Gå til innhold

Ola Steingrimsen

Medlem
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Ola Steingrimsen

  • Bursdag 03/03/2015

Profile Information

  • Kjøretøy
    Bmw E-46 320i og Bmw 540i

Ola Steingrimsen's Achievements

  1. Takk for alle svar Nei jeg mente Intake manifoild altså nummer 1 på tegningen din. Tar jeg av den kommer jeg til det røret som går under dert som datt ut også kan jeg bytte pakningene. Alle hul i membranen er tettet og den er skrudd skikkelig på. Tror det røret ned fra menbranen og bort mot oljeutskiller ikke er tett da må jeg av med Intake manifolid. Tok jo også og skrudde av alt i andre enden av Intake M. Kan jo ha skjedd noe noe der. Så på en video på youtube om hvordan man skrur av den Intake M. Han hadde på sin bil to gasswire ? jeg har bare en syns det var litt merkelig. Må gå over alt neste gang jeg kommer opp hit... Det er jo tre ledninger der to er svarte, prøvde bytte om på de. den ene er vel automatsjåk....
  2. Ja den gikk mye mer normalt enn nå ihvertfall men ikke helt. Kjørte den fra Oslo til Gjøvik for et par uker siden det gikk helt fint.Nå var den helt dau når jeg prøvde den i gata her. Må nevne at jeg fikk en deksel fra GS som ikke var helt likt som det som satt der. Det var et ekstra uttak på det men de sa på Gs at jeg bare skulle strupe det uttaket. En annen ting jeg må nevne er at den ene Lambda sonden ikke er helt i orden men når motor blir varm så har det fungert bra. Første gang jeg satt på de pakkingen så klarte jeg nettopp det du sa på høyere side som resulterte i en store oljelekkasje. Gummien rundt de 15 boltene har jeg ikke byttet så det kan jo være derfra det kommer. Har heller ikke hatt på noen dash sillikon i overgang mellom topp og kjededeksel .... Bembran bak på eksonsmanifoilen ? skjønner ikke hvor den sitter eller hvilken del det er... Det sitter en O-ring i enden på det røret som går ned i oljeutskiller fra veivhusdekselet kanskje det ikke er helt tett der. Er det mye jobb og ta av hele veivhuset ?? kanskje lurt å se om alle skjøter og pakninger der er tett.. -bilder-162374
  3. Takk for svar. Det dekselet har jeg alt byttet men trodde det var noe mer filter lengre inn eller i andre enden av veivhuset. Har skrudd av innsuget/ spjeld men fant ikke noe mer filter der. Skjønner nå at veivhusfilteret sitter i dekselet ved torpedoveggen. Det sitter et rør som skal på det dekselet som jeg klarte dra av lengre inn. Så ikke dette først så motoren fusket og hadde lite kraft. Fikk løsnet deksel i dag og satt på røret og skrudd det sammen igjen. Dessverre så fusker motoren enda, den har ingen kraft går ujevnet på tomgang og holder på stoppe. Vet du om den oljeutskiller som er koblet til andre enden av veivhusfilteret kan lage problemer? Har tidligere hatt problemer med at motoren lekker olje et sted så jeg har byttet begge toppdeksel-pakninger men fortsatt så kommer det olje som drypper ned på eksosen. (Noen sa jeg burde ha limt pakningene) men nå går jo ikke motoren reint lengre uansett. Mvh Ola
  4. Hei. er det noen som har erfaring på hvordan man kommer til og får byttet/reparert veivhusventilasjonen? Jeg har skrudd av innsug/spjell og kommer inn i front av veivhuset men det holder ikke. Det ser ut som om jeg må ta av toppdeksel og et annet deksel lengere inn mot senter av motoren. Er det noen som har erfaring med å overhalle denne delen av motoren og vet hvordan man kommer dit ? på forhånd takk
×
×
  • Opprett ny...