Gå til innhold

Pherol

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW 316 TI

Pherol's Achievements

  1. Hehe, skjønner at det kunne misforståes! Tenkte på at jeg skulle la en kyndig person få lov å bytte veinhusventilen hvis den er pottetett!
  2. Jeg skal prøve dette etter jobb idag! Jeg tror jeg skal la en kyndig person gjøre jobben...
  3. Igjen tusen takk for svar Otis og Sammyen, settes pris på!! Okei, er veivhusventilen noe jeg kan bytte selv? Dyr del?
  4. Det er en BMW 316TI, 2002 modell. Jeg kan ikke svare på hva slags motor det er, den er helt original hvertfall!
  5. Jeg gikk ned i garasjen nå for å peile på nytt og sjekke om det var noe majones i lokket. Var forøvrig ikke noe på undersiden. Nå opplevde jeg at peilepinnen var veldig vanskelig å få ned igjen, akkurat som den ikke passet. Oljenivået tilbake på halveis, og ikke rett over minimum lengre. Er 30min virkelig ikke nok til å la olje renne ned i bunnpanna igjen? Å ikke nok me det, jeg finner ikke kjølevæska! Det vil si, jeg tror jeg fant den nederst ved venstre hjørnet, står "Do not open when hot" på lokket, men fikk den ikke opp! Svart beholder, ikke gjennomsiktig som jeg er vandt med fra før. Skjønner nå at det er høyt på tide å lære meg litt om bil... Uff...
  6. Tusen takk for svar Sammyen! Det er kun på peilepinnen så vidt jeg har sett. Fikk ett tips av en kamerat om å observere kjølevæske og eksos når bilen var kald. Eksosen ser ut til å være grålig, kanskje litt på grensen til å bli hvit. Vil du si det også kan være svaret på henget på motoren/turtallet også?
  7. Heihei! Jeg har begynt å oppleve trøbbel med min BMW. Først og fremst så er jeg ordentlig dårlig på bil og mekanikk men jeg skal prøve så godt jeg overhodet kan å forklare slik at du/dere forstår hva jeg mener. det hele startet rett før jul da jeg sto på tomgang utenfor min bror sin leilighet. Turtallet/motoren hang seg på ca 500, ingenting skjedde når jeg trykket på gassen eller noe som helst. Måtte skru av motoren og på igjen for at jeg kunne kjøre igjen. Jeg etterfylte olje og kjørte til Sandvika fra Sandefjord. Peilet når jeg skulle kjøre samme kvelden igjen tilbake, da var den rett under max. Bilen sto så stille i 5 dager, men da jeg kjørte tilbake til Sandvika i for 2 dager siden så skjedde samme greiene igjen. Kom meg til Sandvika og peilet på nytt 30min etter jeg skrudde av motoren. Da var den rett over minimum. I tillegg til oljebruken så observerte jeg majones i olje (hvitt kliss). Jeg forstår det slik at majones i olja skjer når olje og vann blandes, så er vel en pakning (toppakning?) som har ryket. Hva kan være årsaken til henget på motoren? Kan det løses enkelt ved for eksempel å bytte oljefilter og ta ett oljeskift? Jeg har sjekket godt under bilen når den har stått stille også, er ikke noe lekk av olje på betongen. Håper noen kan komme med noen innspill eller litt innsikt i hva som feile bilen, og alternativt hva jeg må gjøre for å fikse feilen (skjønner selvsagt at jeg ikke kan bytte toppakningen selv hvis det er den som er gåen).
  8. Heisann. Kjøpt min første BMW og det ble en 316TI (E46) 2002 mod. Jada jeg veit det er litt halveis konebil med pusete motor, men som sagt, første BMW og delvis pendlerbil . Har ett par spørsmål i denne sammenhengen, kan hende jeg har postet feil og egentlig skal i "teknisk" delen, men hovedspørsmålet går på eksteriør - front. Jeg er også helt grønn på bil, så hadde satt pris på at eventuelle svar blir skrevet på mitt nivå så jeg forstår hva du/dere sier! Da fyrer jeg løs: Fronten til 316TI ser ganske... elendig ut. Lurer derfor på om det er mulig bytte ut hele fronten med panser, lykter og fanger fra en 320 E46? Vil dette passe rett på, eller er det mye jobb å tilpasse? Neste jeg lurer på er om det stemmer at reg.kjede ikke trengs å byttes ut før 200k-300k? Deretter kommer ett spørsmål om ryggesensor. Denne piper konstant etter jeg setter bilen i revers. Tar jeg den ut i fri og deretter tilbake i revers så slutter den å pipe, men registrerer heller ikke noe bak bilen (testet). Hva kan dette komme av? Har lagt merke til at det er ett hvitt belegg på den ene sensoren, men får det ikke løs med fingeren eller whitesprit, tør ikke skrape med kniv akkurat i frykt for å ødelegge sensoren totalt (hvis den ikke allerede er det). Siste spørsmål går på håndbrekket. Dette er sykelig svakt. Det tar bittelitt helt på toppen, men ikke nok til å parkere i bakke + at jeg må dra det opp med begge hender... Hvordan går jeg frem for å stramme brekkwire? Ser frem til svar! Hvis denne er postet feil så er det bare å flytte den til teknisk eller hvorhen den hører hjemme! -Pherol
×
×
  • Opprett ny...