Gå til innhold

Looden

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    BMW E39 523i

Looden's Achievements

  1. Tar denne tråden opp igjen! MANGE gjennomførte E39'er inne her å se! Legger også ut noen bilder av Min 1996 E39 523i Mange planer for bilen, tråd om bilen vil bli oppretta etter hvert!
  2. ABS-sensor muligens..(?)
  3. foringer under bilen ble sjekket og så ut som det meste var i meget bra stand. Fikk dessverre ikke sjekket over alt av slanger, belger etc da jeg var borte å tittet på bilen... Bilen har rullet 102000km, (45000 km siden 2002) Toppdekselpakning er nok utelukket da den er byttet for 5 år (10.000 km siden) og var så tett som den kan bli, ingen lekkasje i bakkant heller.. Usikker på det du sier med gummipakningene rundt tennstifthull, men vil ikke tro det kan være det i og med at bilen gikk klokkerent på tomgang og når vi prøvekjørte bilen(??) Du nevnte også bunnpannepakning, det er den jeg tror kan gjøre at motoren svetter ut olje i bakkant...! bilen har fått ny olje og filter på motor for kort tid tilbake. Eier av bilen skulle ta den ned på verksted i morgen for å få dem til å se over hva som kunne være årsaken til lekkasjen, og få dette utbedret hvis de fant noe
  4. Toppdekselpakning tror jeg kan utelukkes, da denne er byttet for mer eller mindre 10 tusen km siden. Veivhusventilasjon er også byttet for en tid tilbake siden. servo-olje sjekket jeg og den var ok. Sjekket også det av slanger jeg kom til og klarte se, og det var ingenting som var tilgriset som jeg la merke til. Pakning på oljefilterhuset eller bunnpannepakning er det jeg mistenker svetter olje.
  5. Ville estimert en prisantydning på denne til gjerne 50-60 tusen, HVIS den er bra for rust og relativt pen i lakk og karosseri... hadde også EU-godkjent bilen før salg, blir mye lettere og selge da...
  6. At det er gamle plast pakninger som skyldes lekkasje kan være mye mulig da bilen er kjørt ca 12 tusen km på 6 år... Toppdekselpakning har vert byttet for drøye 5 år siden på bilen og var så tett som den kan bli på en M52 motor. Synes det er merkelig at oljelekkasjen ikke ble funnet på EU-kontroll, da bilen var inne i slutten av april og gikk rett igjennom uten feil og mangler, bilen var kjørt MAX 300km etter EU-kontroll, etter jeg prøvekjørte bilen... føler det er lite sannsynlig en såpass "stor" lekkasje har kommet RETT etter EU-kontroll også... hvis noen har peiling på hva som BØR sjekkes tas svar imot med stor takk!
  7. Hei! Er for tiden ute og leter etter "ny" 5-serie, og kom over en bra E39 528IA Touring med utrolig lav km stand. Og bestemte meg for å dra bort for å se på bilen. Så la jeg merke til en oljelekkasje under motor, virker ikke ut som oljelekkasjen er veldig stor, da bilen ikke drypper olje.(ingen olje der bilen står parkert). Er bare olje på deksel under motor i bakkant. Og lurer på om noen av dere gjerne har noen aning om hva det kan skyldes? sjekket forøvrig godt over motorrommet etter jeg la merke til lekkasjen under bilen, men klarte ikke å lokalisere noe tegn oljelekkasje. kan det være sprekk i bunnpanne? eventuelt bunnpannepakning som svetter olje? Dreier seg forøvrig om en M52TUB28 motor. Noen utrolig dårlige bilder av lekkasjen under bilen:
  8. Ikke noe kvalitetsbilder, men dere ser hva dette er for noe Spottet i Egersund, begge to. Meget spenstige biler ! Rød E31 850CSI. Chameleon E46 M3. Om jeg husker rett ble vel denne M3'n stjelt og gjenfunnet meget kjapt for noen år siden?
×
×
  • Opprett ny...