Gå til innhold

ChristianG

Medlem
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

ChristianG's Achievements

  1. Har også vært innom tanken på at det kan være låsen i døren. Men i følge beskrivelsen til politiet hadde alarmen gått, men ettersom det ikke er alarm i bilen regner jeg med at de har blandet alarm med tuten. Er ikke sikker på om man kan utløse tuten via låsen i døren, men vinduene er jo fullt mulige å styre om man har nøkkel.
  2. Fikk en lite hyggelig telefon fra politiet i dag. Bilen hadde stått å tutet og vinduene hadde gått opp og ned av seg selv i hele natt. Noe som selvfølgelig endte i vekket nabolag og flatt batteri igjen ... Sjekket under kupéfilteret på pass.siden, men dreneringen var åpen og det var heller ikke særlig vann under der. Eller mener du under selve boksen filteret ligger i?
  3. Oppdaget idag at alle vinduer og takluken sto åpne på bilen. Selvfølgelig har det styrtregnet og haglet i hele natt og dag, så bilen er full i vann. Sentrallåsen var også åpen, men bagasjelokket var låst. Batteriet var også flatt. Jeg har ikke nøkkel med fjernkontroll, så det er ikke mulig at jeg har kommet borti. Har prøvd å lete litt på nettet selv, og ser at det kan være komfortmodulen. Hvor finner jeg denne, og må hele greia skiftes? Når dette først har skjedd, er det stor fare for at det kan skje igjen med snarlig virkning? Svært kjedelig om bilen står åpen slik de to ukene jeg er i nordsjøen f.eks.
  4. Takk for tips! Jeg får prøve imorgen. Men, bilen har gått knirkefritt i lang tid. Kjøleanlegget er jo ett lukket system, så luften må vel komme fra ett sted? Virker litt rart for meg at man bare plutselig får luft i systemet.
  5. Har allerede en godt brukt bruker her på Bimmers, men den har forsvunnet i løpet av årenes løp. Men takk uansett! Hmm, okei. Jeg har ikke tappet av noe av kjølevannet som var på når problemene begynte, skal man gjøre dette eller ikke når man begynner prosedyren? Om man fyller opp ved lufteskruene, vil ikke dette da renne inn i ekspansjonstanken, eller skal det kanskje være så fult at det renner over?
  6. Hei, Har prøvd å søke etter lignende temaer, og har funnet en del. Men ikke noen svar som gjør meg noe klokere Merket her om dagen at varmen i bilen var ustabil, og motoren plutselig ble varmere enn normalt. Tempraturmåleren gikk opp på streken til høyre, men aldri helt over på rødt. Da dette skjedde kom plutselig varmen tilbake, og tempraturmåleren gikk tilbake til normalt. Slik holder den på opp og ned konstant med jevne mellomrom. Lot bilen stå over natten, og kjente på slangen som går fra radiatoren og over i ekspansjonstanken. Det kjentes ut som om denne var full av luft. Prøvde da å få luftet systemet beskrevet i denne tråden. Problemet er at nivået i ekspansjonstanken aldri synker. Selv ikke etter 20min. Man kan høre en svak susing når man vrir nøkkelen i posisjon 2, noe som vel indikerer at den elektriske sirkulasjonspumpen går? Prøvde da med motoren i gang, samme prosedyre etterhvert som motoren ble varmerere og tilslutt oppnåde driftstemp. Alikevell ingen tegn til sirkulasjon i systemet. Har også prøvd å se etter lekkasjer, uten at jeg har klart å finne noen. Men det er vanskelig når man må stå ute i det sure Stavanger-været som er nå Noen kloke hoder som har noen tips?
×
×
  • Opprett ny...