Gå til innhold

takoon

Medlem
  • Innholdsteller

    29
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    BMW 1, Defender 90

takoon's Achievements

  1. BC knappen ble forsøkt brukt men lampa kom tilbake umiddelbart. lufttrykk ble også sjekket. Ved tidligere hjulskift så har kun GUL lampe dukket opp og vært greit å fjerne. Denne gangen ble den RØD som jeg ikke skjønner hvorfor da det KUN ble gjort hjulskift med de samme hjulene/dekkene som tidligere år og ikke noe annet arbeid ble gjort i forbindelse med dette. Skal ta av en batterikabel i morgen for å se om det kanskje hjelper å nullstille med den metoden. "Wish me luck"
  2. Skifta forresten til sommerdekk i dag og da kom den RØDE dekktrykkslampa på. Diagnosen indikerte en feil på venstre speedsensor bak ( som jeg skifta tidligere i vinter). Tok ut sensoren og rengjorde den og prøvde å nullstille etterpå uten hell. Forslag til hva en kan gjøre for å få bort lampa da den kom på kun ved hjulskift. Koble fra batteriet en stund??
  3. Akkurat ja, lampa kom på i forbindelse med køkjøring så det var nok dieselpartikkelfilter. Rart at en ikke merker noe ved kjøringa. Hadde en Toyota Rav4 med dieselpartikkelfilter og den gikk så dårlig når lampa kom på at jeg måtte stoppe og ta av den ene batterikabelen for nullstilling. Det skyldtes også feil med regenerering av partikkelfiltret.
  4. Hei, fikk ut endel feilkoder i forbindelse med at den gule motorlampa lyste her om dagen. den første er: 4501 med denne texten: DDE: Exhaust- gas recirculation control deviation. Merket ikke noe på motoren eller kjøremønster. kan nevnes at ny EGR ventil ble skiftet i fjor. Neste var 49F2 med denne texten: message ( speed,0xCE). Og så A559 med denne texten: Instrument cluster: Power suply has been switched off. Og siste: A6D1 med texten: Auxilary- water pump. Slettet så feilkodene og kjørte en tur og den gule motorlampen forble borte. Kan man konkludere med dette at det eventuellt kun var dårlig kontakt et øyeblikk på en sensor eller en kontakt?
  5. Hei, har en 2008 118d automat, gått 150 000 km. Veldig godt fornøyd med den. Viktig at automaten får oljeskiftene sine.
  6. Takker for alle tips og råd. Monterte et Tiny C5 adapter og det ble veldig bra😊
  7. Hei igjen, er det vanlig at dekslet på A stolpen sitter så godt fast at faren for å ødelegge det er faretruende stor?😜 Antar at en skal trekke det rett ut og at festet er ca.under "airbag" merket eller?😉
  8. Takker for gode råd og info
  9. Aha!! At jeg ikke tenkte på antidugg funksjon. Aldri brukt knappen når jeg tenker meg da jeg trodde det var til varmetråder i frontruta Da lurer jeg på en annen ting. For å montere antennen som krever jording,trenger en å ta av batterikablene og vente en times tid for å ta av dekslet på A stolpen da det er en airbag der.? Har vært borti lignende sekvens på ratt.
  10. Har 2 varmetrådbrytere,den ene har et typisk bakrute tegn og den andre typisk frontrute tegn så jeg tror det er det ja. Er det uvanlig med varmetråder i frontruta altså?
  11. Hei, det er en 2008 mod med takantenne (finnetypen) som går an å skru av selve pisken
  12. Hei, lurer på om jeg må montere utvendig dab antenne på en serie 1 da den har varmetråder i frontrute og bakrute samt mangel av sideruter utenom i dørene? Forslag på plassering eller hvilke typer utvendig antenne jeg skal velge?
  13. takoon

    Turbo

    Hei, takker for svar, er nok dpf på den så det spørs om en må gjøre noe drastisk med dette da. Hvem har eventuelt deler til innmat til turbo på 2,0 liter'?
  14. takoon

    Turbo

    Hei, er det ensbetydende at en må skifte turboen hvis man har en innvendig oljelekkasje i den? merker ingen symptomer på motor/ kjøring, heller ikke unormalt høyt oljeforbruk (fyller ikke etter mellom oljeskiftene)
  15. Ja, enig, beklager. kontakten lå bak plastskjermen.
×
×
  • Opprett ny...