Gå til innhold

Victor Kvammen Sandvik

Medlem
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW 525 TDS 1995

Nylige profilbesøk

193 profilvisninger

Victor Kvammen Sandvik's Achievements

  1. 525tds e34 1995 Har noen peiling på hvordan jeg låser av dieselpumpen for å kunne ta av registerkjeden? Jeg kan ikke finne noen merker på tannhjulet for å stille registeret. I instruksjonene jeg fant på nettet skulle der vere ett merke for 4sylindret og ett for 6sylindret. Der er bare ett merke på hjulet. Kan heller ikke se noe merke på tannhjulet på veiva. Føler dette gjør ting mer komplisert enn det instruksjonene viser. Haha. Så all informasjon om register er av interesse
  2. Har netopp sjekket alle, ser bra ut. Men er det noen som har erfart at ventiler og stempel har berørt hverandre bare nokk til lyd men ingen skader? Der viser så vidt ventilavtrykk på stempelene men ingenting er skadet.
  3. Ja, beklager, men er 1995 E34 525 TDS, som har motor M51D25OL
  4. Er de noen som har erfart at en strekt registerkjede kan føre til at ventiler og stempel bare SÅVIDT berører hverandre? Bare nokk til stygg kakkelyd, uten at verken ventiler eller stempel har tatt skade av det! Var plaget med forferdelig ventilkakling, så demonterte toppen, jeg ser at der har vært kontakt mellom ventil og stempel, men ikke verre enn at det såvidt viser på stempelet. Vil gjerne vite om dette kan være mulig før jeg monterer ihop igjenn motoren.
  5. Har funnet forskjellige visuelle instruksjoner men finner ikke hullet hvor låsepinnen skal inn, så eventuelle bilder hadde vært fint. Hvordan sjekker jeg kompresjon på dieselmotorer?
  6. Skal ta av toppen på min bmw 525tds 1995 e34 stv. Har fått med meg at svinghjulet må låses av. Jeg finner ikke hvor jeg utfører denne låsingen av svinghjulet, kan noen hjelpe meg med det? Grunnen til at jeg skal ta av toppen er at der er en ekkel kakkelyd i ventilene for sylinder nr 6. Jeg tror kanskje at kjeden til kamakslingen har hoppet en tann eller 2 slik at ventil og stempel slår litt ihop! Bilen manglet 4 liter olje, men har ikke vært uten oljetrykk. Motoren går veldig fint, men fusker på en sylinder ved litt pådrag! Det er bare den ekle lyden som er symptom. Noen som har noen erfaring med dette? Kan jeg satse på å stille inn kam og prøve da, eller må jeg demontere toppen? Trenger mye tips og info.
×
×
  • Opprett ny...