Gå til innhold

Kimelimm1

Medlem
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    E39 520i '97

Kimelimm1's Achievements

  1. Hei igjen! Her er et bilde av kontakten, samt et par bilder av BMW-scanneren. Kan dere se hva som evt må gjøres? http://imgur.com/a/Vd6j2
  2. Okei, jeg får gå å se etter jobb. Men er det en sjangs for at jeg ikke kommer inn i DME i det hele tatt?
  3. Det har jeg... Aldri telt? Kan forøvrig gjøre det, men hva om jeg ikke har det 17 og 20? Må jeg leve et liv uten diagnose på DME? :- (
  4. Heisann! Har en E39 520i (1997) som jeg kjører bmw-scanner på,egentlig mest fordi jeg får mye feiltenninger og vil se om det er noen feilkoder å få. Tingen er den at jeg får ikke opp DME og mye annet, som du kan se på bildet her: LCM er også blokkert med "Not coding available for this index, yet!". Jeg har også lest at mange driver og lodder "pin 7 til 8" for å åpne opp diverse ting. Tror dere dette er grunnen til at jeg ikke får åpna mange av disse? Får ikke åpnet noen andre enn de dere ser på lista der. Jeg har også en 16/20pt kontakt, ikke OBD2-stikka.
  5. Hmm. Det kan jo muligens forklare det at det er nærmere driftstemperatur at dette forekommer, kanskje noe blir elastisk og det vibrerer mer i eksosen? Men samtidig så skulle ikke det hatt noe sammenheng med håndbrekket å gjøre. Hmm.
  6. På klippet så dro jeg håndbrekket litt opp, for å illustrere at lyden ble "lysere". Men noe jeg har merket som virker helt absurd, er at det virker som om at det ikke kommer før bilen er driftsvarm. Men det skulle jo ikke hatt en dritt å si for håndbrekk om varm bilen var...
  7. Beklager, nå skal den funke.
  8. Heisann! Har en ulyd som jeg vil påstå kommer fra brekket. Denne lyden hadde jeg når brekket ikke fungerte. Det ble foretatt en reperasjon med et "rep-sett" som man kjøper av en bekjent av meg, og brekket fungerte og passerte EU-kontroll for en uke siden. Nå er lyden tilbake, og jeg aner ikke hva det kan komme av. Denne lyden kommer ved pådrag og "gjevn" gass, og går vekk hvis man svinger eller slipper gassen igjen. Man kan også kjenne vibrasjon i håndbrekket. Når dere hører at lyden blir "lysere" så er det fordi jeg drar litt i brekket. Kan det være slakk håndbrekkwire? Er jo litt rart, i og med at håndbrekket faktisk bremser ned bilen? Her kan dere høre lyden: http://vocaroo.com/i/s0nOH3tPrDS1Setter utrolig pris på om dere kan høre på klippet og si hva det kan være uten for mange spekulasjoner! På forhånd takk.
  9. Var èn, men han reiste bare imellom her. Får se etter falskluft, men kan falskluft og veivhusventilasjon skape feiltenning uten at man merker det på kjøringa? Antok at falskluft fikk bilen til å jukse.
  10. Hos GS, eller med BMW-scanner?
  11. Tatt diagnose både med min BMW Scanner (finner ingen feilkoder, men tror ikke BMW scanner kan ta live-feed heller?) har også tatt hos GS, da påstod han lærlingen at de ikke kunne se live-feed, noe jeg ikke tror på. Han fant iallefall ingen feil. Hadde det vært helt borte med 98 så hadde det vært en ting, men det kommer med dette også, og knitringen er utrolig irriterende, værtfall når man kjører nære fjell/vegger. Takk for svar forresten, dere!
  12. Heisann. Har en E39 '97 som lider av "pre-ignition/pre-detonation". Dette kommer ved belastning, og høres ut som knitring/noen slår på blokka med en trepinne eller noe. Det følger ikke noen bestemt rytme, og slipper jeg gassen/tråkker jeg hardt, så går det vekk. Om jeg tråkker kommer det derimot en høy klakrelyd-ish i et halvt sekund. Dette blir vesentlig verre om jeg bruker 95, så kjører på 98 hele tiden. Har skiftet plugger, bankesensor og bensinfilter. Noen som har noen idè? Vet at veivhusventilasjonen min er løen, kan det være den? Kan jeg evt kjøpe noen andre plugger som kan løse dette? Jeg merker ingenting på selve kjøringen.
  13. Fant desverre ikke utav det, det holder på enda.
  14. Heisann. Sikkert et utrolig dumt spørsmål, men har lite kunnskap innen rust, så våger å spørre forde. Jeg har en E39('96), som er så og si rustfri. Men såklart begynner jo den godt omtalte bakluka, nede sideskjørtet bak passasjerdøra-bak, bakfanger osv å ruste litt. Dette sprer seg visst fort som faen, da det ikke var en dritt når jeg kjøpte bilen. Kan jeg stoppe dette på noen måte? Noen sier jo såklart puss ned, grunning og lakk, men vil det stoppe selve rusten fra å spre seg? (Rusta på bakluka er innimellom ruta, så er litt drittplass gitt. Håper dere tar imot et såpass "nybegynnerspørsmål" her, hehe. Takk.
  15. Heisann. Har en E39 '96/97 mod som jeg mistenker feiltenner litt. Har tatt diagnose hos GS, fant ingenting elektronisk, men mistenker fortsatt bankesensor eller noe sånt. Skal bytte bensinfilter og tennplugger også. Jeg vil jo som sagt feilsøke og komme ut av dette enklest som mulig, så jeg vurderer "vidundermiddelet" dyserens. Jeg har kjøpt en STP Injector-cleaner, men har ikke prøvd den enda. Er det noen som har erfaringer med dette? http://vocaroo.com/i/s0Gn3JWOkCto Dette er lyden jeg får (Høres best på høyre høytaller.) Det kommer vesentlig mye mer når man fyller 95, men kommer også mye med 98/v-power, spesielt i oppoverbakker, eller ved typ 4.gir i 40-50km/t (Bare for å illustrere, ved motgang). Noen som har erfaring med dyserens her, da?
×
×
  • Opprett ny...