Gå til innhold

Zubair Saeed

Medlem
  • Innholdsteller

    34
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW E39 520i

Zubair Saeed's Achievements

  1. Takk Da sjekker jeg ut dette også, men hva er dt jeg kan utelukke her egentlig ? Da tenker jeg alt det jeg har byttet ut, hva er det som ikke har noe med vibrasjonen og gjøre? × ende stag v.f × hjullager v.f × Støtdempere × bremseskiver alle hjul × casterstag v og h foran. ?
  2. Jeg har ingen navringer på felgene, har testet og kjøre med sommer og vinterdekk samme vibrasjon. Sjekker opp foringene til stag først.. tror jeg skal begynne der.. Ja det er det som er trist , så mye rart som kan gi det utslaget, vet ikke hvor jeg skal starte
  3. Hei. Begynner først med å nevne at jeg har lest flere innlegg her på forumet. Men ikke gir det meg et godt nok svar på hva dt kan være. Jeg hadde mye problemer med støtdemperene mine var feil med topplokket, de hoppet ut bestandig, bilen ristet godt opp veiskuldre osv, fikk da byttet ut casterstag samtidig som topplokkene ble byttet ut på fremsiden.. Bilen er god nå. Men: Etter dette har jeg begynt og merke når jeg kommer opp ifart begynner bilen og shake/riste. Da rister ikke rattet bare men hele bilen. Lagt også merke til en litt rar lyd når bilen svinger til venstre, akk som om noe skulle henge seg litt fast. Når jeg trår inn gassen kan vibrasjonen gi seg litt, men kan komme også imens jeg holder pedalen inne, begynner og bli litt skremmende. Verkstedet sier at vibrasjonene stammer fra bakhjulene, noe jeg tviler sterkt på, ettersom problemet sannsynligvis kom etter bytte av topplokkene og casterstag. Håper noen kan hjelpe meg her, vet det kan være mye rart her men utelukker ubalanserte hjul, dette er sjekket opp på sommer og vinterhjul. Men ulempen med det hele er at jeg har byttet: 4 skiver og bremseklosser 4 støtdempere inkl fjær osv. 2 casterstag foran 1 ende-ledd venstre foran Hjul-lager venstre foran. Vet ikke hvor jeg skal starte å se. Håper på noen tips!!
  4. Ingen som trenger noe fra 520i ( 2,2 L ) motor 2001 modell
  5. Hei. Selger nå min gamle diff. Denne passer ihvertfall en bil fra 2001 til 2003 tenker jeg Den satt på en 2001 modell E39 bmw 520i. Kontakt får en fin pris.
  6. Bmw 520i 2001 motor / motordeler selges. Jeg har byttet motor pga dårlig sylinder. Selve motoren er ubrukelig. Men det henger på all elektronikk og andre verdifulle saker. Kan nevne noen eks: Gasssjpeld Oljehuset Elektronikk Ta kontakt om du trenger noe.
  7. Hei. Selger dørlykter som skygger ned i asfalten. Jeg har ikke bruk for disse ettersom jeg ikke har noe M-bil Minste pris er 150. Kan sendes I posten ved mottaker betaler. Antall lykter: 2 stk. Logo: M-logo Kan sende biler etter ønske.
  8. Hei. Takk for svaret. Til info bare : 1. Feilkode slo ut på lambdasonde før katalysator. 2. Feilkode slo ut 7-8 ganger misfire syl 4. Byttet ut Coil og tennplugg for sylinder 4, alt virker normalt nå.
  9. Hei. Blåser liv i dette innlegget. Jeg har samme problem med bilen min, har nylig byttet motor fra 520i til 525. Altså fra 2,2 til 2,5. Hadde ikke denne type feil på tidligere motor. Har nå byttet oksygensensor før katalysator, (den under motor) Bilen fungerte fint i en ukes tid før det ble kaldt I lufta igjen. Man skrur på tenningen og starter motor, den går fint I 1 minutt.. før den ds begynner og små skjelve, bilen blir ikke kvalt eller den skrur seg ikke av, men når bilen da er varm så går den som en klokke. Motor lampe lyser nå igjen, har ikke fått sjekket hva feilkoden er ennå. Har byttet en god del på motor etter jeg har skiftet motor, en av de delene er lageret får viften, nevner dette pga jeg har lest litt at det kan være den som utgjør feilen, hører også en tikke/rattle lyd ifra reim hjulene. Men vet ikke om det er pga dette den små skjelver. Må også nevne at jeg har merket litt vibrasjoner i fart. Alt fra 100 km til 120. Tråkker du inn gassen så slutter den å vibrere. Kan noen Vær så snill gi meg pekepinn på hva det kan være ? Hørt det kan være. DISA tennplugger Coil Noe mer ?
  10. Gjelder det forsovit med andre type motor fra samme årstall også ? Eks 528i, 530i, 535i (2001modell) Går disse også rett inn? Plug&play?
  11. Hei. Haster litt her. Lurer på om jeg får inn en 525(2001 modell) motor inn I min bil 520 (2001) Begge motorene har facelift og elektronisk gass pedal. Får også med differansen til girkassen. Lurer på om jeg må bytte en haug av ting for å få dette til og fungere ? Hva med motor hjernen ? Må den byttes ut?? Håper på noen raske svar her =))
  12. ingen tips alså? ingen som har opplevd noe lignende??
  13. Takk for ditt svar. Jeg snakket med verkstedet, dem sa de har byttet toppdekselpakning. Jeg skal legge inn bilen igjen på mandag, da skal de atter igjen gå gjennom alt av olje systemet, noen tips på hvor jeg skal be dem sjekke ? Jeg skulle tilslutt få en liste på alt de hadde gått gjennom. Ber dem gå gjennom: Toppdekselpakning Toppdekslet Ventiltettninger ( det mente han var en jobb på 20 timer, så det var ikke gjort, er det riktig?, har ihvertfall lest masse om at ventiltettningene kan være problemet, tar det så mye av tid får å bytte dem? Hvor ligger dem hen ? ) Ventilhetter er det samme som Ventiltettninger? Ber dem sjekke oljehuset som jeg ble anbefalt her. Går oljen ned I midten av bilen, understellet? Veivhuset er byttet inkl peilerøret. Noe mer jeg bør vite om?
×
×
  • Opprett ny...