutselig slo brems, ABS og DSC-varsel ut. DSC slukket ikke, men det gjorde de andre. Koblet meg opp med BMW-scanner og fikk feil på pre charge pump. Har tvangskjørt pumpa (og den fungerer) samt sjekket sikringene i hanskerommet og de er hele. Noen som har idé hva jeg bør gjøre videre? 2: Den fusker fælt på tomgang under kaldstart. Plugget inn i går og fikk feiltenning på sylinder 5 under kaldstart og feiltenning samt tenningskutt på sylinder 6, pluss short spark length. Byttet coil 1 med 6 og 2 med 5, samt byttet plugger. Fikk da "short spark length" på sylinder 1, som tyder på at en coil er gåen, men har fremdeles de to samme feilkodene på sylinder 6. Da er både plugger og coil "byttet" så noen som har peiling på hva å se på nå? 3: Bilen bruker vann. Temmelig mye vann. Med daglig bruk bør jeg fylle på en liter i uka. Har byttet radiator, slange til ekspansjonstank samt slange fra elektrisk vannpumpe og bakover, for de viste tegn på slitasje (og radiatoren lakk..) Luftet den et antall ganger uten hjelp etter dette. Noen typiske steder den lekker? Jeg klarer virkelig ikke se noen steder som det renner kjølevæske. Men jeg har ikke slagg i oljepåfyllingen, ikke brunt i kjølevæska og ikke bobler heller, så jeg er skeptisk til toppakningen. Takker for alle svar.
-
Takk for tipset - da skal jeg få først renset abs-sensorene for sikkerhets skyld, og så skal jeg få testet den pre charge pumpa!
-
Var noe veldig generisk en kamerat hadde. Sto vel bare obd2 reader på den. Har også prøvd med en bluetooth versjon som het carscanner. Samme resultat.
-
-
Har en e39 01 520iA. Etter at jeg kjørte en runde på et dynometer så har jeg hatt problem med DSC-lampa. ABS er da ute av drift pga dette. Hadde de vanlige 3 lampene som lyste etter dyno-runden, men de forsvant etter noen kilometer. Som forventet. Par dager etter dette hoppet DSC lyset på. Men det slår seg på når man runder 30 km/t. Under dette fungerer ABS og DSC. Har brukt multimeter og målt på ABS-sensorene for å se at de fungerer, og det gjorde de. Har ikke lagt meg under og sjekket de, derimot. Fikk tilgang på en generisk feilkodeleser, og den sa at det var "brake light switch error". Men lysene tenner jo når jeg trykker inn bremsepedalen? Har denne flere funksjoner? Noen som har en idé hva som er feil her? Skal på biltilsynet den 4. Oktober, vil gjerne ha dette ute av veien før da.