Hei. Som topic forteller så lurer jeg enkelt og greit på hva folk her på forumet lurer på når det kommer til å godkjenne en E38 med en S62B50 motor her i Norge på hvite fine skilt? Chassi, karosseri og understell burde vel fint tåle å takle en S62B50 motor da dette er en lettere motor enn hva M70/M73 motorene er i bunn og grunn? Samt at E38 karosseriet har blitt levert på det meste med 430hk i en Alpina utgave kontra E39 karosseriet som maks ble levert med 400hk som da er M5'n. Har lest litt rundt denne Alpinaen og er veldig vansklig å finne mye lesestoff om denne, men etter hva jeg har klart å få med meg så har jeg ikke lest noe som helst om endringer på chassi, karosseri eller understellet. Kan godt være jeg tar feil men er også litt derfor jeg velger å forhøre meg litt rundt først. Vet at bremser er det største kriteriet og "bør" ikke være noe problem om man kjøpe bremser ifra 750iL P ( Protection ) som er den lettere armerte utgaven av bilen, har laget en bitte liten liste med oversikt over bremser på e E38 740, 750iLP og en E39 M5. E38 740i - Skiver forran: 324x30, en stemplet kaliper. Skiver bak: 324x12, en stemplet kaliper. E38 750iLP - Skiver forran: 348x32, to stemplet kaliper. Skiver bak: 328x20, en stemplet kaliper. E39 M5 - Skiver forran: 345x32, en stemplet kaliper. Skiver bak: 328x20, en stemplet kaliper. Bremser ifra en 750iLP er det største og vel det beste alternativet å kunne få tak i til E38 som også samtidig er bolt on. Skivene er ikke mye større, men de er forsatt større og det er to stemplet kalipere kontra ett stemplet kaliper som det orginalt er på E39 M5. Lurer litt på synspunkter om hva folk mener og tror om en slik prosess som å prøve å godkjenne en E38 med S62B50 motoren.
Påforhånd takk!